Lisa had sinds maandag verhooging 's avonds, 38-38.1. 'S ochtends niks aan de hand. Maandag avond was ze wat ziekjes, een beetje suf maar gisteren met dezelfde temperatuur mooi vrolijk en alert. Vandaag bij de kdv hebben ze haar enkele keren getempt want ze voelde warm aan en uiteindelijk om 15:00 hebben ze ons gevraagd om haar op te halen want ze had al 38.7. En thuis al 38.9. Nu ligt ze met een zetpilletje in bed en was een uurtje geleden 37.4. Het duurt dus al 3 dagen en haar temp wordt maar met een dag hoger en hoger. Kan het door tandjes komen? We zijn ook beide griepperig - heeft zij het misschien ook? Huisartsassistente zegt dat ik niet te snel naar de doctor moet, liever gewoon een paracetamolletje geven maar hoe lang dan??? Hoe lang duurt verhooging normaal gesproken bij jullie kindjes? Wanneer zorgen maken?
hier zeggen ze dat 38 al koorts is en dat je met 3 dagen koorts toch even langs moet komen met kinderen om te kijken wat er is. Maar ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen en als je het niet vertrou de HAP bellen en anders morgen de HA
Ik zou me niet druk maken. 38 graden is niet erg hoog, zeker niet voor die kleintjes. Dat klinkt eerder als een hardnekkige verkoudheid. Als ze echt ziek worden, loopt hun temperatuur zo op naar de 40 graden. Ik zou morgen of overmorgen nog eens bellen als ze er nog last van heeft. Maar ik zou haar in ieder geval even een paar dagen rustig thuis houden zodat ze de kans krijgt om uit te zieken. Waarschijnlijk is dat de reden waarom die koorts ook steeds terug komt (omdat ze naar het KDV is gegaan terwijl ze nog niet helemaal oke is).
ik sluit me hier bij aan.. Na een paar dagen inderdaad even laten controleren of oortjes, keeltje, longetjes ok zijn. En verder rustig aan doen. Toevallig heeft de huisarts me van de week nog maar eens op het hart gedrukt: Koorts is niet erg, eerder goed... Paracetamol hoef je pas te geven, als je kindje 1. Pijn heeft of 2. Niet kan slapen door de klachten. Toen ik zei dat ik 40 graden wel eng vond, zei hij dat 'wij' dat niet moesten denken . Omdat het gewoon niet erg is... Tenzij je kindje er echt suf van is, vlekjes heeft of benauwd is, dan is het wel wat anders. Maar oke, ik kan me voorstellen dat het niet zo prettig is om het te zien bij je kindje...
Bedankt voor jullie reacties! Ik zat ook te denken om morgen even kijken en als zij niet beter wordt, op vrijdag naar de HA. Hoe lang duren verkoudheden normaal gesproken bij kleintjes? Een weekje of minder of meer?
Jeejtje, wat'n dag! Heeft ons moppie een heel koort eerst slaapje gedaan, maar halfuurtje terwijl ze normaal 1,5-2 uur daarover doet, en toen ze wakker was niks was goed, last van iets, nauwelijks gedronken en heeft ze bijna 1,5 uur echt gekrijst. Rode vlekjes op het gezichtje van huilen, traantjes - zo zielig! Uiteindelijk hebben we haar weer een zetpilletje gegeven en is ze geslapen. Heb met de HA gebeld en vandaag nog langsgekomen - niks aan de hand! Oortjes, keeltje, longetjes - alles prima in orde (afkloppen ) Maar later had ze weer een krijssessie, en ik heb echt het gevoel dat ze pijn heeft. En 's avonds weer 38.6 Ben ter einde raad. Misschien toch tandjes?
Jeetje wat vervelend. Als jij denkt dat ze pijn heeft gewoon een zetpilletje geven hoor. Hier heeft er ook 1 last van haar tandjes denk ik en als ze dan de hele dag loopt te mopperen en huilerig is dan geeft ik ook een zetpil hoor.
Heeft ze al tandjes of nog niet? (misschien domme vraag, neem me dan niet kwalijk!!) Mijn zoontje heeft precies het zelfde, en is nu 2,5 maand oud. Maar bij hem is het dus duidelijk een tandje, zit een bobbeltje rechts onder op zijn tandvlees, hij kwijlt, heeft diarree (zuur ruikend) daardoor luieruitslag. En ook verhoging. Duurt hier al ruim een week.
Ja, 2 tandjes onder, dus zo veel ervaaring heb ik nog niet Hebben net een verschrikkelijke nacht gehad: Lisa was echt iedere uur wakker, lag daar te "zingen" maar niet huilen. Ging ik een keertje kijken - lag ze met oogjes dicht, duimpje in de mond, dus heb ik verder niks gedaan daardoor nu me helemaal schuldig voel Misschien had ze mij toch nodig? Maar zij spookt normaal gesproken nooit 's nachts, is echt geen nachtmens, daarom laten we haar altijd liggen en valt ze weer snel in slaap. Ik gebruik gengigel bij tandjes, werkte super maar nu zie ik weinig effect. Pfff, even wachten hoe het dan verder gaat ontwikkelen
Niet schuldig voelen hoor! Als ze je nodig heeft, gaat ze écht wel huilen en blijft wel bezig hoor... Hier was het wel raak vanacht.. iedere 1,5 uur echt helemaal van streek.... krijsen etc. Op een gegeven moment ook maar even weer laten gaan toen we bleven lopen... Na 10 minuutjes viel ze toen gelukkig ook in slaap, maar als ze niet lekker zijn is het altijd zo moeilijk, raden wat ze nodig hebben...
Hoi, Even de andere kant, mijn zoontje had afgelopen week ook koorts, was wat hangerig, maar verder vrolijk. Toch naar de huisarts gegaan, hij bleek een oorontsteking te hebben. En mijn arts zei, paracetamol kan niet kwaad. Succes ermee ! Liefs, Kili
Daar ben ik weer, wil even kwijt... Ons dropje had op vrijdag en zaterdag 39.2-39.5, verder geen mankementen. Dan 2 dagen prima en sinds gisteren weer een drama - 39+, vandaag al op 6 uur 's ochtends. Zetpilletje werkt maar uur of 6, dan slaat koorts weer. Gisteren weer naar de HA gegaan, heeft ze gedacht dat Lisa blaasontsteking heeft, vanochtend urine getest - niks! Deze artsen weten nu helemaal niet wat ze met haar moeten, een waarnemende HA zei vanochtend "Ah, laat maar het meisje uitzieken!" Hallo, 1.5 weken koorts en het kindje die met de dag zieker en zieker uitziet - dat noem je uitzieken???!!! :x Ik wil niet overdreven of zo maar er moet toch een oorzaak zijn! Morgen dus weer naar mijn HA en als tot dan erger wordt, naar de eerste hulp maar het is zo zielig om je kindje zien lijden!
Hey meis, ik weet hoe rot het is, wij hebben vorig jaar het zelfde meegemaakt met onze dochter. Ze is 3 weken ziek geweest, waarbij ze amper at of dronk. In die tijd hebben we 2 keer bij de huisarts gezeten en is de huisarts ook 2 keer thuis op bezoek geweest. Zolang ze vrolijk en alert was, kon hij weinig doen, dan constateren, dat het qua oortjes, longetjes etc, er niets aan de hand was. Hij zei ook toen: Ik wil je wel doorsturen naar het ziekenhuis, maar zeer waarschijnlijk, sturen ze je weg. Ze is (nog) niet uitgedroogd en reageert alert, ze was gewoon nog te goed.. en ze was zooo ziek... Uiteindelijk heeft hij haar toch doorgestuurd, maar hij kreeg gelijk. Na uren wachten en bloedonderzoek, werd er geconstateerd dat het waarschijnlijk toch om een virus ging, want ze konden niets vinden. Dus we mochten weer naar huis, met een flesje O.R.S (die ze weigerde te drinken) tegen de uitdroging. Ook kregen we te horen hoeveel paracetamol ze mocht hebben aan de hand van haar gewicht en dat als het nodig was, we gerust langer door mochten geven dan in de bijsluiter staat. Ik geloof dat ze hier zo'n 10 dagen volledig op paracetamol geteerd heeft (max. dosis) . En in totaal is ze 3 weken flink ziek geweest. Ze was toen 6,5 maand en is toen in die periode zelf ook afgevallen. Met 6 maanden woog ze bijna 7 kilo, maar met 7 maanden was ze 150 gram lichter dan met 6 maanden.. maar oke, al met al is het hier wel goed gekomen gelukkig, door uit te zieken, maar het was wel erg heftig. Zeker als er bijna niets meer gegeten of gedronken wordt en je geen natte luiers meer vind. Ik had zelf ook heel erg het idee van: Oke, ze is boven de 6 maanden, dus we hoeven er niet meer zo bovenop te zitten... Als ze jonger was geweest, was ze misschien eerder opgenomen geweest. Iets wat ik in die tijd hoopte, dan maar aan de sonde-voeding, dan kreeg ze tenminste iets binnen... maar oke, lang verhaal heel veel sterkte met je meisje, misschien is het ook wel goed als ze even extra nagekeken wordt, al is het maar voor je eigen idee, want je gaat gewoon aan de huisarts twijfelen op zo'n moment.