baarmoedermond

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hope43, 28 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    weten jullie misschien hoe men kan checken , of je baarmoedermond niet te ver open staat?doen ze dit met een echo? of anders? kan dit wel?
    ik zou dit graag willen weten nav een gesprek met een gynocologe,
    die mij het advies gaf, injecties te nemen, met progesteron,..
    opdat dit weeen zou tegenhouden ofzo,...(dit alles is mij nog niet helemaal duidelijk, moet hier nog met mijn verloskundige over hebben)
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hope,

    ik begrijp niet goed of je zwanger bent of niet en wat de reden was van je bezoek aan de gynaecologe. In principe is het niet nodig om iets aan de baarmoedermond te doen. Het kan eventueel met een inwendige echo worden bekeken of gewoon met de hand gevoeld worden hoever de baarmoedermond openstaat. Alleen als het gevaar oplevert voor de zwangerschap wordt er eventueel wat aan gedaan.
    Bespreek het met je verloskundige, of geef even meer informatie, dan kan ik je vraag misschien beter beantwoorden.

    Mirjam
     
  3. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    hi mirjam,

    bedankt voor je antwoord.
    ik zal wat duidelijker zijn, sorry.
    JA ik ben zeker zwanger, en loop gewoon bij mijn verloskundige,
    die heeft natuurlijk al mijn informatie, en weet dat ik ooit, zo'n 25 jr geleden een miskraam had rond de 5 maanden.
    daar toen niet echt bekend was, wat de oorzaak hiervan was, en dit nu te lang geleden is dit te achterhalen, wou zij, het zekere voor het zekere nemen en mijn baarmoedermond even laten checken, of die niet te ver open zou staan, wat misschien ooit de reden vd vroeggeboorte is geweest.
    Meer om dit uit te sluiten, dan dat ze het vermoedde.
    maar toen ik dus in het ziekenhuis kwam vd check, deed men helemaal geen test of check,...en begon de gynaecologe over ev inspuiten van progestron,....en aangezien ik dit niet ken, heb ik gezegd dat ik hier eerst met mijn verloskundige wou over spreken voor ik die beslissing nam,...
    ik bedoel dus, dat er nog helemaal niks geconstateerd is van een evt niet goedwerkende baarmoedermond.
    en tja ik neem ook geen paracetemol voordat ik hoofdpijn heb toch?
    in het ziekenhuis, vroeg ik die vrouw toen, ik zou toch getest worden of onderzocht om te kijken of mijn baarmoedermond niet oke was misschien,....en zij zei dus nee, dat kan ik nu niet zien, vandaar...
    dus nu hoor ik 2 dingen en vroeg het dus hier, om er meer over te weten te komen....

    ik hoop dat dit je duidelijker is nu, sorry vd eerdere foute uitleg, ben ook maar een leek op dit gebied .

    maar mocht je mij nu begrijpen en er meer over weten, dan hoor ik dit graag van je,..

    alvast mijn dank ;)
     
  4. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik heb zo hier en daar op het internet gekeken maar , het is mij nog niet duidelijk, hopelijk weet iemand er hier wel iets over,.....
    ik moet volgende week een beslissing nemen
     
  5. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    tja , ik weet het niet ,..
    maar kreeg vandaag wel vervelend nieuws,
    mijn verloskundige had met de gyneologe gesproken en ze hebben beiden besloten dat het beter voor mij is, om bij de verloskunde, vh ziekenhuis te lopen,.....
    wel erg jammer hoor, had graag daar gebleven,....
    maar ja nu moet ik dus volgende week gaan beslissen of ik de prikken wel of niet ga nemen,...
    mijn verloskundige zegt in overleg met de gyneologe, maar ja de laatste keer, gaf ze mij al het gevoel, dat het niet oke was als ik nee zou zeggen, al was het mijn beslissing :rolleyes:

    ik baal er allemaal best wel van,..
    maatregelen gaan treffen, terwijl er nog helemaal niet vast staat of er iets fouts zit,...................
     
  6. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    morgen de 20 weken echo, en een gesprek met de gynaecologe,
    hopelijk krijg ik van haar antwoord op mijn brandende vraag over progesteron
     
  7. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    ik was dus van de week bij de gyn, en ze vroeg mij of ik besloten had over de prikken, toen ik haar uitlegde wat mijn bezwaar was, en ik zei dat ik het zo vreemd vond om een maatregel te treffen voor iets wat nog helemaal niet vast stond dat ik er last van had.
    vóór het gesprek met de gyn, hebben ze mijn baarmoeder bekeken, via vagina en echo en die bleek toppie in orde, die vrouw zei mij: ik snap het niet want alles ziet er prima uit, en je kan altijd nog ff wachten, mochten we het de volgende keer checken en het staat meer open kun je de priken altijd nog nemen, het kan tot 32 weken.
    toen ik dit aan de gyn zei , werd ze een beetje boos, ze zei, je hebt met mij te maken, niet met haar! toen legde ze mij uit dat het niet om de baarmoedermond ging, maar dat het was tegen het vervroegd krijgen van weeen.
    toen vroeg ze weer wat ik wou, ik zei haar dat ik het niet wist, maar als nodig , doe het dan maar, ik zou geen nee willen zeggen, want stel het gaat er na fout, pffff ik ben geen deskundige,..
    maar zei wel dat ik er nog niet echt achter sta, daar ik dus prikken moet nemen, om vroegtijdige weeen tegen te houden, terwijl er nog geen reden is, waardoor ik vervroegde weeen zou krijgen.
    tevens elke week een prik, en men zegt dit kan 2 dagen zeurderig zijn, evt beetje pijn.

    nu zei ze , oke stel het maar ff uit tot de volgende controle,..
    dit wordt dus aankomende woensdag en ik weet nog steeds niet of ik het beter wel of niet kan doen,......


    heeft er nog iemand ervaring met dit?
    wil je het mij dan aub laten weten,

    dank je
     

Deel Deze Pagina