Verkoudheid/Griep schadelijk bij prille zwangerschap?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Blomke, 1 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blomke

Blomke Lid

18 jan 2009
    21
    0
    0
    Hoi,

Waarschijnlijk is de volgende vraag al eerder gesteld, maar ik kan er zo 1-2-3 niets over vinden.

Ik ben sinds een week flink verkouden en grieperig, heb daarbij een giga snotneus en lichte koorts (in ieder geval geen hoge koort). Nu ben ik sinds dit weekend over tijd en dus hoogstwaarschijnlijk zwanger (dan 4 weken in totaal dus). Ik vraag mij af of mijn flinke verkoudheid/griep ook schadelijk kan zijn voor de ontwikkeling van de foetus die ik bij me draag? Ik lees hier nl tegenstrijdige berichten over op internet.

Enne mag ik voor mijn snotneus nou Otrivin gebruiken of is dit beter van niet?

Bedankt voor de reactie

Blomke

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo Blomke.

Vervelend zo grieperig zijn.
    Verkoudheid en griep kunnen geen kwaad in de zwangerschap.
    Met een hele prille zwangerschap kan hele hoge koorts wel een miskraam veroorzaken. Maar gelukkig heb je geen hoge koorts.

Kijk altijd in de bijsluiter van medicatie of het mag in de zwangerschap, als het niet mag, kan je altijd een zoutoplossing gebruiken voor de verkoudheid, dit mag namelijk in de zwangerschap.

Eventueel paracetamol mag ook in de zwangerschap.

Beterschap.

Groetjes Ineke.

Deel Deze Pagina