iris vandaag precies 17 maanden is nu al een week verkouden eerst had ze loopneusjes maar nu al 2 dagen dat het vol zit en groen is en ze hoest als ze in bed ligt heel erg .(2ex van der leven dat ze verkouden is ) we sprayen een paar keer per dag met oltrivin en geven haar hoestsiroop . mijn man vind dat ik naar de dokter moet gaan en dat ze er maar voor moet krijgen omdat hij van het hoesten niet kan slapen .maar ik denk niet dat het wat erg is en dat het gewoon over moet gaan ze is verder niet ziek en heeft geen koorts ed ze zit nu ook iets meer dan een maand op de creche en het weer is ook steeds wisselend dus wat wil je . wat denken jullie wat moet ik doen? want we hebben er echt een meningsverschil over . maar ik wil niet zomaar mn kind volstoppen met antibiotica terwijl ze gewoon weerstand op moet bouwen en het ook gewoon kan over gaan . please help
In ieder geval goed blijven sprayen zodat de opening van neus naar oor goed open blijft, anders loop je kans op oorproblemen en dan ben je verder van huis. Verder geef ik 's ochtens en 's avonds altijd hoestdruppeltjes van VSM en die helpen bij ons goed. Antibiotica schrijft de huisarts alleen voor bij bacteriele infecties en niet bij virale.
Hahaha, je man kan niet slapen van het hoesten dus je kind moet naar de dokter... Typisch mannen (als ik even mag generaliseren). Bij mijn dochter helpen de zetpillen van balsoclase heel erg goed tegen het hoesten. En je man zou ik een paar oordoppen aanraden (hoewel, dan moet jij er ws steeds uit).
mijn meiden zijn bijna altijd verkouden, dus dit komt vaak voor bij ons. als er koorts bij komt zou ik wel naar de dokter gaan, maar aan verkoudheid kunnen ze weinig doen