Wij hoefden ons flatje niet wit op te leveren. Ook het behang mocht blijven zitten. Alleen de gaten in de muur moesten dicht gemaakt worden. Ons huidige huis was beneden wel helemaal wit en netjes afgewerkt, dit heeft de woningbouw gedaan voor wij erin konden, want de woning was helemaal uitgeleefd. Boven mochten we zelf aan de gang, daar zaten 5 lagen behang op de muren. Alles helemaal vergeeld door de rook, echt een rot werk.
Mijn houtwerk is overigens ook donkerbruin. Daar heeft niemand wat van gezegd. Ik hoefde zelfs niet mijn lelijke behang van de muur af te trekken. Wel moest ik nog even grasmaaien
wij zijn vorig jaar november verhuisd en elke kamer had een kleurtje.. Mocht allemaal blijven, hoeft helemaal niet wit
Voor ons is het al lang geleden maar wij hebben toen wij in de huurwoning kwamen nog behang af kunnen steken. Huis moest in normale kleuren opgeleverd worden en er zat een roze verwarming in, die hebben we terug wit laten spuiten. Maar dat heeft de woningbouw gedaan want de vorige huurder was er al uit. Ook was de tuin een groot bramenstruikenpark dus dat hebben ze eruit gehaald. Zou sowieso eerst even afwachten wat de woningbouw zegt.
Oh en als er al een nieuwe huurder is kan je ook dingen laten overnemen. Hebben wij destijds met heel veel gedaan. Maar hadden alles wel neutraal, juist ook omdat het een huurhuis was.
Ik ben 2x verhuisd en heb dat echt nog nooit hoeven doen hoor. Hier moest alles netjes zijn (lees: schoon) en de vloerbedekking moest eruit. Toen wij in ons 2e huurhuis kwamen waren alle kozijnen oranje... wij hebben toen alles zelf moeten schuren en verven. Toen we 2jr geleden een huis hebben gekocht en weg gingen uit ons huurhuis hebben we ook alles gewoon achter gelaten zoals het was. Geen klachten gehad dus vreemd dat je alles wit zou moeten verven...
Lijkt mij ook zeer vreemd als ik alles wit zou moeten maken, zeker gezien het ook verre van wit was toen ik hier ging huren. De bewoners voor mij zijn er uit gezet en het huis was echt een smerige zooi, stickers op deuren, gaten en schroeven nog in de muren en alles echt smerig geel van het roken..