mijn moppie heeft verstopping, als ze moet poepen dan gilt ze het uit van de pijn, de eerste ontlasting die er dan uitkomt is donkergroen en hard en later wordt het weer mosterdgeel en zacht. zodra ze klaar is met poepen valt ze als een blok in slaap, duidelijk opgelucht. nu wil ik olijfolie gaan proberen, mag ik haar gewoon een theelepeltje in haar mondje geven of moet het door de fles? extra water bij de voeding heeft niet zoveel zin nu, ze drinkt het niet helemaal op namelijk. alle tips zijn welkom!
Hey meid! Vervelend is dat he? Ik weet niet of ze op die leeftijd al olijfolie mogen, maar als dat zo is kun je het door de fles doen, een lepeltje is ook maar vies voor je moppie Wat ook vaak helpt is om even 10cc extra water bij de fles te doen! En je hebt ook nog van vsm druppels om de ontlasting zachter te maken (kindicol geloof ik)
kan ik die 10cc extra ook doen als ze het niet helemaal opdrinkt? die vsm druppels ga ik morgen eens naar op zoek bedankt!
Hoe zwaar is ze, en hoeveel drinkt ze nu? Als ze nu al ruim krijgt aangeboden, dan kan die 10cc wel extra. Olie zou ik ook door de fles doen. Los lijkt met me ook vies.
Normaal doe je 180cc voor 6 schepjes. Dus eigenlijk is de voeding nu te dik. Je kunt beter 180 cc water, 6 schepjes. En dan eventueel weer wat aangemaakte voeding weggieten. Voor 6 kilo zou (6*150=900cc) genoeg moeten zijn. Dus als je 5 flessen geeft is dat 180cc aangemaakte voeding per fles. Dus 20cc weggieten..
oh echt? zou het daar dan aan liggen? op het friso-pak staat 170/6 maar dan ga ik gelijk over op 180/6. och arm kind, wat dom van me! gelukkig doe ik pas 2 dagen deze hoeveelheid omdat ze pas 2 dagen 5 flessen krijgt, eerder had ze 6 keer 150/5.
Ik gebruikte nutrilon, maar ik dacht dat 30cc water per schepje redelijk normaal was. Alleen 1 merk van 60cc per schepje deed.. Probeer het maar, misschien helpt het..
Kylian had dit ook en op advies van de dokter hebben wij toen 1 theelepel olie door elke fles gedaan, daarna heeft hij er nooit meer last van gehad. Ik gebruikte trouwens Friso comfort en het bleek dat ik die ook niet goed aanmaakte. Ik deed altijd water op drink temp, de schepjes voeding en slurpen met die hap. Maar daardoor kregen de vezels (die juist helpen bij het makkelijker kunnen poepen) zich niet vol water konden zuigen. De voedingsdeskundige van het cb wees me hierop. Vanaf toen dus heet water, voeding erin en laten staan tot het op drinktemp was (meestal zo tussen de 5 en 10 minuten). Groetjes Anita
ik doe water uit de kraan (koud) en dat 40 sec in de magnetron en daarna de poeder erin, zo deden ze het in het ziekenhuis ook dus heb ik eigenlijk overgenomen en nooit meer over nagedacht
friso standaard nr 1, op de verpakking staat inderdaad 180/6 maar op een voedingslijst van het cb staat 170/6, ik heb dat overgenomen, verkeerd gedaan dus maar gelukkig maar 2 dagen, ik ga kijken of 180/6 voldoende helpt anders probeer ik nog olie in het flesje erdoor
Nou, dan maak je het in ieder geval nu helemaal goed klaar. Kan het probleem inderdaad geweest zijn, omdat de voeding te geconsentreerd was..Succes ermee
wat je in het vervolg ook nog es zou kunne proberen is gewoon 10 cc water. dus zonder melk zeg maar. als ze dat lust natuurlijk. hier werkte dat wel als marinte een paar daagjes niet goed kon. gaf hara 10 cc water en een half uur later scheet ze de oren van me kop hahaha. succes hoor. is erg vervelend als je kleintje niet goed kan kleien.
bedankt! dat is het proberen waard, wanneer doe je dat dan? als je kindje 2 dagen niet heeft gepoept? of gewoon elke dag tot het weer "onder controle" is? hihi... ze slaapt als een roosje nu, helemaal opgelucht omdat haar darmpjes weer geleegd zijn.
ik denk dat dat het wel was want ze heeft nog nooit eerder zoveel pijn gehad TIJDENS het poepen, alleen krampjes maar die waren over na een week of 6.
Misschien kan je beter Friso Comfort geven. Dit heb ik ook gedaan toen Lotte zo'n last had met poepen en daarna ging het stukken beter! Het is wel een andere manier van maken maar dat kan je lezen op de verpakking...