Hallo, Wat gebruiken jullie voor je kindje van een paar maanden oud bij neusverkoudheid, met name voor de nacht? Is Otrivin baby neusspray een goed middel? Of is er nog een ander goed middeltje waar jullie bij zweren? Ik heb ook weleens gehoord van Luuf baby verkoudheidsbalsem? En weten jullie of er in Otrivin baby ook "xylometazoline" zit, want dit zit in de normale neussprays voor volwassenen, etc. wel en heb weleens gehoord dat je dit niet lang mag gebruiken en zeker niet bij baby's.
wij gebruiken op advies van de ka voor iedere voeding ampulen met zout oplossing van daro. Zitten 15 van in een doosje en je kunt er zo een kneepje mee in het neusje doen. Zo een ampul kun je een dag gebruiken. Volgens de ka is dit beter dan de normale neussprays voor baby's puur omdat het gewoon alleen zoutoplossing is.
volgens mij is otrivin baby prima. Ik heb juist weleens vaker gehoord dat volwassenen het ook weleens gebruiken, juist omdat dat xylomet. er niet in zit. Hoe werkt Otrivin Baby? Otrivin Baby is een isotone zoutoplossing, met een aangepast zoutgehalte om neusirritatie te voorkomen. Otrivin Baby bevat ook een ingrediënt met hydraterende eigenschappen. Otrivin Boby herstelt de vochtigheid in de neus bij droog of korstig neusslijmvlies, verdunt ingedikt neusslijm op een zachte manier en vergemakkelijkt zo het schoonmaken van de neus. Waarvoor dient Otrivin Baby? Otrivin Baby wordt gebruikt: - om het neusslijmvlies zachtjes te reinigen, bijvoorbeeld bij lichte neusverstoppingsproblemen (b.v, verstopte neus bij een verkoudheid); - om neusgaten te bevochtigen wanneer ze droog of geïrriteerd zijn bij geringe luchtvochtigheid (b.v. in verwarmde ruimtes of ruimtes met airconditioning, bij grote hoogte, vliegreizen) of bij andere kleine neusirritaties. http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=13675222 ik heb het hier ook liggen. Luuf ook overigens, maar dat lijkt me niet nodig bij neusverkoudheid. Meer wanneer er vastzittende hoest is ed.
Ik gebruik bij verkoudheid Luuf. Dit werkt prima bij ons. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van neusspray ( ook geen zoutoplossing) Liever gebruik ik het niet.
zoutwaterneusspray of druppels. een neuszuigertje. een gesneden ui onder het bedje. luuf voor baby's. je kunt ook het hoofdeinde van het bedje omhoogzetten met boeken. neusspray met Xylometazoline mag je absoluut niet gebruiken bij kindjes onder de 2 jaar. groetjes, Miranda
volgens mij is otrivin baby prima. Ik heb juist weleens vaker gehoord dat volwassenen het ook weleens gebruiken, juist omdat dat xylomet. er niet in zit. Hoe werkt Otrivin Baby? Otrivin Baby is een isotone zoutoplossing, met een aangepast zoutgehalte om neusirritatie te voorkomen. Otrivin Baby bevat ook een ingrediënt met hydraterende eigenschappen. Otrivin Boby herstelt de vochtigheid in de neus bij droog of korstig neusslijmvlies, verdunt ingedikt neusslijm op een zachte manier en vergemakkelijkt zo het schoonmaken van de neus. Waarvoor dient Otrivin Baby? Otrivin Baby wordt gebruikt: - om het neusslijmvlies zachtjes te reinigen, bijvoorbeeld bij lichte neusverstoppingsproblemen (b.v, verstopte neus bij een verkoudheid); - om neusgaten te bevochtigen wanneer ze droog of geïrriteerd zijn bij geringe luchtvochtigheid (b.v. in verwarmde ruimtes of ruimtes met airconditioning, bij grote hoogte, vliegreizen) of bij andere kleine neusirritaties. http://www.efarma.nl/pages/ItemInfo.asp?ItemID=13675222 ik heb het hier ook liggen. Luuf ook overigens, maar dat lijkt me niet nodig bij neusverkoudheid. Meer wanneer er vastzittende hoest is ed.
Ik gebruik bij verkoudheid Luuf. Dit werkt prima bij ons. Zelf ben ik niet zo'n voorstander van neusspray ( ook geen zoutoplossing) Liever gebruik ik het niet.
zoutwaterneusspray of druppels. een neuszuigertje. een gesneden ui onder het bedje. luuf voor baby's. je kunt ook het hoofdeinde van het bedje omhoogzetten met boeken. neusspray met Xylometazoline mag je absoluut niet gebruiken bij kindjes onder de 2 jaar. groetjes, Miranda
Bedankt voor alle tips! Kan iemand me misschien ook nog even vertellen hoe ik eventueel zelf zoutoplossing kan klaarmaken?
otrivin baby is een zoutoplossing en kun je zonder problemen gebruiken. je moet ff opletten welke je neemt. ik gebruik deze bij florian altijd als hij verkouden is voor elk slaapje, dan houd je alles open en is de kans op oorontsteking kleiner. dit heb ik ooit van de ha gehoord en bij ons helpt het zeker. verder als florian verkouden is 2 boeken onder de poten van zijn bed zodat hij wat hoger ligt en een ui onder zijn bed. wat thijmsiroop om te verzachten, verder kun je neit zoveel doen. tenminste, dat is mijn ervaring.
vind Otrivin voor baby's helemaal niet fijn! Het is een behoorlijk harde straal. Erik moet er altijd van huilen. Bij neusspray van eigen merk van de Etos bijvoorbeeld huilt ie niet. Dus het ligt echt aan die Otrivin spray.
Ons kleine mannetje is ook behoorlijk aan het snotteren. Heb sinds gisteren bij de apotheek zoutoplossing neusspray gekocht. Dit is voor baby's en kinderen tot 2 jaar (tis echt alleen een zoutoplossing, die je zelf ook evt. kunt maken) Tis niet van een echt merk ofzo.... maar de verstuiver is fijn, geen harde grote straal, beetje nevel. En ik merk al meteen verlichting. Doe het voor de fles, zodat hij wat meer lucht heeft en voor het slapen snachts. Verder voor het hoesten heb ik Tussikind druppels van VSM. Zijn oogje was ook een beetje aan het pruttelen, deze maak ik een paar keer per dag schoon met mineraalwater van Barleduc met een watje. Gelukkig gaat dit nu ook alweer wat beter. zielig he voor die kleintjes .....
ow dat doet me denken, tussikind heb ik ook nog liggen. Fae is ook verkouden en net hoesste ze zo erg dat haar hele flesje er zo ongeveer uitkwam... Gelukkig is haar neusje nog steeds goed open, anders wordt eten en slapen ook zo zielig (ze slaapt met speen)
Wij gebruiken ook de zoutoplossing (neusspray) van het Etos merk. Hierin zit alleen zoutoplossing en een beetje conserveringsmiddel. In die van Otrivin zitten nog een hele hoop (overbodige?) ingrediënten... Zelf maken kan met zouttabletten. Die haal je bij de apotheek. Vraag wel goed met hoeveel water je ze, bij een baby, moet oplossen, want als de concentratie te hoog is, is het niet goed voor je kindje...
@mamavanukkie: een neuszuigertje schijnt niet goed te zijn voor het neusslijmvlies. Onze huisarts raadde ons het af om te gebruiken.
Wij gebruiken heel vaak neusspray. Van de arts heb ik begrepen dat als het op zoutbasis is dat het geen kwaad kan. Wel goed opletten dus dat je een spray zoutoplossing neemt. Wat Mamzie zegt over otrivin klopt wel ja. Ik heb meestal van huismerk van de apotheek en dat vindt die kleine veel minder erg dan die van otrivin! @Suya, ik wist niet dat een neuszuigertje niet goed is. Die heb ik ook vaak bij hem gebruikt. Ik ga dat ook maar eens goed navragen dan!
Ik heb voor mijn kleintje altijd de Otrivin spray.. vind die fijner dan andere (vind de straal nou juist wel meevallen.. K. vindt het nooit erg)
Hier een combi van die otrivin baby neusspray en luuf balsem (0-3? jaar). Die spray brengt C nu zelf naar zijn neus, dus zo erg kan het niet zijn. En daarnaast af en toe zijn neusje ontstoppen met een neuspeertje, en zijn hoofdeinde van het bedje iets omhoog. Ui hebben we 1 keer gedaan, maar toen stonk de hele verdieping naar ui, en de kleine was er niks beter van geworden
dat neuspompje werkt hier dus niet ik had er 1, maar die werkte niet... dus een andere gehaald maar deze doet ook niks hoor stom ding! Haha Luuf is dat een soort dampo? Moet je dit op de borst smeren of?