Mijn zoontje is 14 maanden en slaapt nog zonder nachtlichtje. Afgelopen week is hij regelmatig wakker. Weet niet of het misschien ook voor hem een gevoel van angst kan zijn in het donker. Vanaf welke leeftijd introduceer je meestal zo'n nachtlampje. Aangezien hij nog niet praten kan, weet ik ook niet of dit het wel is. Wellicht is het "alleen" aanloop naar volgende groeifase in combinatie met doorkomende tand/kies en fikse verkoudheid.
waarom probeer je het niet gewoon? Ik weet niet of er een leefijd voor is om een nachtlampje te gaan gebruiken. Wij gebruiken nu ongeveer 1,5 maand een nachtlampje. Dit omdat ik het idee had dat ze 'bang' begon te worden in het donker. Ik moet zeggen dat toen het lampje er eenmaal was het een heel stuk beter gaat.
Hier heb ik het een periode gebruikt omdat ze begon te huilen als het licht uitging. Op een gegeven moment was lampje stuk en toen vond ze dat niet erg, dus heb ik het weer weggelaten. Momenteel denk ik er weer aan om er 1 te kopen, want ik moet nu 's avonds de lamp op de gang aanlaten anders gaat ze ook niet slapen. Het is voor elk kind verschillend, maar hier is het dus met fases. Gewoon uitproberen, baat het niet dan schaadt het niet.
Hier wordt geen nachtlampje gebruikt en ik ben ook niet van plan om er eentje te gaan gebruiken vanaf een bepaalde leeftijd.
ik gebruik ook geen nachtlampje. als ik het idee zou krijgen dat ze een lacht lampje prettig zou vinden zou ik er natuurlijk wel 1 kopen
Geen nachtlampje hier! Maar dat onrustige kan wel zeker komen door alles bij elkaar. Tandjes, verkouden...Pff, ik zou er zelf ook onrustig van slapen. Als ik jou was zou ik het nog even aankijken tot hij zich weer wat beter voelt en dan kijken of hij nog steeds zo onrustig is. Is dat wel het geval kan je altijd nog aan het lampje beginnen...