Quinny zapp xtra; welke leeftijd?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Linana, 21 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zit erover na te denken om de Quinny zapp xtra aan te schaffen, voornamelijk vanwege de verschillende standen die hij heeft EN omdat de wandelwagen naar je toe gericht kan ipv van je af. Dat vind ik ergens wel een fijn idee als mini man nog niet heel oud is maar wel om zich heen wil kijken.

Maar ik vroeg mij af, mijn zoontje is 3 maanden, kan hij dan al in deze quinny? In de halve ligstand of ligstand?
    Ik weet niet hoe diep de zitting is verder en hoe de vering etc van de quinny is.
    Bij mij in de buurt zit niet echt een babywinkel waar ik hem ff kan bekijken en mijn vader neemt hem anders voor me mee :)

Dus wie kan mij helpen aan het antwoord :D

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het niet aanraden. Misschien zo rond 6/7 maanden?
    Er zit geen enkele vering in.

3. Linana

Linana Niet meer actief

Hmm wat een nadeel weer... Leek me zo leuk, dat die gewoon naar mij kijkt ipv naar voren :p

En in de ligstand met een dikke voetenzak erin? Wel open natuurlijk met dit weer, kan dat rond de 4 maanden ongeveer denk je?

4. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Vanaf 3 mnd zeker nog geen buggy. 6/7 mnd is nog vroeg m.i. Denk eerder rond een jaar? Zit echt geen vering in. Wilde ook eerst een zapp xtra. Toch maar even live gaan kijken en rijden. De zitting is 1 laags stof. Dus weinig zachte steun. Ook kan hij niet compact ingeklapt. Altijd twee delen. Hier uiteindelijk voor een ander merk gegaan. Zou echt eerst gaan kijken en proefrijden. Succes.

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Het beste is om een kindje zolang mogelijk in een wandelwagen met reiswieg te vervoeren of in een draagdoek/ergonomische drager.
    Bij voorkeur in elk geval de eerste 6 maanden.
    Daarna is de wandelwageninzet een veel betere optie, omdat die goede vering en banden heeft.
    Hier pas met 1 jaar af en toe in een buggy en ik vind de Quinny nog steeds waardeloos lopen. Maar goed, voor soms is het wel makkelijk en onze kinderwagen past niet meer in onze huidige auto.
    Baby wordt straks in een draagdoek of draagzak vervoerd.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Miepje, hier ook pas rond een jaar idd maar weet dat er ouders zijn die 'm al erg vroeg willen gebruiken.
    Hier puur de Zapp gekocht (niet de Xtra) omdat ie klein opvouwbaar is en in onze 107 past. Als ik naar meerdere winkels moet vind ik het nu in de zwangerschap en straks met 2 kleintjes wel handig als dochter even in een buggy zit.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De zapp is handig omdat hij zo klein invoelbaar is, maar het is -vind ik persoonlijk, en ik heb er een - echt een rammelkarretje! Ik vind hem inderdaad vanaf een jaar ofzo pas een beetje geschikt, er zit geen vering in en de wandelwagen is zoveel beter, comfortabeler. Tot ruim een half jaar moet je kindje gewoon in de reiswieg kunnen, dat is echt beter hoor! Daarna is de zap leuk als extra, maar echt niet prettig voor lange wandelingen. Wat voor combiwagen heb je nu?

8. Linana

Linana Niet meer actief

Ik heb een kinderwagen met een maxi-cosi die erop kan, die gebruik ik voornamelijk voor de kortere stukjes (even naar de stad en weer terug of supermarkt en weer terug). Alles zithier vrijwel om de hoek of op 10 min loopafstand.
    De kinderwagenbak past hij ook nog in, daar doe ik hem vandaag in aangezien ik het te warm vind voor de maxi-cosi.

Ik moet sowieso altijd de kinderwagen in 2 delen de trap af helpen, anders durf ik het niet....
    Altijd onderstel eerst en dan het bovendeel, beneden klap ik het dan in elkaar.

Mijn eigen kinderwagen heeft alleen een vering in de achteras zie ik net, maar die loopt wel heel fijn vind ik zelf.
    Het was alleen leuk geweest als er een niet al te dure, goede buggy was die naar je toe gericht kan en naar voren....

9. Linana

Linana Niet meer actief

@Red
    Dus als ik de wandelwageninzet op mijn kinderwagen zet in de ligstand of ietsjes omhoog als die echt klaar wakker is, dan zou dat geen probleem zijn?
    Maakt het ook niet uit dat hij dan niet naar mij kijkt maar naar de wereld om het maar zo te zeggen? Want dat vind ik zelf niet zo prettig...
    Maar aan de andere kant: mijn vriend vind het ook onzin om 200,- uit te geven aan de quinny terwijl we een goede 3-in-1 kinderwagen hebben

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Uuh NEE daar is je kindje echt nog te klein voor hoor! Voor de wandelwageninzet! Zo lang mogelijk in de kinderwagenbak en anders eventueel ter overbrugging in een draagdoek, vanaf een maand of 5, 6 kunnen sommige kindjes al wel een beetje in de wandelwagen maar je kindje moet in principe al zelf kunnen zitten anders is 't niet goed voor 't ruggetje hoor. En van je af kijken krijgen ze erg veel indrukken te verwerken dus naar je toe is altijd aan te bevelen maar helaas weet niet iedereen dat als ze hun wagen kopen. Ik zou dr niet perse een nieuwe wagen om kopen maar juist reden te meer om zo lang mogelijk in de bak te houden. Daar kunnen ze ook gewoon met hun knietjes iets opgetrokken in liggen trouwens, ze liggen toch zelden als een plankje gestrekt.

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Helemaal mee eens.

Je kindje is 3 maandjes oud laat het nog even lekker baby zijn en gewoon in de reiswieg liggen waar het lekker beschut legt, nog niet te veel indrukken te verduren krijgt en uit de zon en wind ligt. Vanaf een maand of 6 kunnen ze eventueel naar de wandelwagen op de platste stand als de reiswieg niet meer past.

12. Linana

Linana Niet meer actief

De wandelwagenbak heb ik gisteren geprobeerd nogmaals, dat werd brullen zodra die wakker was want hij kon niks zien :(
    Een draagdoek vind ik zelf niks met zijn 7 kilo.

Gatverdamme, als ik dit had geweten had ik voor een andere kinderwagen gekozen denk ik, ondanks dat ik hem wel super fijn vind verder.

Het is veel te warm voor de maxicosi inzet nu, dus ik doe vandaag weer een poging met de bak. Daar kan die toch nog lekker liggen in de schaduw en zweet die amper door het matrasje.

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kindjes van 20 kg kunnen ook nog in een draagdoek dus 7 kg lijkt mij geen probleem.
    Maar ben het met de anderen eens dat je met deze leeftijd alleen keuze hebt tussen de kinderwagenbak en een draagdoek.
    Wandelwageninzet kan zo rond 6 maanden wel in de platste stand.
    Hier wilde ik haar zo lang mogelijk in de bak houden en qua lengte kon het nog wel maar ze ging over de rand heen hangen met 6 maanden. Daarnaast had ik een Manduca, als ze het niet leuk vond in de bak ging ze daar in.
    Maxicosi heb ik alleen gebruikt als autostoel, daar is ie tenslotte ook voor bedoeld.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Ja hier draag ok ook nog ( met 30 weken zwangerschap ) mn anderhalfjarige in draagdoek, weegt 12 kilo, dus 7 kilo is easy. Maar anders leg je een opgevouwen handdoek onder zn hoofdeinde van de kinderwagenbak. Dan kan hij toch wat rondkijken. Veel kindjes hebben trouwens rond die leeftijd een periode dat ze meer willen als dat ze kunnen, maarja wij hebben dr nooit last van gehad omdat we ze dan droegen. 't Is zo zonde dat ze bij aanschaf van je wagen niet vertellen wat de voor en nadelen zijn he, niet iedereen weet al ruim van te voren dat 't eigenlijk fijner is je kindje ook naar je toe te kunnen zetten. Maar voor nu zou dat niets veranderen, want ookal kan je kindje naar je toe kijken, 3 maanden is echt nog veel ste jong voor in 't zitje, ze zijn maar zo kort baby en 't is echt beter voor hem! Over een paar weken ( 't gaat snel genoeg ) is hij groot, sterk en kan hij prima zitten. Nu nog even niet.

15. Linana

Linana Niet meer actief

Bedankt dames!

Een draagdoek vind ik zelf niet fijn om mee te lopen, niet alleen om zijn gewicht ofzo hoor, maar ik kan mn draai er niet mee vinden/niet aan wennen. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen :)

En Suusje je hebt gelijk hoor... Er is mij dus nooit verteld dat een baby overprikkeld kan raken door alle indrukken. Ik merk het ook wel aan hem als we een drukke dag hebben gehad (bij familie van mijn vriend op verjaardag bijvoorbeeld), dat hij dan even enorm huilerig is bij thuiskomst :(
    Een kinderwagen die naar je toe gericht kan vind ik ook gewoon fijner, voor mijn gevoel ofzo.... Ik kan hem dan toch in de gaten houden en hij kan dan alsnog rondkijken als die oud genoeg is.

Maar ja, nu eerst maar eens mijn vent over zien te halen om een kinderwagen/buggy aan te schaffen die 2 kanten op kan.
    Hij zag me al aankomen toen ik over de Quinny begon ;) Hij vindt het zonde van het geld, want we hebben een goede in zijn ogen.

Het liefst leg ik hem ook gewoon in de kinderwagenbak, maar een brullend kind maakt een wandeling van 5 min al een eeuwigheid :p
    Misschien is een handdoek onder het hoofd een optie.

En dat hij meer wilt dan wat hij eigenlijk kan heb ik ook al gemerkt :p Vooral zijn speen zelf in zijn mond stoppen probeert die uit alle macht, maar dat lukt hem alleen per toeval. Meestal wordt die kwaad ;)

16. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Wat ook wel eens wil helpen is je kindje op de buik in de reiswieg leggen en dan de kap helemaal naar beneden en dan de parasol er recht boven voor de schaduw en dan kan die toch lekker rond kijken en tegelijk zijn nek en rugspieren oefenen totdat hij moe wordt en in slaap valt.

Met 3 maanden zitten ze gewoon even in een sprongetje dat ze meer willen dan ze kunnen en daar raken ze gewoon even gefrustreerd van. Overgaan naar een wandelwagen helpt daar niks aan want de frustratie blijft.

17. Linana

Linana Niet meer actief

Misschien een domme vraag hoor, maar met de kap naar beneden en dan liggend op de rug, zien ze dan wel iets behalve het plafond of de lucht? :)
    Met dit weer moet er wel een parasol boven of een kap omhoog, maar vroeg het me af of ze zeg maar ook opzij kunnen zien (schuin opzij) als de kap omlaag is

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Mijn zoontje vond het op die leeftijd geeweldig om op zijn buik erin te liggen hij keek dan opzij over de rand of lag te spelen met een speelgoedje.
    En met dit weer moet de kap omlaag als je hem omhoog houd dan blijft de warmte veel te veel in de bak hangen. Als je de parasol er recht boven zet hoef je hem ook niet steeds te verplaatsen als je een bochtje om gaat.

19. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    3/4 maanden is erg jong voor een buggy. Rond de 6/7 maanden zou ik er ook niet voor kiezen om de buggy dagelijks te gebruiken. Wat ik ook een nadeel vind aan de quinny zapp xtra vind is dat in ligstand de beentjes omhoog liggen. Dat lijkt me erg oncomfortabel voor een baby. Ze liggen zeg maar in een soort kuiltje ipv plat. Daarnaast is de trilling ook niet goed voor een baby.

Wat je wel zou kunnen overwegen om je huidige wagen te verkopen op marktplaats te verkopen en op marktplaats dan een wagen te kopen waarvan het zitje wel naar je toe kan zodra hij in de kinderwagenzit mag.

Mijn zoon vindt het momenteel echt niks om in de wagenbak te liggen. Wat ik afentoe doe is de kap omlaag en dan een zachte dekentjes tegen de kap leggen waardoor hij iets schuiner ligt zonder te veel te moeten ondersteunen zodat hij beter om zich heen kan kijken. (Mijn zoontje kan trouwens wel al bijna zitten).

Deel Deze Pagina