hoi hoi ik ben nu 35 weken en heb nog wel ff te gaan aleen nu begin ik toch echt last te krijgen van me ribben als ik loop of sta is het wat minder erge maar zitten is een ramp aan het worden het zit net onder mijn rechter borst en trek door naar de achter kant van me rug heeft iemand een tip of een idee hoe je het beste er mee om kan gaan en bij hoeveel weken dat de kleine gaat indaalen? groetjes spawater
Die ribben herken ik.. maar heb helaas geen tips... wacht dus met je mee... Indalen kan ergens tussen de 31e en 40e week (heb net de vk aan de telefoon gehad vandaar dat ik het weet)... zegt dus ook niet zoveel Sterkte!
Bij mij is ie allang al ingedaald, maar heb toch een soms een beetje pijn in mijn ribben (rechterkant). En het vreemdeis dat ik het pas na de indaling voelde : Volgens mij is er niets aan te doen, behalve zo recht mogelijk zitten en niet inzakken. Dat helpt bij mij wel. groetjes, kiwi
Ik had het een paar weken geleden ook, inmiddels is de kleine al ingedaald, en doen mn ribben af en toe nog wel pijn maar niet meer zo vaak
HIer ook last van mijn ribben, net of ze gekneusd zijn aan de onderkant, reuze vervelend!@! Volgens mijn Vk hoort het erbij en is er niets aan te doen... Maar ik leef met je mee!
Ook hier last van mn ribben. Helaas voor mij heb ik dat al sinds de 8e week van de zwangerschap. Hoort er volgende vk gewoon bij.
ik heb dat ook gehad,en dat doet best pijn. inderdaad goed rechtop zitten,voor de rest is er helaas weinig aan te doen
He Hallo Ik heb het nu ook en had het ook bij mijn dochtertje het is toen pas gestopt toen ik bevallen was. Kan zo ontzettend pijn doen he Veel moed
jep hier ook last ervan sinds een paar weekjes al... eigenlijk alleen rechts... jullie ook maar aan een kant? vreselijk! maar helaas nog een aantal weekjes doorbijten...
Ik heb het ook. Voor mijn zwangerschap had ik het ook, op dezelfde plek. Ik kan niet meer normaal in bed liggen. Ga dus weer naar de fysio / manueel therapeut. Dat 'kraken' hielp erg goed bij mij! Ze kunnen je erg veel lere over een goede houding / oefeningen etc. Hou vol!
dankje voor de reacties dus echt een kwaaltje dat jetegen komt zo rond het einde van de rit oke het is lastig en pijnlijk maar ik heb zo iets van nog ff door bijten dan is het hopelijk weg en idd recht op zitten is een goed tip en het werkt ook wel maar niet voor lang bij mij als ik op de bank zit dan echt naar achter ziten en dan met de schouders tegen de leuning aan dan zakt het wel voor even maar dan komt het op een moment toch weer terug maar goed nog even vol houden en voor de gene die nog wat langer moeten gaan sterkte er mee spawater
Hier nog 1 Enorme pijn onde rmijn ribben rechts...ukkie geeft kopstoten! Ik kan er niet meer van slapen
Ik heb het ook alleen rechts. Vanaf de 20 weken ongeveer en dan meerdere uren per dag. De huid daar is ook helemaal gevoelloos geworden, heel apart. Volgens de gyn komt het doordat mijn buik nu al zo groot is als bij een bijna bevalling. Maar ik krijg een tweeling dus daarom is ie nu met 23 weken al erg groot. Mij helpt het om veel te liggen.. Succes!
Ja, liggen helpt wel tegen de pijn in de ribben. Jammer dat ik hier ook met ontzettende rugklachten zit en liggen dan niet fijn is. Kan dus in middels niet meer zitten en niet meer liggen... Lopen en staan is het dus voor mij.. fijn hoor..
Lena vond het ook altijd tof om zich af te zetten tegen mijn ribben ofzo... Soms deed dat echt zo veel zeer dat ik serieus dacht dat ze zouden breken... Dan zit je je in allemaal bochten te wringen en te proberen die baby de andere kant op te krijgen en moeilijk te ademen... Ja en dan zeggen dat babietjes tegen het einde minder bewegen... Echt niet! Die van mij bleef dat doen tot ze geboren was zo ongeveer Sterkte allemaal!
Die van mij zat vanaf een week of 30 met z'n kont onder m'n ribben. Erg vervelend! Wat hier hielp was even zachtjes zijn kontje naar beneden duwen. (hielp trouwens maar eventjes hoor)
Hoi, Ik las je verhaal en dacht heb ik dat geschreven? hihi.. ik heb nml precies hetzelfde gehad! (ben nu 33 week zw, en kreeg het rond de 25ste week) Ik ben naar de ha gegaan en die schreef me manuele terapie voor. Ik had er maar 3 x voor nodig en het is weg! Deze arts had het over een blokkade in de rug, en heeft alle wervels steeds behandeld. Ik zou het je echt aanraden want met die pijn kon ik niet veel meer. Steeds weer eventjes liggen of goed rechtop zitten en dan kon ik er weer een kwartiertje tegen. Sterkte ermee, hopelijk heb je iets aan mijn verhaal. Liefs p