tandartsvergoedingen tot 22 jaar

Discussie in 'Gezondheid' gestart door OemHudaifa, 17 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hoi,

Dringend vraagje...Ik zit hier met een pijn aan een tand. Heb een beginnende wortelkanaalbehandeling gehad, maar kan pas worden afgemaakt na de zwangerschap. Helaas doet he tnog steeds pijn : S grrr...

Alleen ik heb mij nog niet tandartsverzekerd, omdat ik dacht dat dat niet nodig was voor je 21.

Nu is mijn vraag, weet iemand of een wkb nu wel of niet vergoed wordt zonder aanvullende verzekering?

Ik heb zilveren kruis (3 sterren). Ik las overigens op een vergelijkingssite van wel,maar ben er zelf niet zeker van.

Miss dat iemand het weet, want het is nogal een dure grap!

Edit moderator: Verplaatst naar gezondheid.

2. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Bij VGZ iniedergeval wel maar goed ben bang dat je aan mijn antwoord dus niets hebt....Maar bel even je verzekering die kunnen het je zo vertellen!

3. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    ps. Heel veel sterkte trouwens. Niets is zo irritant als tand/kies pijn :(

4. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Bedankt!

dus bij VGZ krijg je het voor je 22ste wel vergoedt?

Ik denk dat het toch ook wel iets zegt over zilveren kruis. Want als het goed is het namelijk wettelijk zo geregeld.

Alleen ik snap niet waarom je alsnog een tandartsverzekering kan afsluiten als je onder de 21 bent. Dat heb je dan toch niet nodig?

Vandaar dat ik twijfel...

Ik hoop dat ik snel een reactie krijg.

De pijn is nu overigens wel te stillen met paracetamol, eerst niet. Dus het gaat denk ik de goede kant op. Alleen het afmaken van een WKB is echt zo duur (van 500 tot 1500 euro!) Dat kan ik echt niet betalen...

En dan ook nog eens een laag slagingspercentage en verhoogd risico dat je tand eruit moet...en dat kost ook weer geld...

5. joepies

joepies Bekend lid

9 okt 2007
    579
    0
    0
    mijn verzekering niet iig

6. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    en welke verzekering heb je dan? En ben je zelf jonger of ouder dan 22?

7. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik weet het niet zeker meer,

Ik ben 4* aanvullend verzekerd, maar had er wel een tandarts verzekering 2* bij. Op de polis stond daar het bedrag 0,00 bij, maar het stond er iig wel gewoon op.

8. schatje1

schatje1 Niet meer actief

bij mijn verzekering word wel tot je 22ste vergoed..

menzis

9. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    dus ook een wortelkanaalbehandeling?

En 2 sterren tandartspolis is idd gratis tot je 22. Alleen snap ik helemaal niets van de vergoedingen die daarbij horen.

Manlief had even gebeld, maar de dame die hem hielp was een beetje sago, dus hij kon er ook niet wijzer uit worden.

Vannacht lag ik wakker van de pijn en ik dacht, kijken op zw. pagina..

10. leeuwin

leeuwin Actief lid

20 okt 2006
    145
    0
    0
    Hoi,

Ik ben tandartsassistente en normaal gesproken val je tot en met je 21e onder de jeugdzorg.

Wij doen bij jongeren die bijv. veel gaatjes hebben alles voor hun 22. Anders dan toch nog maar eens de verzekering bellen, ik weet het ze kunnen soms kortaf doen en ze weten ook niet alles, maar toch.

En als je zo pijn blijft houden moet je even terug naar je tandarts. Het is niet de bedoeling dat je nog zolang met pijn loopt tot na je bevall.

Succes ermee

11. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Ik heb het kortgeleden even nagevraagd.

Wortelkanaalbehandelingen, kronen, bruggen, foto's etc. worden voor 75% vergoed de rest volledig, maar pas op, slechts met een max van 450 euro per jaar. Op de site kwam ik dus foutieve informatie tegen en ook in mijn polisblad. (want daar staat dat een wkb en foto's 100% worden vergoed)

450 euro is soms (als je een flinke wkb nodig hebt bij bijv. een kies) soms niet eens 1/3 van het bedrag daat je moet betalen..

Het is dus wel degelijk nodig om een goede tandartspolis af te sluiten als je denkt dit nodig te hebben!

Groetjes

12. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hai, ik werk zelf bij Achmea. Wortelkanaalbehandeling (endodontische hulp) tot 22 jaar zit gewoon 100% in de basisverzekering. De aanvullende polis heb je niet nodig. Succes met de behandeling.

Zie de lijst hieronder uit de polisvoorwaarden.
    Artikel 35 Tandheelkundige zorg tot 22 jaar
    U heeft aanspraak op de volgende tandheelkundige behandelingen:
     periodiek preventief tandheelkundig onderzoek eenmaal per jaar, tenzij
    u tandheelkundig meer keren per jaar op die hulp bent aangewezen;
     incidenteel tandheelkundig consult;
     het verwijderen van tandsteen;
     fluorideapplicatie aan verzekerden vanaf de leeftijd van zes jaar, maximaal tweemaal per jaar, tenzij u tandheelkundig meer keren per jaar op die hulp bent aangewezen. Wij moeten u vooraf toestemming hebben gegeven; sealing;
     parodontale hulp;
     anesthesie;
     endodontische hulp;
     restauratie van gebitselementen met plastische materialen;
     gnathologische hulp;
     uitneembare prothetische voorzieningen;
     tandvervangende hulp met niet-plastische materialen en het aanbrengen van tandheelkundige implantaten, wanneer het de vervanging van een of meer ontbrekende, blijvende snij- of hoektanden betreft die niet zijn aangelegd, dan wel omdat het ontbreken van die tand of die tanden het directe gevolg is van een ongeval;
     chirurgische tandheelkundige hulp, met uitzondering van het aanbrengen
    van tandheelkundige implantaten;
     röntgenonderzoek, met uitzondering van röntgenonderzoek ten behoeve van orthodontische hulp.

13. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Dat vond ik dus ook, maar ik hebben een aanbetaling moeten doen en die maar voor 75% vergoed gekregen. Ook had ik dus gebeld, waarbij ze hadden aangegeven dat het dus zo is dat het niet 100% wordt vergoed. Het vreemde is dus dat ik het ook op de site vond en in mijn polisblad van wel, maar het is toch niet zo...

14. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Als jij nog geen 22 bent en je hebt een wortelkanaalbehandeling laten doen, dan zou ik toch even een brief schrijven naar het Klachtenbureau waarom je maar 75% vergoed hebt gekregen en niet 100% zoals in de voorwaarden staat. De basisverzekering is voor iedereen in heel Nederland gelijk en staat los van de aanvullende pakketten die verzekeraars zelf erbij aanbieden. Op de website van ZKA kun je via deze link klacht indienen http://www.zilverenkruis.nl/consumenten ... fault.aspx

15. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Miss dat ik dat inderdaad ga doen. Heel erg bedankt voor de info. Dat scheelt toch een hoop. Ik moet het namelijk na de zwangerschap afmaken. Volgens zk moest ik dan de rontgenfoto's en de wkb dus zelf betalen voor 25%. En daarbij dus de kanttekening dat ze neit meer dan 450 per kalenderjaar vergoeden.

Dus eigenlijk betaal je alles zelf praktisch.

Heel erg bedankt voor de info. Ga ik zeker wat mee doen en dan plaats ik hier even hoe het is afgelopen. Miss handig voor anderen.

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

17. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Hmm , dus ze hadden toch gelijk bij het zilveren kruis?

Verwarrend hoor allemaal...

Die polisvoorwaarden die ik erbij heb gekregen, is ook niet te snappen (daar staat namelijk weer wel dat het 100% vergoed wordt).

Ik zit trouwens niet bij het vgz, dus daar heb helaas weinig aan.

Miss dat ik volgend jaar maar ga overstappen op CZ, zelfde als mijn man. Dan krijgen we okoko gewoon een gezamenlijke rekening.

Iig bedankt iedereen.

18. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Je kunt je verzekeraar houden aan datgene wat in de polisvoorwaarden vermeld staat. Bij ZKA staat duidelijk vermeld dat endodontie onder 22 jaar vergoed wordt. Wat op postbus 51 vermeld wordt, zijn slechts voorbeelden. Deze lijst is niet compleet.

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zo'n behandeling kost echt geen 1500 euro hoor. Mijn zusje had een hele rits aan wortelkanaalbehandelingen, trekken van kiezen en gaatjes vullen en die was in totaal geloof ik 1000 euro kwijt.

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Oh, sorry hoor! :(
    Ik dacht te lezen dat je je dat afvroeg?
    Maar goed; google zelf anders maar even of bel, dan weet je het zeker! ;)

Deel Deze Pagina