overstap naar groot bed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Nala, 23 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Hoi!

Nummer 2 is bij ons op komst en nu is het de bedoeling dat het ledikantje van Hugo naar de babykamer gaat. Hugo heeft zijn nieuwe grote bed al in zijn kamer staan om eraan te wennen, maar hij ziet het vooral als speelparadijs (net zoals het grote bed van papa en mama).

Hij is een peuter die altijd heel erg moet wennen aan nieuwe dingen. Als het anders is dan anders, dan kun je rekenen op een klein (of groter) drama. Op vakantie was het de eerste 2 avonden dan ook brullen geblazen. Hij sliep toen in een campingbedje en kon er dus niet uit. Dan komt het snel goed.

Maar nu... Met zijn nieuwe bed kan hij er dus gewoon uit komen. Ik denk dat als wij hem straks in zijn nieuwe bed stoppen, welteruste zeggen en weglopen, dat hij al bij de trap staat nog voordat wij beneden zijn (we hebben gewoon traphekjes, dus gevaarlijk is het niet).

Wie o wie heeft er ook zo'n peuter die moeilijk kan wennen aan verandering en hoe hebben jullie dat aangepakt?

Liefs Nala

2. Gewoon Mama

23 feb 2008
    78
    0
    0
    hOI!

Mijn zoontje kan ook moeilijk tegen veranderingen enz dus wij zagen ook een ramp op ons afkomen.
    Ik ben amen met hem gaan shoppen en heb hem 2 leuke dekbed overtrekken laten kiezen.Wonder boven wonder gaat het geweldig en slaapt hij er als een roosje in :)

3. Monique76

Monique76 Niet meer actief

Hoi,

Onze dochter wilde niet meer in haar ledikant slapen toen ze 1,5 was. We hebben voor haar een éénpersoonsbed gekocht, en daar blijft ze mooi in liggen. Ondanks dat ze niet zo goed tegen veranderingen kan. Ook speelt ze graag op haar bed, maar weet dat ze mooi moet gaan liggen als het tijd is om te slapen. Wel doen we haar deur dicht, en de traphekjes ook.

Groetjes Monique76

4. Zeilboot

Zeilboot Niet meer actief

ije hebben bewust voor een peuterbed gekozen,
    soort ledikant met lage spijlen

en onze dochter kan er zelf wel in komen, maar neit uit komen,

ze slaapt er nu bijna 1 jaar in en we hebben nooit problemen gehad met slapen.

5. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    wij hebben een juniorbed gekocht en zelf nog een plank ervoor gemaakt (tijdelijk). de eerste dagen had ik het ledikant er nog bij, maar dat ging fout. Na twee dagen alleen dat bed en ze slaapt er sindsdien geweldig in.

6. JaimyBras

JaimyBras Lid

13 sep 2008
    5
    0
    0
    zelfstandig ondernemer Schoonheidssalon
    Voorburg
    Hoi,

Mijn dochter van 2 slaapt nu ook sinds kort in peuterbed, omdat nummer 2 op komst is. Maar komt er steeds uit.
    Hoe gaat dat nu inmiddels bij jou?

Groetjes Jaimy

7. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Nou, we zijn vrijdag begonnen om hem in z'n grote bed te laten slapen. Hij had het er de hele week al over dat hij dat graag wilde, maar toen het dan zover was, raakte hij een beetje in paniek. We hadden het hele slaapritueel net zo gedaan als anders, maar nu legden we hem in zijn nieuwe bed.

Ik ben even bij hem gaan liggen en dat vond ie goed. Het is altijd pikdonker in zijn kamer, dus hij zag me niet. Af en toe raakte hij me aan en dan merkte hij weer dat ik er was. Ben gewoon heel stil gebleven en toen is hij in slaap gevallen. Ik ben naar beneden geslopen en hij sliep lekker verder.

's Morgens werd hij weer een beetje in paniek wakker. Ik heb hem eerst even laten wennen en toen hij me begon te roepen, ben ik naar hem toe gegaan.

De tweede nacht (ik was er al bang voor) wilde hij weer dat ik bij hem kwam liggen. Hij viel nu een stuk minder snel in slaap en werd om 7 uur weer wakker. Weer een beetje paniek, maar toen is ie weer in slaap gevallen. Toen wij om 9:45(!) zelf wakker werden vroegen we ons af of het wel goed kwam. Net toen we zijn kamer binnen kwamen, was hij ook onderweg naar ons.

De middagslaapjes wil hij nog in zijn ledikantje doen, maar dat vinden we prima. Vanavond maar eens zien of ik er weer bij moet liggen of dat ie het zelf wil gaan proberen. Doordat het nu al vroeg donker is, blijft ie in elk geval in zijn bed liggen, omdat hij niet veel ziet als ie aan de wandel gaat.

Deel Deze Pagina