Hoi meiden! ! even een vraag!5 januari dit jaar heb ik mijn mirena spiraal eruit laten halen omdat we graag een 2e kindje willen. maar tot op heden nog steeds niet in verwachting. hoe lang kan dat duren na een mirena iemand ervaring?? liefs Carina
hoi ik had ook mirena spiraal toen ik die heb uit gehaald was ik binnen 3 maanden zwanger, dus snel. hoop voor je dat het snel gaat raken.
Bij mij duurde het 4 rondes na het verwijderen van mijn spiraal. helaas heb ik wel bij 7 weken een miskraam gehad, maar dat heeft niet met de spiraal te maken. nu weer begonnen, hopen snel weer zwanger te raken
Carina, wanneer je het gemiddelde neemt wordt de Nederlandse vrouw zwanger in de 8e ronde. Dat is dus een gemiddelde, eerder is mooi meegenomen. Kennelijk is je menstruatie wel meteen op gang gekomen, dus dat is al een mooi gegeven op zich. Hier wordt al 10 weken gewacht na het verwijderen en nog geen spoortje van wat dan ook maar. Je hoeft je nog geen zorgen te maken, daarnaast zal een huisarts er op dit moment nog niets aan doen. Succes in ieder geval, het komt vast goed!
Hier in de 4e maand na het verwijderen van mn Mirena zwanger geraakt... Heb de Mirena laten verwijderen omdat ik er enorme last van kreeg en toen was het nog niet de bedoeling om ook daadwerkelijk zwanger te worden, dus de eerste maand hebben we ook nog gestunt met condooms.
Ik krijg net bericht dat een goede vriendin van me twee weken na het verwijderen van haar Mirena zwanger is geworden. Ongepland dus, maar gelukkig èrg welkom (en ik ben hoop dat wij ook zo'n geluk mogen hebben!!)
Ik heb mijn mirena vorig jaar april laten verwijderen. Mijn menstruatie kwam vrij snel op gang, maar het duurde 7 maanden voordat ik een normale cyclus had! In september zijn we echt begonnen voor een beebje (door die 7mnd en door een hernia operatie kon het niet eerder), dus wij zitten nu in ronde 8...op het wachtbankje dus! Volgens mijn HA ben je meteen na verwijdering vruchtbaar, maar zoals ik al zei duurde het bij mij 7 maanden voordat ik een normale cyclus had! Ik hoop dat we allemaal snel zwanger zijn! Dat bericht over de gemiddelde tijd van 8 rondes geeft mij nu even moed!
@Bebek Istiyorum: waarom wacht je tot je een 'normale' cyclus hebt? Die vriendin van mij is gebruikte al jaren anticonceptie en die wordt toch ook twee weken na het verwijderen zwanger? En bij een onregelmatige cyclus is de kans misschien wel kleiner, maar ik zou geen 7 maanden "weggooien" met wachten. Kun je me dat eens uitleggen? Want ik heb het al vaker meiden zien schrijven, maar ik zie er het nut niet van in.
Ik heb de mirena 14 januari laten verwijderen en ben vrijwel meteen zwanger geraakt. testte 27 febr. positief. Ben niet meer ongesteld geweest.
Dat zei ik al; ik liep met een hernia, waardoor klussen niet echt ging...en ik ben daar toen ook in de zomer aan geopereerd, wat een herstel van een aantal maanden met zich meebrengt, dus ik had weinig keus helaas.....
oooh meiden wat super voor de genen die zo snel zwanger zijn geraakt ik heb het id dat het bij ons nu ook raak is. Loop al een aantal dagen met buikpijn aan de linkerkant rond en onderin de rug wat uit straalt naar de lies ( hetzelfde gevoel bij een eisprong) mijn eisprong heb ik op 5 mei al gehad jaja bevrijdingsdag haha ;D maar ook goed gevoeld. Dit heb ik eigenlijk nooit gehad dat ik zo lang met dit rot gevoel moet rondlopen kan niet wachten nog 5 dagen tot testen xxx
Hallo, Ook ik heb mijn mirena spiraal 22 april laten verwijderen, ik heb 2 dagen na het verwijderen ongeveer 2 dagen wat bloed verloren, daar was geen maandverband bij nodig. Was dit dan menstruatie, of een nabloeding van de verwijdering??? Nu dus aan het wachten op mijn volgende echte menstruatie, want ik heb mijn spiraal 4 jaar gehad en in die tijd nooit gemenstrueerd. Mijn vriend vraagt bijna elke dag ben je al ongesteld, misschien ben je wel zwanger, haal een test dan. Ik ga nog geen test halen, ik wacht tot eind mei als ik dan nog geen menstruatie heb of andere klachten dan ga ik testen. Herkennen jullie dit? Ik verlies wel gewoon wit vaginaalvocht, wat ik tijdens mijn spiraal nooit zoveel verloor, zijn dit voortekenen? Ja lekker onzeker kom ik over Elke x als ik naar de wc ga dan hoop ik eigenlijk bloed te zien, maar nee hoor niks. Dan pas kan ik echt gaan klussen.
Hey, Ik ben direct na de verwijdering van Mirena zwanger geworden, maar het werd helaas een vmk, al heel snel... Daarna geen eisprong, maar wel een ontrekkingsbloeding en toen een goede cyclus. Maar mijn menstruatie is sinds de verwijdering van Mirena (behalve de vmk, dat was heel veel) zo weinig. Is jullie menstruatie na de Mirena anders dan daarvoor?
Dag dames, Ik heb op 6 januari dit jaar mijn spiraal laten verwijderen. Ook ik kreeg na twee dagen een bloeding. Dit kwam idd helaas door het verwijderen van de Mirena. Uiteindelijk heeft het tot 1 maart geduurd voordat ik ongesteld werd. Hiervoor heb ik pillen geslikt van de kruidvat om de menstruatie te stimuleren. Daarna ben ik wel direct zwanger geworden, en alles gaat tot nu toe prima. Je kunt er gewoon geen pijl op trekken bij de 1 zal het direct raak zijn, en bij de ander duurt het een jaar. Zo is het trouwens bij iedereen die zwanger wil worden dus niet alleen nadat je gestopt bent met een spiraal. Groetjes
Ja, mijn menstruatie is heel anders dan daarvoor! Voordat ik eraan begon, menstrueerde ik 10 dagen toen ik niet aan de reguliere pil was en met pil menstrueerde ik nog 7 dagen. En dat ging gepaard met veel pijn, met name in mijn rug. Ik heb toen 9 jaar een mirena gehad en tijdens die mirena menstrueerde ik nog 2 2 dagen en dan om de drie maanden. Na verwijdering van de mirena menstrueer ik super regelmatig en hooguit, echt hooguit 4 dagen, waarvan de laatste dag al weinig meer voorstelt! En...nog maar een kwart van de klachten!!
Vandaag, 67 dagen na het verwijderen van de Mirena, ben ik eindelijk voor het eerst ongesteld geworden. Het stelt niet zo veel voor, alleen bloedverlies bij toiletgang en verder nergens last van, maar ben er nog nooit zóó blij mee geweest!! Pffff.... wat duurde dat lang. Dus Anuska, ik had de moed nog niet opgegeven, en met een beetje hulp misschien (ik slikte sinds 4 dagen teunisbloemoliecapsules) is het er dan toch!
Fijn voor je! Bij mij was het vroeger toch zeker 4 dagen echt heel erg veel bloedverlies, en dan nog 3 dagen lichter. Nu 2 dagen gemiddeld tot licht, 2 dagen heel licht, en dan nog een klein beetje spotting. Ik ben soms en beetje bang dat mijn BMslijmvlies dan te dun zou kunnen zijn... Maar minder ongemak bij de menstruatie is wel erg fijn @Jilly: Fijn voor je dat je menstruatie op gang komt! Wel een dingetje wat ik toch wil zeggen, maar misschien niet leuk om te horen omdat het je wel lijkt te helpen: ik heb een tijdje geleden navraag gedaan over teunisbloemolie en op internet gezocht. Zowel mijn gyn. als de vk op deze site, als toen ik op internet zocht, stellen dat het je cyclus inderdaad op gang kan helpen, maar raden het af als je bezig bent met zwanger worden. Verhoogde kans op mk... Ik weet dat heel veel meiden er goed zwanger mee worden en blijven, maar wou het je toch even zeggen. ps. Sorry dat het een beetje off-topic is...
Jeee Jilly, EINDELIJK!!! Ik kan me voorstellen dat je heel erg opgelucht bent. En het bloed alleen bij wc, heeel bekend, ik raak nogsteeds heel weinig tussendoor kwijt maar de bloedingen zijn bij de 2e en 3e mens. wel intenser geworden.
Oh en bij mij is het ook echt met MOEITE 5 dagen ongesteld, maar wel consequent en ik ben eigenlijk heel regelmatig. En het doet minder pijn, maar deze afgelopen keer was het wel weer vrij pijnlijk.
Hmmm jakkes, thanx voor de tip Evenstar. Ik weet ook niet of het nu door de teunisbloem olie komt hoor. Ik had het eerder ook al eens een paar dagen gebruikt, ben er toen weer mee gestopt omdat ik opeens puistjes kreeg. Dan nu toch eerst maar weer ff stoppen dus...