Overgeven...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sjana, 30 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ladies,

Ik weet niet wat er juist scheelt...
    Zondag heeft mijn zoontje van bijna 1 jaar net voor het slapen gaan moeten overgeven (zijn vaste voeding die hij rond half 5 gekregen had, kwam er terug uit) Hij moest zijn laatste fles voor het slapen gaan dus niet meer hebben.

Gisteren was er niets aan de hand, heeft hij veel gespeeld en gelachen. We leggen hem in bed, hij begint een beetje te zeuren, ik ga kijken, neem hem op en opeens geeft hij weer over...Hij heeft geen koorts, eet zoals anders, wat heel blij etc.

Iemand dit al meegemaakt? Hij heeft geen tekenen van ziek te zijn of geen koorts etc.

Moet ik t ergens gaan zoeken in zijn voeding? Ligt het misschien aan een tussendoortje dat hij af en toe krijgt?
    Alle raad is welkom. Weet niet of ik naar de dokter moet gaan..

2. Dana

Dana Niet meer actief

kan een buikgriepje zijn, dat verloopt bij die kleintjes heel anders dan volwassenen, als het verder goed gaat met eten en vooral drinken dan zou ik het een paar dagen aankijken, veel beterschap!

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tsja, dat kan zoveel zijn, of helemaal niks..

Mijn jochie had bijv de neiging om aan zijn mouw/knuffel/laken te sabbelen. Een enkele keer kwam die dan tever in zijn keel en moest hij spugen. Niks ernstigs dus.

En een buikgriep heeft hier soms ook een avond geduurd. Dat was dan meestal samen met diarree, en de dag erna weer goed.

Voor eenmalig een keertje (of serie) spugen zou ik me niet druk maken. Als het vaker gebeurd kun je kijken of je een oorzaak kunt vinden.

4. kimke77

kimke77 Bekend lid

24 feb 2009
    526
    0
    0
    Ik sluit me aan bij de vorige dames. Grote kans dat het niks is. Mijn zoontje heeft het ook een keer gehad, wap daar ging zijn avondeten. De dag erna was er niks meer aan de hand. Kijk het gewoon aan, als hij niet lekker blijft en slecht gaat drinken, dan wel de huisarts even bellen.

5. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties
    Uiteindelijk heeft hij er last van blijven hebben en zijn we naar de arts geweest. Hij had buikgriep.
    Blijkbaar uit zich dat helemaal anders dan bij volwassenen.
    Tja...eerste keer moeder...ik weet nog niet alles zo te zien :-s
    Maar zo leren we bij he!

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Fijn dat je nog even bericht. Buikgriepjes kunnen inderdaad zo anders uiten bij kinderen.
    We hebben het hier ook wel gehad. Manlief 3 dagen last, ik een week (darm-problemen, dus effe heftiger) en kind van 1,5 heeft 1 avond gespuugd en een halve dag lichte diarree...

Heb toen gehoord dat het immuumsysteem van kinderen nog minder hard vecht tegen het virus/bacterie, Dus dat de reactie veel milder is. Zelfde als met waterpokken geloof ik. Volwassenen worden daar ook erg ziek van, omdat hun immuumsysteem erg heftig reageert op zoiets.

Deel Deze Pagina