Gefrustreerde baby...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Feetjes, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Ons meiske is nu 3 maanden oud. Ze is een heel alert, beweeglijk en actief meisje. Ze is de hele dag druk bezig met zoveel mogelijk zien en alles in haar op te nemen.

Op zich heel schattig, maar het zorgt ervoor dat ze overdag amper slaapt en heel vaak gefrustreerd is omdat ze zich min of meer verveeld. Ze doet ook echt al pogingen om te gaan zitten terwijl ze daar natuurlijk lichamelijk nog lang niet aan toe is. Ze wil ontzettend veel, maar ze is natuurlijk pas 3 maanden.

Het is nu zo dat ze tussen de +/- 8 uur sochtends dat ze wakker wordt en 0.00 's avonds hooguit 1/2 uurtjes slaapt, al met al... Niet in haar bedje, maar in onze armen of als we geluk hebben in de kinderwagen.

Ik weet dat het normaal is dat een baby zo rond de leeftijd van 9 maanden gefrustreerd raakt omdat hij meer wil kunnen dan hij kan, maar mijn dochter heeft dit dus nu al... Ik ben (om andere redenen) ook met haar bij een kinderarts en kinderfysiotherapeut geweest en het viel hen ook op (maar met een oplossing komen ho maar ;)).

Is er iemand die dit herkent en enig idee heeft wat we kunnen doen om het haar (en onszelf :S) iets gemakkelijker te maken?

2. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

vaak gaan zwemmen? ik ging al vroeg naar ballorig...ik merk dat hoe meer ze nu kan hoe gelukkiger ze is..

3. Karoke

Karoke Niet meer actief

Hier ook eentje die het vanaf het begin af aan heeft gehad, denk niet dat hij al 3 maanden was toen hij zich begon te "vervelen". Het enige wat ik als tip kan geven is om te voorzien in speelgoed en dan niet teveel afgaan op de leeftijd die er op staat. Dat heeft hier in elk geval vaak geholpen, al blijft natuurlijk de frustratie van dingen willen en niet kunnen.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

'Gaan zitten' doen alle baby's van die leeftijd, het is geen poging om te gaan zitten maar het trainen van de buikspieren.

Desondanks kan het heel vervelend zijn om zo'n gefrusteerde baby te hebben. Weet je zeker dat het alleen frustratie is? Het klinkt eerlijk gezegd (ook) alsof je baby oververmoeid is. Zo weinig slapen is niet normaal, ook niet als je kindje druk en alert is. Let je goed op de vermoeidheidssignalen? Is er een reden dat ze alleen in jullie armen of in de wagen slaapt? Heeft ze last van voeding die omhoog komt? Misschien wil ze in een andere houding slapen? Inbakeren?

5. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik sluit me bij Eylem aan. Ik denk ook dat ze oververmoeid is. Probeer het eens met inbakaren d.m.v. doeken of een Puckababy. De Puckababy werkt hier heel goed.

6. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    ik denk ook eerder aan oververmoeidheid! mijn dochtertje sliep ook nauwelijks overdag toen ze ongeveer 3 maanden was en wij hebben haar echt moeten helpen met het (leren) slapen overdag! Toen dat eenmaal lekker ging, was mijn meisje niet meer "gefrustreerd" maar een heel tevreden meisje.

7. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Hier een baby die ook wijs uit zijn ogen kijkt, beweeglijk is, nu al bewut naar ons lacht als we gek doen en zijn nekje al goed rechtop houd zonder begeleiding etc.. in t begin super gefrustreerd mannetje en veel bewegen met armen benen etc, krampen dachten wij en was waars ook zo. Ik werd na een week zo gek dat we hem op zijn buik hebben gelegd en ja hoor sindsdien slaapt meneer als een roos , minder druk en geen frustratie meer !!! Zoals de voorgaande meiden denk ik dus ook dat je kindje op is en oververmoeid en daardoor zo is.

tips kun je proberen:
    -inbakeren zoals hierboven vernoemd
    -op de buik leggen
    -een vast ritueel dagelijks en avonden in bad lkkr inmasseren met goede nacht olie
    - niet teveel prikkels opzoeken ( drukte in, veel zeulen met je kindje, vaak van huis lange tijd etc)

ik noem maar wat voorbeelden ! :) MAar ik denk ook dat t niet is dat je kindje zo jong al veel wilt en kan, maar meer gwn kapot is van de moeheid en t op deze manier uit. Succes !!!

8. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Bedankt voor jullie reacties tot zover.

Oververmoeid zou kunnen, maar dat is denk ik eerder een gevolg dan een oorzaak. In haar eigen bedje krijst ze het uit. Ze heeft inderdaad Reflux, maar krijgt daar medicatie voor en 's nachts is het slapen in haar eigen bedje geen probleem (bij het inslapen soms heel even mopperen maar dan slaapt ze 8-10 uur door).

Inbakeren hebben we geprobeerd maar helpt niet, ze gaat dan alleen maar steeds harder huilen. Vaak valt ze aan de borst wel in slaap maar is dan met een half uurtje weer wakker. Ook als we haar na heel veel moeite in slaap gekregen hebben in haar bedje wordt ze binnen een half uur weer wakker...

Ik denk dat als ze echt moe zou zijn, dat ze dan wel door zou slapen... Ze heeft trouwens ook een speen, slaapzak aan (niet te warm), verduisterende gordijnen... niets lijkt te helpen.

9. Karoke

Karoke Niet meer actief

Het is inderdaad belangrijk om alles uit te sluiten zoals oververmoeidheid en dergelijke, maar het is wel degelijk mogelijk dat een baby erg weinig slaap nodig heeft en heel veel prikkels.
    En ja, dit is besproken met het consultatiebureau en een kinderarts. ;)

10. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Ik herken je verhaal helemaal.
    Ons zoontje wilt ook veelste veel dan wat hij eigenlijk kan.
    Waardoor hij ook zeer gefrustreerd wordt.
    Bijv. als wij zijn muziek mobiel boven de box aan doen dan zou hij bij wijze van het liefste opstaan om die poppetjes te pakken.
    Ook heeft ons zoontje ook last van reflux.
    En in het begin sliep hij overdag's amper.
    Nu heb ik laatst een goede tip gekregen wat bij ons wel helpt,als hij begingt te huilen in zijn bedje dan laten we max. 5 min. huilen en gaan dan naar boven.
    We troosten hem even en gaan weer naar beneden.
    Moet zeggen dat dit best goed werkt bij ons.
    Maar van voeding tot voeding slapen dat zit er bij hem gewoon echt niet in en dat accepteren we nu ook gewoon.
    Een tipje over het veel willen probeer je kleintje zoveel mogelijk te stimuleren en nieuwe dingen laten zien/voelen ook van dat zwemmen (wat hier boven al staat) is zeker een goede tip.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Maar dat ze 's nachts slaapt is logisch, dan is ze helemaal doodop, dat kan niet anders als ze alleen maar van 0.00 tot 8.00 uur slaapt. Ik bedoel, dat is zelfs voor een volwassene net genoeg, laat staan voor een baby van 3 maanden.

Ik zeg niet dat bij jullie hetzelfde gebeurt, maar bij ons was het zo dat onze dochter door de reflux zo gewend was aan bij ons slapen dat ze helemaal niet meer in haar eigen bed wilde en overdag niet meer sliep. Was echt een cirkel die we moesten doorbreken (nadat de reflux onder controle was met medicatie) en toen ging ze echt VEEL slapen, 4 keer per dag en 's nachts van 19 tot 8 (met voedingen dan wel). En ze is een kindje wat echt weinig slaapt en moeilijk slaapt, nog steeds, maar ze hebben het echt nodig.

12. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Slaapjes van een half uur zijn voor ons niet vreemd hoor! Mijn zoontje leeft op korte slaapjes sinds hij 2 maanden was. Half uur slapen (soms 3 kwartier) dan in het begin een half uur op en dan weer slapen. (nu is hij tussendoor 2 uur op) Hij doet het hier prima op, alleen inderdaad vervelend om hem zo vaak naar bed te brengen. Ze zeggen dat je dan de slaapjes moet gaan rekken, (lukte hier niet echt) maar denk dat het bij jullie allereerst belangrijk is dat je dochtertje slaapt. Dus ik zou zeggen, gewoon telkens een half uur laten slapen als ze ook maar een beetje moeheid laat zien. En gewoon aan de borst in slaap laten vallen als je borstvoeding geeft. Eerst leren slapen en dan kun je altijd nog haar op een andere manier in slaap leren vallen. Eerst meer slapen lijkt me belangrijker dan leren lang te slapen en in te slapen in haar bedje.

13. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    ik ben geen arts of iemand van het cb, kan alleen maar uit eigen ervaring spreken en dit was bij ons EXACT zo. en hier was het toch echt het niet slapen de oorzaak en niet het gevolg.

In het begin kunnen kindjes protesteren tegen het inbakeren, maar als je consequent (dus ELK slaapje) inbakert gaan ze op den duur zich er aan over geven en slapen als een roos. Uiteraard zullen hier uitzonderingen op zijn.

Dat dacht ik ook. Maar dat bleek hier echt niet zo te zijn. Zoals ik al eerder schreef hebben we haar moeten helpen met het slapen overdag. Baby's hebben een slaapcyclus van 30-45 minuten. De bedoeling is dat ze na de eerste cyclus verder slapen, maar sommige kindjes worden dan wakker, maar zijn dus niet uitgeslapen/uitgerust.

Ik heb veel aan de informatie en tips uit het boek van Ria Blom gehad. Daar staat ook veel in over het hoe en wat omtrent inbakeren. Ik heb daar trouwens niet alles klakkeloos van over genomen, maar gekeken wat bij ons paste en wat werkte voor ons kindje.

Misschien zitten wij/zit ik er helemaal naast met deze ideeen, ik wens je in ieder geval veel geluk met je kleintje!

Deel Deze Pagina