Een of twee eiige tweeling

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Fleurtje03, 10 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleurtje03

Fleurtje03 Actief lid

31 jan 2016
    104
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo :) ik vraag me af of het klopt wat m'n gynaecoloog zegt.. Namelijk dat ze nu met 12 weken niet konden zien of de tweeling een of twee eiig is.. Ik zie namelijk op t forum voorbij komen dat dames die 10 weken in verwachting zijn t wel weten. Mij werd verteld dat dit na de bevalling pas zichtbaar is aangezien we t geslacht niet willen weten van tevoren. Klopt dit?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Fleurtje03,

een een-eiige tweeling haal je er met echo's altijd uit. Ook als je het geslacht niet wilt weten. Dat is te zien aan het feit dat ze een placenta delen. Dan zouden ze je dat wel gezegd hebben, dus bij jou is het waarschijnlijk het volgende:
    Een twee-eiige tweeling is met een echo niet vast te stellen. Het is wel zo dat wanneer de kinderen allebei een eigen placenta hebben de kans het grootste is dat het twee-eiig is, maar een heel vroeg splitsing van één bevrucht eitje kan ook resulteren in een tweeling met allebei een eigen placenta, terwijl ze toch een-eiig zijn. Wanneer na de geboorte blijkt dat het twee verschillende geslachten zijn, weet je zeker dat het twee-eiig is, maar als het hetzelfde geslacht is, zul je moeten wachten hoe ze er uit gaan zien. Of toch een keer een DNA onderzoek laten doen als je in de loop der tijd blijft twijfelen.

Groeten Brigitte

Deel Deze Pagina