hallo, ik ben op dit moment bijna 20 weken zwanger, nou heb ik al een paar dagen ontzettend last van mijn darmen, ik kan heel moeilijk naar het toilet! ik weet dat de buikpijn van mijn darmen komt want als ik wel een keer naar het toilet kan is het ook over... nu heb ik vannacht dus echt een tijd wakker gelegen van mijn darmen en kon ik gelukkig vanmorgen toch naar het toilet! nou merkte ik daarna alleen wel dat het onder in mijn buik erg hard was! ik kon mijn baarmoeder duidelijk voelen, dit trok wel vrij snel weer weg! komt dit door mijn darmen of kan het iets anders zijn? verder valt het me op dat mijn borsten niet meer zo gevoelig zijn als voorheen, dat maakt me ook een beetje angstig gezien dat minder werd bij mijn vorige zwangerschap en het een miskraam werd... dit was wel al met 9 weken. ik hoop dat jullie me gerust kunnen stellen! groetjes rebbel
Hi rebel, Hoe verder je in de zwangerschap komt hoe minder de zwangerschaps symptomen worden dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het harde wat je voelde is je baarmoeder, je had een harde buik. Dit kan komen doordat je darmen de baarmoeder even geprikkeld hebben. Verder zijn harde buiken heel normaal en is het een oefening bvan de baarmoeder om te kunnen samentrekken. Het is van belang dat je je ontlastig soepel houd, dus eet vezelrijk, drink voldoende (2,5-3ltr,je mag namelijk een liter meer in de zwangersschap) en beweeg. Je kan lijnzaadoliecapsules kopen deze zorgen ervoor dat de ontlsting zacht blijft. Imke