Wie weet er wat leuks om te serveren op Sinterklaasavond. Ik dacht ook evt aan kleine hapjes ( soort tapa's) bv hartige banketstaaf en sate in de letter S. Maar alle ideeen zijn welkom Alvast bedankt!
hoi ik wil geen reclame maken voor een site maar ik zag net lekkere dingetjes op kookjij.nl. ik was net ook op zoek want ik zou de amuse maken voor zondag als we sinterklaas vieren. succes met zoeken! groetjes Lonneke
hoi, gevulde speculaasbonbons al eens geprobeerd? Ik heb ze vorig jaar met leerlingen gemaakt en ze zijn echt onwijs lekker en makkelijk. Voor ca 20 stuks: 90 g roomboter 125 g bruine suiker 1 el melk 175 g bloem 10 g speculaaskruiden ½ tl bakpoeder 200 g amandelspijs iets zout ½ ei 20 halve amandelen (mag, hoeft niet) Meng de boter, suiker en melk. Meng de bloem, speculaaskruiden, het bakpoeder en zout met het botermengsel en kneed dit tot een deeg, laat dit deeg ca 20 minuten afgedekt rusten in de koelkast. Weeg stukjes deeg van 20 gram elk af en rol deze tot balletjes. Druk deze deegballetjes plat tussen plasticfolie tot ca 6 cm doorsnede. Weeg stukjes amandelspijs af van 10 gram elk. Leg de bolletjes spijs op de plakjes deeg en vorm het tot een bonbon. Leg de bonbons, met de sluiting naar beneden, op een bakplaatje met een bakpapiertje. Klop het ei los, bestrijk hiermee de gevulde speculaasjes en druk er een halve amandel in. Bak de bonbonnetjes af in een voorverwarmde oven van 175 graden in ca 25 minuten.