Keuken spuiten, welke kleur? Advies aub

Discussie in 'De lounge' gestart door Lamode, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hoi Dames,
    Ik ben op zoek naar adviezen over welke kleur we onze keukenkastjes moeten gaan verven.
    Ik heb bij de topic een afbeelding gedaan van onze keuken (van internet gehaald) maar het is dezelfde kleur en zelfde vorm.
    Alleen hebben wij een zwarte tegelvloer!

Doordat we onze keuken wit hebben geverfd en een nieuwe witten eettafel, met grijze rotan stoelen past de kleur van onze keuken totaal niet met de rest. We hebben het geld niet om een nieuwe keuken te kopen dus hadden we via via iemand leren kennen die professioneel spuiter is en ook meubels en keukenkasten doet overspuiten.

Maar nu komt het welke kleur moeten we doen? Wit zal voor geen meter staan en gebroken wit ook niet.
    We hebben witte muren, witte houten eettafel, grijze rotan stoelen en zwarte vloertegels.
    Daarnaast zijn mijn keukentegels in gebroken wit met heel lichtbruin.
    Ik zal daar straks een foto van maken.

Daarnaast werd ons de vraag gesteld of we hoogglans wilde. Ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen op omdat hier de vlekken erg van opvallen. Klopt dit?

Groetjes Lamode

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      19,5 KB
      Weergaven:
      6
  2. Kristientje

Kristientje Fanatiek lid

11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    hetzelfde grijs als de stoelen? Grijs past mooi bij zwart en wit, en je kan een warme tint gebruiken ipv een koele.

3. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie Kristientje!
    Ik ben bang dat lichtgrijs niet past met de keukentegels. Zie foto

4. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Foto keukentegels

5. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Hierbij foto van de keukenvloer en stoelen.

6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou ook voor grijs gaan, lichtgrijs

Wij hebben een witte hoogglans keuken... En wbt vlekken zien e.d vind ik het reuze meevallen!

Heb btw ook een grijs hoogglans badkamer meubel, en ook daar vind ik het meevallen..

Ik doe na schoonmaken wel altijd met een droge doek na, anders zie je dat je met een nat doekje heb schoongemaakt... Maar goed dat doe ik ook met de tegels in de badkamer/wc e.d, als ik eregens niet tegen kan dan zijn het wle die kleine watervlekjes:)

7. DoubleD

DoubleD Bekend lid

12 okt 2013
    578
    19
    18
    Ik ben wel benieuwd hoeveel je eigenlijk kwijt bent om je keuken te laten spuiten?

8. misa

misa Niet meer actief

Als wij een nieuwe keuken willen of gaan spuiten, dan wil ik een mat grijze keuken (donker) met houten blad.

9. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Voor €300,- exclusief eventuele reparaties. Verf inbegrepen.
    Heb degene via marktplaats gevonden.

10. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Dat klinkt erg mooi!

Grijs vindt ik zelf ook erg mooi maar dat vloekt ket de keukentegels en die ga ik niet verven. Die laat ik zoals ze nu zijn.
    Persoonlijk vindt ik grijs dan niet mooi staan.

11. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Heeft iemand een foto van een grijze keuken?

12. Sifra

Sifra Niet meer actief

13. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.178
    4.489
    113
  14. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Bedankt voor de link mamameer!

Ik denk ook aan taupe, maar nu ik de kleurenkaart heb gezien van mamameer neig ik toch meer naar een kleur grijs zoals de meeste al hadden geadviseerd.

Super handig zo'n topic!

15. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Misschien een gezellig kleurtje. bij zwart wit en grijs passen veel kleuren en om het toch wat energieker en gezelliger te maken misschien een grijs met beetje blauwtint erin of juist met een warme rood tint erin. of juist helemaal andersom een blauw/rood/groen/geel met een grijs tint erin waardoor de kleur zachteruitvalt

gewoon even op kleurenkeuken googlen daar komt een idee uit

16. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    😳 Dat is weinig geld! Ik zou wel even informeren wat voor een verf hij gebruikt. Ik zou echt zorgen dat hij een goede verf gebruikt. Een keuken beschadigd nou eenmaal best wel snel en verf van de Gamma ofzo zou ik echt niet gebruiken.
    Ga anders zelf eens naar een goede verfhandel en haal een kleurenwaaier op. Er zit zoveel tussen grijs en wit, daar moet een mooie kleur voor jullie keuken tussen zitten.

17. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Waarom staat wit niet bij een zwarte vloer? Wij hadden dat... prachtig. Alleen hadden we geen witte muren, is het geen idee om (een deel van) de muren te schilderen?

18. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Ik zou eerder de keuken wit verven en de muur een grijstint. Je kunt het blad van de keuken altijd vervangen (miss een houten blad? Ikea heeft mooie keukenbladen.

19. Lamode

Lamode Bekend lid

19 feb 2014
    808
    185
    43
    Vrouw
    Zovel geweldige tips dames, ben er zeer blij mee!
    Zeker de tip om een nieuw keukenblad te gebruiken, hout lijkt mij erg mooi!
    En bedankt voor de tip welke verf de spuiter gaat gebruiken, vanavond zal hij ons terugbellen en dan ga ik het vragen. Was niet eens bij me opgekomen!

20. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Cremewit en dan de tegels van de keuken grijs maken met tegelverf.

Deel Deze Pagina