ziek en verkouden , hoe krijg ik dat neusje open

Discussion in 'Baby en dreumes' started by happymama, Sep 8, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. happymama

happymama Niet meer actief

mijn zoontje is ziek , hij is strond verkouden koorts en oorpijn (bij de dokter geweest) ook krijgt hij tanden .

paracetamol werkt niet echt .
    wat ik doe :
    bed omhoog
    luuf smeren
    ui open snijden
    neusspray

niks hiervan helpt , wat kan ik nog meer doen ?????
    ben ten einde raad slaap al 4 nachten niet

2. PlainJane

PlainJane Fanatiek lid

May 1, 2012
    1,972
    2,266
    113
    Female
    Hier ook snotverkouden! En het enige wat je kan doen is wat je al doet, het gaat vanzelf over.. Wat je nog wel kan proberen is z'n neusje leeg halen met zo'n neuspompje.

3. ientje

ientje Fanatiek lid

Jun 7, 2010
    2,999
    0
    36
    Vraag bij de apotheek om xylometazoline neusspray voor baby's. Het staat niet bij de vrije verkoop artikelen maar hier verkopen ze het wel los. Dat werkt echt goed om de neus vrij te maken.
    Sowieso niet langer dan een week gebruiken en ik gaf dat echt alleen voor het slapen.

Als ze het bij jullie niet los verkopen (ze zijn daar niet overal even makkelijk mee) kun je de ha vragen of hij er een recept voor wil geven.

4. happymama

happymama Niet meer actief

idd dat krijg je hier niet alleen vanaf 2 jaar

t is echt een ramp om t te geven als ie t ziet of ik kom met een doekje om t schoon te maken krijst hij alles bij elkaar....

drama

5. chocolaatje

chocolaatje Niet meer actief

xylometazoline neusspray voor baby's, kreeg ik hier pas van de hap. Van de huisarts kreeg ik het niet eens. Je doet eigenlijk alles al goed, wat nog wat kan helpen is een 'snottevanger' zo noemen wij hem. Zo een pompje waar je het snot mee uit het neusje kunt zuigen, kun je gewoon bij het kruidvat kopen. Hier geef ik ze ook wel eens een eucalyptus badje van Zwitsal, hebben ze ook van kruidvat merk. Voor de rest is het gewoon wachten tot het over gaat. Beterschap met je zoontje!

6. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Fysiologisch zout proberen?

7. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Wat sneu zeg, voor zowel jou als je zoontje.

Luuf schijnt niet heel goed te zijn vertelde de kinderarts eens omdat het slijm vorming kan geven en de neus heel geïrriteerd er van kan worden.

Voor de oortjes kun je oteel kopen gewoon bij de drogist. Zijn druppels kosten wel 14 euro maar die helpen enorm goed. Mijn zoon had geregeld oorontstekingen en dit hielp bij hem echt heel snel.

Wij deden ook altijd 2 dikke boeken onder het bed, zodat het bedje flink scheef stond.

Welke neus spray gebruik je? Wij altijd de normale zoutoplossing.

Ik heb ook eens kamile gekocht, de echte normale bloemetjes/blaadjes etc. Normaal geloof ik er niet zo in maar denk laat ik dat eens proberen. Heb toen water gekookt en dat er in gedaan. En die op de slaapkamer gezet van de jongens. Door de stoom en geur die vrij komt gaat de neus ook open. Dat hielp bij ons ook.

En ik weet niet hoe vaak je een zetpil geeft? Maar bij echt ziek zijn mag je een zetpil vaker geven, om de 6 uur zodat je een goede spiegel opbouwt.

8. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Van daro heb je fysiologisch water zijn van die pipetjes bij de etos, die moet je verdelen over de 2 neusgaatjes en dat spul lost alles op.

luuf Onder het neusje smeren niet veel, als je rug en borst hebt ingesmeerd dan gewoon een keer over het neusje wrijven.

9. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
  10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ideaal, maar zou het niet de oplossing willen noemen. Heb hem ook en nu ook een snotverkouden meisie. Maar leeghalen lucht even op, 5 minuten later hangen de snottebellen er weer aan. De beste tip is denk ik wel uitzieken. En verder kan je ook je douche goed heet aan zetten en dan alles dicht in de badkamer en daar gaan staan met je kindje. Stoom je als het ware. Succes en beterschap!

11. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    En dat schijnt dus heel veel irritatie te geven, waardoor er juist veel meer snot komt. Het lijkt dan los te komen maar dat is niet zo daar irritatie produceer je dan meer

12. babyhope

babyhope VIP lid

Jun 23, 2009
    16,199
    1,082
    113
    Female
    Mama
    somewhere
    Hier niet hoor hier werkt dat super, ik doe dat alleen in de nacht dan ademt ze vrijer.
    Maar elk kindje is anders

13. Dragonfly85

Mar 22, 2012
    39
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier werkt het erg goed om de douche heet aan te zetten, en hem op het aankleedkussen op zijn buik in de badkamer te leggen. Zo komt het goed los. Wat hier ook goed werkte was zoutoplossing en daarna hem op zijn buik leggen. Het snot stroomt er dan uit en dan bleef zijn neus best lang open.
    Succes iig!

Share This Page