Hoesten en over 3 wkn uitgeteld...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nikkiesmom, 10 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkiesmom

20 jul 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    Ik ben over 3 wkn uitgeteld en krijg ineens de griep! Hoest me een breuk en weet niet wat ik er tegen kan nemen!? :( Moet nu natuurlijk erg voorzichtig zijn! Ook zit ik ermee of ik straks wel fit genoeg ben voor de bevalling! :cry: Ik zie er al zo enorm tegenop en nu dit ook nog...
    Heeft iemand nog een goed suggestie hoe ik die griep zsm de baas ben? Alvast bedankt, liefs, José

2. Karina

Karina Fanatiek lid

31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik had dat ook een paar weken voor mijn bevalling, had gewoon pijnlijke ribben en was bang dat ik mijn beebje eruit zou hoesten!

Heb een oud receptje voor je:

Heet water/thee
    schijfje ui erin, even laten trekken
    wat honing/suiker erbij

en dan zo warm mogelijk opdrinken!

Klinkt heel goor, maar dat is het niet eens en bij mij werkte het, mijn hoest werd veel minder en was zelf na een paar dagen helemaal weg!
    En ik hoestte ook echt de longen uit mijn lijf hoor!

3. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wat schattig dat receptje had mijn oma ook altijd als wij vroeger ziek waren en het hielp inderdaad en we vonden het ook helemaal niet zo vies :D ... dus ik zou het maar proberen want het werkt echt.... Beterschap..

Liefs Chantal

4. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik heb Tussistin tabletten van vsm en Daro thijmsiroop. Ik hoest nu ook al anderhalve week en pies iedere keer mijn broek vol haha.

Het is geen pretje maar het heerst. Verder drink ik ook thee met honing om de pijn van het hoesten in mijn keel te verzachten.

Maar die tabletjes helpen nog het beste bij mij.

5. nikkiesmom

20 jul 2006
    31
    0
    0
    Grafisch medewerker
    Nijverdal
    bedankt voor alle reacties allemaal! Ik zal 't eens proberen. Mijn dochtertje van 2 en een half is ook al zo grieperig... We hadden vannacht ook allebei flinke koorts. Had de dokter gebeld maar die had vandaag een vrije dag dus kan pas morgenochtend terecht. Denk dat ie mij er niks voor kan geven omdat ik nog maar 20 dgn moet maar hoop maar dat mijn dochtertje een penciline-kuur ofzo krijgt. Je steekt zo elkaar alleen maar weer aan natuurlijk! :( Hoop alleen dat de baby nog even blijft zitten totdat ik weer wat aangesterkt ben want ben nu zo slap als een vaatdoek! ;)
    Liefs, José

6. Sandra1982

Sandra1982 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.442
    0
    0
    Mama
    Puth
    Hier hebben we ook last van dat bekende hoestprobleem... Vooral ik hoest me de longen eruit, en kan meerdere keren per dag van onderbroek verwisselen. Omdat ik last heb van bi, doet mijn rug/bekken ook nog eens pijn tijdens die hoestbuien.
    Ook lig ik vaker te hijgen, er lijkt gewoon iets in mijn luchtwegen dwars te zitten wat er niet uit wil.
    Morgenvroeg ga ik op aanraden van de vk naar de huisarts, om te kijken of ik er iets voor kan krijgen.

Voor de rest heb ik al vanalles geprobeerd maar niets lijkt te helpen.
    En, mijn vriend kwam vandaag thuis van z'n werk en ligt ook al zo te hoesten!

7. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik ben vorige week bevallen terwijl ik griep had en het leek wel of het tijdelijkverdwenen was, nu ben ik alleen nog verkouden, je lijf beschermt je wel hoor.

Deel Deze Pagina