Wat komt er na clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Rabzy, 25 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rabzy

    Rabzy Lid

    15 apr 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit nu in ronde 5 met clomid 50mg..deze heeft vanaf het begin aangeslagen en heb elke maand netjes twee eitjes.helaas nog geen zwangerschap..nu heb ik nog twee rondes te gaan,deze en de volgende, voordat de gyn een volgende behandeling gaat starten..nu ben ik eigenlijk benieuwd of er iemand weet wat voor behandeling de volgende stap zou kunnen zijn...
     
  2. Nephthys

    Nephthys Fanatiek lid

    9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Als clomid niet werkt in de zin van eitjes groeien, hogen ze de dosis op. Bij jou groeit er wel wat dus zullen ze als het niet werkt, overgaan op hormonen spuiten.

    Puregon bijvoorbeeld (er zijn meer merken) of Menopur. Je spuit met een mininaaldje (dun en kort) een hormoon in dat je eitjes laat groeien. Je spuit dit in het vel/vet in je buik dus niet in je aderen.

    De arts bekijkt de groei van de eitjes en als ze bijna rijp zijn mag je ene ander hormoon spuiten (Pregnyl is dit vaak) dat de eisprong veroorzaakt. Dat hoor je wanneer je moet klussen.

    Het kan ook zijn dat ze meteen overgaan op IUI; dat spuit je die hormonen en brengen ze later het zaad van je man in bij jou.
     
  3. Rabzy

    Rabzy Lid

    15 apr 2014
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je antwoord.

    Injecties zijn er dus om zowel een eitje te laten groeien als een eisprong te veroorzaken..maar ik heb elke maand twee eitjes en ook een eisprong..dit wordt elke maand gecontroleerd door bloedprikken..

    Het zaad van m'n man is ook helemaal in orde..dan zou wellicht Iui een optie zijn of toch ook injecties??
     
  4. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    Na Clomid ga je idd vaak over op het spuiten van hormonen.
    Men zegt dat veel vrouwen hierbij meer kans hebben om zwanger te raken omdat Clomid een bijwerking kan hebben dat het ook je slijmvlies in je baarmoeder stugger en zuurder maakt waardoor het zaad er niet doorheen komt of eerder sterft.
    Bij injecties heb je dit minder dus hopelijk ook meer kans op een zwangerschap. Als het zaad van je man verder goed is, zal er niet snel overgegaan worden tot iui maar moeten jullie het eerst een tijd zelf proberen. Een "normaal en vruchtbaar" stel waarbij alles goed blijkt te zijn moet het ook minimaal een jaar proberen. Kans is vaak groot dat je wel binnen een jaar zwanger bent.
    Veel succes!
     
  5. wiessss

    wiessss Fanatiek lid

    1 mei 2014
    1.588
    123
    63
    ik heb eerst 5 x clomid gebruikt, wel steeds een eitje geen zwangerschap en toen over op menopur spuiten en zwanger. Helaas wel misgegaan, maar was wel zwanger.
     

Deel Deze Pagina