Hoelang baby 7 weken laten doorslapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Juffie26, 12 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames, onze kleine meid is nu ruim 7 weken oud!
    Dolgelukkig zijn we maar dat terzijde :D

Sinds 3 dagen slaapt ze 'lang' door 's nachts. Ze slaapt nu gemakkelijk 6,5 -7uur aan een stuk door. Van 22:30uur 05:30uur ongeveer, als ik haar dan niet wakker maak slaapt ze gewoon nog langer door, maar ik vroeg me af mag dat wel met 7 weken? Ze ligt dan nog heel vredig te slapen, maar voor mijn gevoel 'moet' ze na 7 uur toch een drinken....? Of mag/kan ik haar gewoon laten slapen totdat ze zich meldt? :(

Bedankt,
    Juffie

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze mogen de uren doorslapen die ze in ponden wegen..
    Dus als ze bijv 4 kilo is mag ze 8 uur slapen

3. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik ben altijd van mijn kind uitgegaan. Zij regelt het zelf en geeft aan wanneer ze moe is, hoe lang ze slaapt en wanneer ze honger heeft.

Ik keek nooit naar de klok maar begrijp dat je met zo'n kleintje even zenuwachtig wordt als ze lang gaan slapen. Hierboven wordt een handige richtlijn gegeven maar ik zou me niet druk maken als ze een half uurtje/uurtje langer slapen. Het zal wel nodig zijn dan.

Zo lang je dochter een gezond gewicht heeft, lekker eet en tevreden is, zie ik geen reden om haar wakker te maken, worden ze vaak juist onrustig van.

Geniet van je meisje en je nachtrust, lekker hoor!

4. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Lekker laten slapen!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Lekker laten slapen.. Tenzij het een lichtgewichtje is.

Ze mogen de uren doorslapen die ze in ponden wegen, dus die 7 uur van jou zou voor 3,5 kg gelden. Ze zal wel zwaarder zijn toch?

6. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Krijgt zo bv of kv? Bij bv mogen ze namelijk zo jong nog nie doorslapen ivm suikerspiegel. Bij kv maakt dat niets uit.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Daar heb ik nog nooit van gehoord? Zat kids die ook op BV dan al (lang) doorslapen hoor... :)

@TS: de basisregel is per pond lichaamsgewicht een uur achter elkaar slapen. Maar als je kind uit zichzelf gaat slapen, mag je dat gewoon laten gebeuren, mits ze goed groeit, goed plast en alert is als ze wakker is/zichzelf ook weer meldt.
    Lekker van genieten dat ze doorslaapt :)

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dames bedankt voor de reacties.
    Onze kleine meid krijgt flesvoeding, en weegt 4060gram dus die 8uur zou ze dus gerust mogen slapen....? Morgen weer naar het bureau dan ook eerste prikjes. Ze is heel tevreden, drinkt haar flesjes goed en doet het verder prima. Maar inderdaad wordt er een beetje zenuwachtig van als ze ineens zolang gaat slapen. Zal het vannacht eens proberen. Wel lekker weer eens een paar uur achter elkaar slapen, lang geleden haha

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    8 uur kan dan prima. Zolang ze goed wakker wordt, en dan lekker drinkt is het goed.

10. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

Idd, lekker laten slapen hoor! Als ze helder wakker wordt en verder doet ze het goed, zou ik haar niet wakker maken.

Mijn zoon sliep met 6 weken ook al van 23:00 tot 7:00.

Succes!

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook sinds een week dat mijn meisje doorslaapt. Ze krijgt rond 00.30u haar laatste bv en slaapt door tot 6.30 a 7.00u.

Deel Deze Pagina