hoi, ik zou graag van jullie willen weten of je het stom zou vinden als je een kaartje zou krijgen met daarin een verlanglijstje of tips bijvoorbeeld: ik vind het erg leuk om te spelen met: lego, buitenspeelgoed, puzzeltjes, blokken little people autootjes en mocht je het echt niet weten dan kun je me altijd centjes geven. mama gaat dan met mijn fortuin iets groots kopen voor in de tuin. is zoiets stom om er bij te doen. ik doe het meer om te voorkomen dat ze nog meer poppen, poppenwagens, poppenbedjes, poppenstoeltjes krijgt. ze heeft nu 3 poppenbedjes, een stuk of 6 poppen inc extras, 3 poppenwagen (o'nee 4 een staat op zolder is erg groot) etc. van alles veel te veel. de kasten puilen uit en boven in der kamertje past ookniks meer en dat na een flinke opruiming. de zolder staat vol met babyspeelgoed voor onze zoon pfff waar moeten we het toch allemaal laten. ja het is leuk een poppenmama en dat is me meisje ook echt maar ze heeft van alles wel een favoriet waardoor de rest niet eens aangeraakt wordt. inou ja om het kort te maken zouden jullie dit doen.
Ik vind het het wel netjes! Ik zou het heel duidelijk maar niet vervelend vinden om zo'n briefje te ontvangen. Maar ik zou de passage over geld geven eruit halen. Dat vind ik persoonlijk altijd vrij suf / vervelend. En de lijst biedt toch voldoende om iets te kunnen kiezen? Wel er even "autootjes" van maken...
Ik vind het ook helemaal niet raar. Zelfs wel makkelijk. Is altijd zo moeilijk om iets te kopen, want inderdaad: ze hebben alles al, vaak in drievoud. Nu weet de visiste toch precies wat ze kunnen kopen en dat het gewaardeerd wordt wat je koopt. Groetjes Marieke
ja mijn nederlands is niet zo veel haha en dat terwijl ik toch een ras echte kaaskop ben . heb der nog nooit een voldoende voor gehad. ga het meteen ff aanpassen en gelukkig heeft words tekstverwerker haha
prima eventueel zou je dat laatste stukje kunnen veranderen in een toevoeging onder het lijstje als zijnde: ook ben ik aan het sparen voor een glijbaan/schommel in de tuin als zijnde 'hint'
Ik heb toevallig vandaag de uitnodigingen voor demi's verjaardag op de bus gedaan, met daarbij haar verlanglijstje. Ze heeft al mega veel speelgoed dus ik ben bang dat ze anders dingen krijgt die ze al heeft, of dingen die ze toch niet leuk vind. Ik heb er wel opgelet dat er dingen van diverse prijsklassen opstaan. Ik kan immers niet bepalen wat andere uitgeven.
das ook wel slim ja, ga hem maar uitbreiden met KNUTSELEN zodat mensen met een klein budget bijvoorbeeld een kleurboekje met stiften kunnen kopen of een setje klei
Ik doe het zo Gratis Verlanglijstje - Je cadeaus gratis en beveiligd online en die heb ik dan gemaakt krijgt je codes en naa bij die mail ik naar iedereen. dan blijven alleen de oude opa's en oma's over die geen inet hebben
Als ik zo'n uitnodiging zou krijgen zou ik juist blij zijn, weet ik in ieder geval waar de jarige van houdt en koop ik dus niet mis. Persoonlijk zou ik het geld gedeelte veranderen in b.v. En ik ben aan het sparen voor een .......... Groetjes Anita
Ik vind het juist wel heel slim! Ik zou wel een link naar zo'n lijstje op internet zetten, dat iemand iets kan uitkiezen en wegstrepen, zodat ze straks niet bv. 5 auto's krijgt, of 3 dezelfde puzzels, dat is ook zo sneu. En inderdaad erop zetten dat ze aan het sparen is voor iets. Ik zou zelf nooit alleen geld geven aan een kind, maar als ik iets koop dat toevallig niet zo duur is zou ik er dan wel geld bijgeven. Maar alleen als dat ook gevraagd wordt.
Nog een tip: In veel speelgoed winkels kun je een mandje achter laten zetten waar je zelf cadeautjes in doet van verschillende prijsklassen of wat jij maar wilt. Op het mandje komt de naam van je kind en de feestdatum te staan. Op de uitnodiging schrijf je dan dat er een mandje klaar staat in (naam) speelgoedwinkel. Mensen kunnen dan zelf iets eruit halen en afrekenen aan de kassa. Als de datum verstreken is wordt het speelgoed wat niet uit de mand is door het personeel terug in de winkel gelegd. Moeten de genodigden natuurlijk wel in de buurt wonen van de speelgoed winkel, want als je gasten heb uit het hele land is het natuurlijk niet zo handig Groeten Jille
ja had zoiets gezienbij top 1 toys maar het probleem is inderdaad dat er familie komt van hier uit tilburg tot aan in zeeland. heb nu een paar opties maar een verlanglijstje gaan we zeker doen. of het nu online is of een briefje erbij dat moet ik nog bedenken. heb zojuist alvast een online verlanglijstje gemaakt en inderdaad dat is best handig.
Ik vind een kaartje met een verlanglijstje heel goed. Idd voorkom je hiermee dat mensen overbodige dingen gaan geven en is het ook makkelijk voor je gasten. Dan hoeven ze hun kop niet breken over wat te kopen. Ik vind het persoonlijk altijd moeilijk om cadeaus te kiezen. Het gedeelte van het geld zou ik zelf nooit doen. Ik vind het erg irritant als er om geld gevraagd wordt en zou het zelf nooit doen. Het is overigens typisch Nederlands, maar ik vind het zelf niet netjes als er om geld gevraagd wordt. Maar goed, dat is heel persoonlijk.
dat om geld vragen zat ik zelf ook over te twijfelen. zowiezo zou ik zelf ook nooit geld geven op een kinderverjaardag. er staan genoeg opties op het lijstje dat ik dat misschien inderdaad beter weg kan laten. is ook leuker voor alicia als ze kadotjes krijgt want van geld snapt ze toch niks. ze wil altijd alleen de bruine centjes haha en briefgeld wil ze op tekenen.
Hmm, persoonlijk zou ik het wel raar vinden om zo'n lijstje te ontvangen eerlijk gezegd, maar volgens mij ben ik daar de enige in. Zou het zelf gewoon heel leuk vinden als mensen komen en als ze een cadeautje meenemen is dat natuurlijk leuk, maar absoluut geen must.
Nee, jij bent er niet de enige in. Ik heb eerder gereageerd dat ik zo'n lijst wel handig vind om te krijgen (geld, nee) omdat ik zelf heel slecht ben in cadeaus uitkiezen voor anderen. Maar ik zou het zelf nooit vragen. Het lijkt erg ingeburgerd te zijn, maar ik kan zelf niet wennen aan het idee dat je iets vraagt voor je verjaardag of voor je kind. Ook ik heb zoiets: verjaardag vieren is leuk en ik hoop dat iedereen komt die uitgenodigd is, cadeaus zijn niet nodig. En als iemand iets mee neemt is het super, al hebben we er 4 staan, het gaat om het idee. Maar ik heb het idee dat het meer normaal is om verlanglijstjes te maken dan niet.
Wat hier trouwens het geval is (want ik krijg de kriebels van bergen rotzooi aan speelgoed) is dat ik mijn ouders en broers en zussen vertel wat mijn zoontje nog niet heeft maar wat wel leuk zou vinden. En die paar vrienden die dan ook komen, mogen het van mij zelf bepalen. Zodoende hebben we het grootste gedeelte in de hand (dat vinden ze zelf trouwens ook fijn plus ik heb nogal veel ouders en broers en zussen ) en die paar prulcadeaus kan ik nog wel handelen
Ik vind geld voor een kind niet leuk. Alleen vanaf 12 jaar ofzo. Binnenkort heb ik ook een kinderverjaardag van vrienden van ons. Zij vragen ook geld voor hun kind, hij word 6. Maar dat vind ik niks. Ik ben lekker eigenwijs en geef gewoon een cadeautje. En met alleen geld aan komen (voor een kind van 2) is ook een beetje sneu. Zo'n kind snapt dat nog niet. Die wil iets openmaken/scheuren. Ik ging vorige week naar de verjaardag van mijn nichtje, die werd 2. Normaal gesproken is hier dan koopzondag maar die dag toevallig niet . Gelukkig had mijn schoonmoeder nog wat kleine cadeautjes in huis. Want ik kon moeilijk tegen mijn nichtje zeggen dat ze later wat zou krijgen. Zo'n verlanglijstje is wel een goed idee. Dan zit je nl. niet met het probleem dat je kindje misschien wel dezelfde dingen krijgt.