6e ziekte zonder koorts?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cookies, 8 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Hoi allemaal!

Mijn 18 maanden heeft uitslag op haar buikje. In eerste instantie dacht ik aan een droge schrale huid (heeft ze wel vaker) maar ik krijg het niet weg gesmeerd met calendula of vette zalf. Nu zijn er sinds een dag of 2 ook rode ‘pukkeltjes’ bij gekomen. De vlekjes lijken heel erg op die van de 6e ziekte, maar bijvoorbeeld ook te vergelijken met een droge huid of warmtevlekjes. Echt bultjes, dus geen puntbloedinkjes. Nu is ze vorige week wel een beetje hangerig geweest met verhoging niet meer als 37,5 a 38 maar ik dacht dat dit kwam doordat ze alle 4 haar hoektanden tegelijk krijgt op het moment. Hierdoor ook best met enige regelmaat PCM gehad, dus heel zeker ben ik niet van haar exacte temp.

Eet goed (voor haar doen xD) , drinkt goed, speelt lekker en is ondertussen ook niet meer hangerig.

Hier mensen wiens kindjes ook niet echt hoge koorts gehad hebben bij 6e ziekte? Of zou er toch wat exceem dwars zitten.

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik weet het niet heel goed meer, maar volgens mij had onze dochter destijds ook geen enorm hoge koorts voor ze de vlekjes kreeg.

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Die van ons had echt dik 40 graden zonder enig ander focus. Geen tanden of kiezen of verkoudheid. En toen de koorts weg was ineens vlekjes.

4. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat was hier ook inderdaad. 5 dagen koorts, waarvan 2 echt hoog.

5. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Hmm.. verschillende geluiden dus. Het is heel gek, haar ‘ziekte verloop’ lijkt meer op 5e ziekte maar ze heeft de bultjes van 6e ziekte o_O..

Zal afwachten worden maar!

6. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Bij ons waren de vlekjes van de zesde ziekte geen bultjes maar gewoon vlekjes. Het is dat het heel mooi weer was en ik zijn romper uitdeed anders had ik ze ook compleet kunnen missen. Ze gaan hier niet elke dag in bad en krijgen ook niet elke dag schone kleren aan.

7. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Ik had er eigenlijk ook niet iets achter gezocht hoor, DL heeft een redelijk gevoelige huid dus wel vaker vlekjes/bultjes/plekjes zonder specifieke rede. Het is dat mijn moeder het herkende van mij vroeger dat ik extra ben gaan opletten en opzoeken. Vandaar dat ik me afvroeg of het ook zonder hele hoge koorts kon opspelen

8. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Ik heb ook zo'n episode gehad...beginnen waterpokken, 5e, 6e, glaasjes gebruikt om te kijken of ze wel wegdrukbaar waren, beentjes optrekken en controleren of geen nekklachten ontstaan, nee geen ander wasmiddel, zo warm is t ook niet weer geweest...

Misterie van de vlekjes hier heb ik ook nog niet opgelost. Kwam zag en vertrok. Heb ze als dalmatiervlekken gezien bij t drinken van een fles op dr buik. Diezelfde dalmatier vlekken op dr gezicht bij t avondeten.

Puntvlekjes op handjes, buikje, beentjes...

Geen patroon, geen verklaring, t komt en t gaat. Google resultaten met "rode vlekjes" is ook weinig hulpvol overigens. Je krijgt de meest bizarre dingen behalve wat je zoekt.

Cookies vindt dit leuk.
  9. Cookies

Cookies Actief lid

18 jun 2016
    482
    224
    43
    Je hebt gelijk inderdaad, Google geeft wat betreft vlekjes weinig handige informatie..

Vanmorgen waren ze weer zo goed als weg getrokken iig!

Deel Deze Pagina