Verlanglijst voor kraambezoek. Tips?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door A1988, 5 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Omdat ik in mijn nesteldrang al heel veel gekocht heb, hebben mensen mij gevraagd om een verlanglijst op te stellen, zodat ze niet iets kopen waar wij niets aan hebben. Nu heb ik wel een aantal 'leuke' dingen er op staan, maar kom niet echt veel verder. Hebbej jullie nog tips? Budget voor spullen tot 100 euro, maar het liefst gangbare prijsjes ;)

Ik heb er oa op staan:
    - speelkleed
    - wipstoeltje
    - kleertjs vanaf maat 74
    - verzorgingsproducten van neutral
    - specifiek knuffeltje
    - spulletjes van sophie de giraf

2. McSusan

McSusan Actief lid

3 jan 2011
    298
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor flesvoeding: magnetronsterilisator
    Ikea kinderstoel, handig om mee te nemen of voor buiten
    Speelgoed zoals knisperboekjes, rammelaars enz.
    Activitycenter voor in de box
    Houten speelrekje waar je de baby onder kan leggen of voor bij de wipstoel

3. juf85

juf85 Niet meer actief

Grote hydrofielen
    Tuitbekers
    Bakjes om eten onderweg in mee te nemen
    Bakjes om borstvoeding in te bewaren als je dat gaat doen.
    Cdtjes
    Boekjes met harde kaft
    Dooky
    Bijtring

4. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Baby servies waar straks de hapjes in gaan,
    Luiers/pampers
    Zonnehoedje
    Winterjasje voor straks
    Kadobonnen van prenatal
    Mobiele
    Zo'n wokkel voor de maxi cosi
    Extra boxkleed
    Pyjama
    Slaapzak

Ik vroeg uiteindelijk om kadobonnen omdat ik niet meer wist wat ik aan wie vroeg. :)

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #6 dirksmama, 6 mei 2013
    Laatst bewerkt: 6 mei 2013
  7. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
  8. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wipper
    Babycook
    Waskussenhoes
    Rompers in grote maten
    Kleren in grote maten
    Kraambezoekboek
    Baby's eerste jaarboek
    Verschoningsmatje voor luiertas

9. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Is dat dan weer zo'n B-NL verschil? In België legt zo ongeveer iedereen een geboortelijst, dat staat ook gewoon aangegeven op het geboortekaartje. Dan krijg je tenminste wat je graag wil.

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.119
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hadden er ook wat kinderboeken op staan. En bijvoorbeeld een extra wikkeldoek.

11. sjak

sjak Niet meer actief

Speelgoed?
    Picknickmandje van fisher price
    Theeservies van fisher price
    Tamboerijn van vtech
    Ringentoren
    Al die baby-baby spulletjes ben je snel doorheen.
    Kleertjes maat 74 is ook lastig, want je weet niet hoe hard ze gaat groeien...
    (dus zomer/winterkleertjes?)
    Een draagdoek is erg fijn voor het eerste half jaar

12. Bri

Bri Niet meer actief

Prentenboeken
    Bord, bakje, beker, bestek - liefst gepersonaliseerd
    Badcape of handdoeken met naam erop geborduurd
    Muziekdoosje (misschien nog favoriet muziekje aangeven)

Ik zou gaan voor spullen die leuk zijn voor lange tijd. Kleding mt 74 is inderdaad een lastige, daar gaat het zó uiteen lopen op welke leeftijd ze die maat dragen. Maar goed, een tshirtje kun je in de zomer dragen, maar ook in de winter over een romper met lange mouwen. En een korte broek, rok of jurk kan ook met een legging of maillot (in geval van meisje).

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Denk dat het inderdaad een cultuurverschil is, ik had er nog nooit van gehoord. In mijn omgeving wordt het als 'minder netjes' opgevat om om cadeutjes te vragen...het is aan de gast om te bepalen of er iets gegeven wordt.

Overigens, ik kreeg beide keren ook precies wat ik wilde hoor: een lieve baby!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind prentenboeken altijd leuk om te krijgen of geven!

15. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    Ik vind het niet netjes om een lijst op te stellen, ook al vragen ze erom. Het staat zo hebberig vind ik en daarnaast veel kadoos die hier genoemd worden vind ik veel te duur als kraamkado. tot 100 euro vind ik echt een gigantisch bedrag voor een kadootje.
    als mensen mij vragen wat ik wil vraag ik een bon en anders ben ik gewoon blij met wat ze geven, het is met liefde uitgezocht.

Ik hoef trouwens niks, net wat dirksmama zegt ik krijg een lieve baby en dat is het belangrijkste.

16. Melief

Melief Niet meer actief

Ik vind het niet hebberig.
    Wij hebben al ontzettend veel kleertjes gekregen en uiteraard ook wat gekocht zelf. Daarbij hebben wij een eigen zaak en meelevende klanten, waarvan we ook al veel kadootjes hebben gehad en verwacht dat dat straks alleen maar meer wordt.
    Wij vragen dus wel aan familie en vrienden om geen kleertjes te kopen. Zou het enorm zonde vinden als ik straks zo veel heb dat ik het haar niet eens kan laten dragen (daar ben ik nu al bang voor ;))
    Wij hebben dus wel een lijstje opgesteld met kadootjes tussen de 5 en 25 euro. Zou het zelf ook prettig vinden als mensen dat zouden aangeven en ik niet voor niks moeite en geld steek in iets waar ze niks aan hebben.

17. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zoals gezegd is een geboortelijst in België redelijk standaard. Ik zie ook niet in waarom dat 'hebberig' zou overkomen. Als ik een nieuwkomertje ga bewonderen, neem ik altijd een kadootje mee. En ik koop dan liever iets waarvan ik zeker weet dat de ouders het gaan gebruiken, dan iets dat gewoon in de kast belandt.

Maar goed, dat is dus duidelijk een cultuurverschil.

Voor nog meer inspiratie: Zwanger - Praktische voorbereidingen & checklists - De babyuitzet: wat heb ik nodig? - 9Maand.com

18. Bri

Bri Niet meer actief

Ik vind er niks geks aan om een lijstje te maken, zodat je een antwoord hebt op de voor de hand liggende vraag van je kraambezoek waar ze je een plezier mee zouden doen.
    Maar om zelf op voorhand een lijst te gaan verzenden (of klaarzetten en een link te versturen) gaat mij persoonlijk véél te ver. Ik wist wel dat dit in België de normaalste zaak van de wereld is, maar ik zou dit zelf nooit doen. Op mij komt het namelijk wel hebberig over - al zou ik dit van een Belgische niet zo interpreteren, omdat ik weet dat het daar wel normaal is.
    Zelf zet ik ook nooit een cadeautip op een uitnodiging, om dezelfde reden. Laat mensen eerst maar vragen wat je graag wilt hebben, in plaats van er zelf over te beginnen.

Maar goed, dat vroeg TS allemaal niet. Ik hoop dat je wat tips hebt gevonden hier!

19. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Badspeeltjes/boekje, voorleesboek, leren slofjes

20. juf85

juf85 Niet meer actief

Ik ben een lijstje aan het maken bij lijstje.nl . Dat heb ik al een paar keer gedaan via die site. Als mensen om een lijstje vragen, stuur ik ze de link. De meeste mensen vinden het wel handig. Ze kunnen afvinken wat ze gekocht hebben. Dan krijg je ook niks dubbel.

Sommige mensen vragen of je een lijstje hebt, dan stuur ik het dus. Anders niet.
    En ik zet er geen dure dingen op. Ik heb het dit keer zelfs ingedeeld in prijscategorieën. Kunnen ze meteen naar het bedrag dat ze in gedachten hebben, ipv eerst alles aan te klikken om te kijken wat het kost.

Deel Deze Pagina