Hoi Dames, Ik ben op zoek naar adviezen over welke kleur we onze keukenkastjes moeten gaan verven. Ik heb bij de topic een afbeelding gedaan van onze keuken (van internet gehaald) maar het is dezelfde kleur en zelfde vorm. Alleen hebben wij een zwarte tegelvloer! Doordat we onze keuken wit hebben geverfd en een nieuwe witten eettafel, met grijze rotan stoelen past de kleur van onze keuken totaal niet met de rest. We hebben het geld niet om een nieuwe keuken te kopen dus hadden we via via iemand leren kennen die professioneel spuiter is en ook meubels en keukenkasten doet overspuiten. Maar nu komt het welke kleur moeten we doen? Wit zal voor geen meter staan en gebroken wit ook niet. We hebben witte muren, witte houten eettafel, grijze rotan stoelen en zwarte vloertegels. Daarnaast zijn mijn keukentegels in gebroken wit met heel lichtbruin. Ik zal daar straks een foto van maken. Daarnaast werd ons de vraag gesteld of we hoogglans wilde. Ik hoor hier alleen maar negatieve verhalen op omdat hier de vlekken erg van opvallen. Klopt dit? Groetjes Lamode
hetzelfde grijs als de stoelen? Grijs past mooi bij zwart en wit, en je kan een warme tint gebruiken ipv een koele.
Bedankt voor je reactie Kristientje! Ik ben bang dat lichtgrijs niet past met de keukentegels. Zie foto
Ik zou ook voor grijs gaan, lichtgrijs Wij hebben een witte hoogglans keuken... En wbt vlekken zien e.d vind ik het reuze meevallen! Heb btw ook een grijs hoogglans badkamer meubel, en ook daar vind ik het meevallen.. Ik doe na schoonmaken wel altijd met een droge doek na, anders zie je dat je met een nat doekje heb schoongemaakt... Maar goed dat doe ik ook met de tegels in de badkamer/wc e.d, als ik eregens niet tegen kan dan zijn het wle die kleine watervlekjes
Als wij een nieuwe keuken willen of gaan spuiten, dan wil ik een mat grijze keuken (donker) met houten blad.
Dat klinkt erg mooi! Grijs vindt ik zelf ook erg mooi maar dat vloekt ket de keukentegels en die ga ik niet verven. Die laat ik zoals ze nu zijn. Persoonlijk vindt ik grijs dan niet mooi staan.
ik zou ook voor grijs kiezen er zijn veel verschillende tinten grijs, misschien kun je een kleurwaaier bij de bouwmarkt halen en kijken welke grijs er mooi bij jullie vloer past. met die kleur keukentegels kun je wel een mooie misschien bruinig grijze tint kiezen. Greige, De kleur grijs met een vleugje bruin en beige, Het maakt de kleur warmer, dieper en perfect te combineren met andere kleuren als wit of juist donkere tinten. Door PureandOriginal
Bedankt voor de link mamameer! Ik denk ook aan taupe, maar nu ik de kleurenkaart heb gezien van mamameer neig ik toch meer naar een kleur grijs zoals de meeste al hadden geadviseerd. Super handig zo'n topic!
Misschien een gezellig kleurtje. bij zwart wit en grijs passen veel kleuren en om het toch wat energieker en gezelliger te maken misschien een grijs met beetje blauwtint erin of juist met een warme rood tint erin. of juist helemaal andersom een blauw/rood/groen/geel met een grijs tint erin waardoor de kleur zachteruitvalt gewoon even op kleurenkeuken googlen daar komt een idee uit
😳 Dat is weinig geld! Ik zou wel even informeren wat voor een verf hij gebruikt. Ik zou echt zorgen dat hij een goede verf gebruikt. Een keuken beschadigd nou eenmaal best wel snel en verf van de Gamma ofzo zou ik echt niet gebruiken. Ga anders zelf eens naar een goede verfhandel en haal een kleurenwaaier op. Er zit zoveel tussen grijs en wit, daar moet een mooie kleur voor jullie keuken tussen zitten.
Waarom staat wit niet bij een zwarte vloer? Wij hadden dat... prachtig. Alleen hadden we geen witte muren, is het geen idee om (een deel van) de muren te schilderen?
Ik zou eerder de keuken wit verven en de muur een grijstint. Je kunt het blad van de keuken altijd vervangen (miss een houten blad? Ikea heeft mooie keukenbladen.
Zovel geweldige tips dames, ben er zeer blij mee! Zeker de tip om een nieuw keukenblad te gebruiken, hout lijkt mij erg mooi! En bedankt voor de tip welke verf de spuiter gaat gebruiken, vanavond zal hij ons terugbellen en dan ga ik het vragen. Was niet eens bij me opgekomen!