zwanger van 2e, dochtertje bij geboorte 21 maanden, nieuwe babykamer of niet?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MvN, 7 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Wat zouden jullie doen?

Onze dochter is als de volgende geboren word ong 21 maanden. Zal ik dan nog een 2e babykamer kopen of hebben jullie een andere oplossing?

Liefs Roos

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    heb je een wiegje voor je 2e kindje?

3. MvN

MvN Niet meer actief

nee, we hebben Noëlle nooit in een wiegje gehad.

Het is wel een idee, daar gaan ze toch een half jaar ofzo in? En kan een Noelle met 2 jaar dan al in een peuterbed?

4. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    bij ons is het verschil tussen de eerste en de tweede zo'n 22 maanden.
    Wij hebben geen nieuwe babykamer gekocht, maar voor de oudste een cotbed. (dit is een ledikantje, dat je om kunt bouwen tot peuterbed en een slag groter dan een normaal ledikantje) Ik vond het onzin om 2 kamers te kopen en ze slapen dus samen op 1 kamer.

5. shenoby

shenoby Niet meer actief

hier is het verschil straks 2 jaar,
    maar onze dochter slaapt nu al op een 1 persoonsbed.
    ze vind het helemaal geweldig en slaapt goed.
    de kleine komt sowieso wel eerst in de wieg bij ons op de kamer voor de eerste 5 a 6 maanden dus een andere babykamer had ik sowieso niet gekocht

6. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    Hey Roos,

Ivy was bijna 2 toen ze in een 1 persoonbed kon. Je kan natuurlijk ook eerst een wiegje doen en dan overstappen op het bedje wat je nu al hebt:)

Groetjes

7. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mij zat er 27 maanden tussen de 2 kinderen. Wij hebben onze oudste toen ze 2 was, alvast over gedaan in een peuterbed met een bedhekje. Dit ging prima! Ook commode uit de kamer gehaald en er een echte peuterkamer van gemaakt.
    Daarna de volgende paar maanden de babykamer in orde gemaakt.

8. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Amy is straks 14 maanden als nr 2 komt dus ik heb wel een nieuwe babykamer aangeschaft.

9. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier ook zo een leeftijdsverschil. wij kopen wel een nieuw bedje en commode eingelijk gewoon een hele nieuwe babykamer.

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in een wiegje kunnen ze inderdaad wel zo'n tijd.. dan zou ik dat doen denk ik.. Dan heb je iets meer tijd voor je oudste om aan de overgang te wennen straks ook, met de 2 jaar ofzo .

Onze dame is met 23 maanden overgegaan op een 'groot' bed, omdat ze in een boze bui, uit haar ledikant 'dook' . En dat ging best goed. Ze heeft smiddags wel een paar keer op de grond voor de deur geslapen ;) maar verder bleef ze er redelijk goed in.

11. Elfje81

Elfje81 Bekend lid

3 jan 2009
    509
    3
    0
    Bij ons zit er straks 20 maandjes tussen. Jara krijgt voor die tijd een nieuwe kamer met 'grote' meubeltjes. Het ledikantje gaat nog wel even mee, tot dat de baby uit de wieg is gegroeid! Ook wil ik wel graag een tweede commode op haar kamer, die daarna gewoon als ladenkast kan ofzo.

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik zou geen nieuwe babykamer kopen, maar wel een nieuw kamertje voor je oudste. Zo willen wij het gaan doen als het ons gegeven is om snel weer zwanger te raken. Ons zoontje krijgt dan een ander, nieuw, kamertje en de babykamer blijft zoals het nu is.

13. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    Wij hebben wel een nieuw kamertje gekocht, hier straks 2 jaar verschil.
    Ons ventje past nog prima in zijn ledikant en slaapt er heerlijk in, mocht hij eruit gaan klimmen kan een zijkant eruit waardoor je een mini peuterbedje krijgt.
    2de kleintje komt wel weer eerst in de wieg bij ons op de slaapkamer maar wil er niet afhankelijk van zijn (mocht het "samen" slapen dit keer niet goed bevallen) dus ook nog bedje op eigen kamer.
    Nu hebben wij ook geen duur babykamertje dus dan gaat het goed, is toch anders als je een kamertje van 500,- tot 1000,- euro of meer hebt.

14. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Straks zitten er 27 maanden tussen ongeveer. Hij is ruim 2 jaar dan, maar ik denk dat een commode nog wel erg handig is. Wij hebben het zo opgelost:

De huidige meubels (ledikant, commode en kledingkast) gaan naar de babykamer. Ons zoontje krijgt een eenpersoonsbed en een commode en kledingkast van IKEA (Hemnes). Die kosten heel wat minder dan 'echte' babymeubeltjes, terwijl de commode later ook heel leuk te gebruiken is als bijzetkastje (beneden of op zijn kamer). Dus dubbele functie en heel wat goedkoper :)

Ik betwijfel nog wel of mijn zoontje al in het eenpersoonsbed ligt tegen de tijd dat de baby er is, dan gaat de baby eerst nog in een wiegje (van mijn moeder, dus die kost niets).

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij hebben straks een leeftijdsverschil van 2 jaar min/plus een paar weekjes (afhankelijk van wanneer spruit zich meldt)
    De oudste heeft ongeveer een half jaar in haar wieg gelegen, dus ik wil ook deze tweede een poos in het wiegje bij ons op de kamer hebben. In principe kan dochterlief dan nog een aantal maanden gebruik maken van het ledikantje.

Zijn nu bezig met het maken van slaapkamers en hoop dat dat allemaal klaar is tegen april ;) Dan wil ik de huidige babykamer wel zoveel mogelijk intact laten, dus kledingkast en commode echt wel op de babykamer en dan bedje eerst in de "peuterkamer" En dan in de peuterkamer alvast een leuke kledingkast kopen. WE hebben een mooi eenpersoonsbed wat heel geschikt is voor een meisje. Nou ja, dan misschien nog een commode nodig oid of wat ik ook voorbij zag komen..... lang leve IKEA!!!!!

16. Hier straks ook 21/22 maanden ertussen, maar we hebben wel een nieuwe babykamer gekocht. Ik zie Bram dan nog niet in een gewoon bed (peuter/meegroeibedje vind ik onzin), ik ben bang dat hij daar dan iedere keer uitklimt. We hebben gekozen voor een kamertje van Ikea. Het ledikantje kan omgebouwd worden en past ook precies bij Bram's kamer. Dus mocht hij eraan toe zijn, wisselen we de ledikantjes om.
    We hebben wel een wiegje voor op onze kamer, maar ik wil daar niet van afhankelijk zijn.

Deel Deze Pagina