Onze zoon is 4 jaar en erg bezig met wat is dood,hoe komt er een baby in je buik etc. We willen binnenkort vertellen dat hij en zijn broertje een brusje krijgen. En om zo goed mogelijk met de komende vragen om te gaan lijkt me een boekje wel handig. Ik heb al even rond gekeken en de boeken die ik heb gevonden vind ik te direct. Het moet wel de waarheid zijn maar ook weer niet te letterlijk . Het boek "wat zit er in je buik mama" heb ik en dat is leuk maar beantwoord de vragen niet. Wie heeft er een tip !? Alvast bedankt !
@kaja: zet anders dit eens op? http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=youtube%20er%20was%20eens%20het%20leven%20geboorte&source=web&cd=1&sqi=2&ved=0CCYQtwIwAA&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DytvB2R9HgM8&ei=RouGT-SvDomcOreQrdYI&usg=AFQjCNEovsz21bPhXvzS1M2eguVEKnEzRw Het is stuk ingewikkelder dan je kleuter waarschijnlijk zal snappen.. maar die van ons is echt helemaal wild van precies deze aflevering omdat je ziet hoe een baby "gemaakt" word.
Ik heb ook gezocht, maar vond niks dat helemaal goed paste bij mijn zoontje. Soms in 1 boek te wijze en te simpele dingen. Dus ik heb zijn vragen beantwoord met plaatjes van internet/oude anatomie boek.. Dan kon ik het beter toepassen op zijn kennis..
hoi hoi gefeliciteerd met jullie zwangerschap ik heb bij de bieb een heel leuk boek geleend, ik weet alleen niet meer hoe het heet ! het was een boek, over een mama met een baby in dr buik en met trek dingetjes ... klinkt heel raar maar heel leuk ... ik moet wel eerlijk zeggen ik heb onze zoon niet echt bewust via een boek duidelijk willen maken dat er een brusje bij kwam, we hebben hem dat gewoon gezegd en nemen hem overal mee heen de vk / zh leggen het uit dat er een baby in de buik zit. we laten hem ( voor zover ) kleertjes mee uit zoeken ...
Ik had vooral ook nagedacht hoe ik eventuele vragen wilde gaan beantwoorden in kinderlijke taal. Die vragen komen bij ons namelijk altijd op het moment dat ik net even geen boekje oid bij de hand heb. Toen de vragen inderdaad kwamen, (hoe komen de baby's erin, hoe komen ze eruit) vond ik het erg prettig om niet met mijn mond vol tanden te staan (of zoals mijn man te hoeven antwoorden met; dat vertellen we nog wel eens als je groter bent) Een leuk boekje heb ik nog niet echt gevonden voor deze leeftijd, maar ik heb ook niet heel hard gezocht.
Ik persoonlijk zweer bij dit boekje, Wij hebben hem voorgelezen toen hij net 5 was en graag wilde weten hoe het zat Babyzaadjes - Waar komen de kinderen vandaan? Worden baby's geboren uit mama's mond als ze geeuwt? Of heeft mama een geheime ritssluiting? Met dit speelse voorlichtingsboek komen jonge kinderen van alles aan de weet. De uitgave bestaat uit twee delen: de eerste helft laat zien hoe mama zwanger raakt. Door het boek om te draaien, verschijnt deel twee. Hierin kunnen kinderen ontdekken hoe baby's geboren worden. De informatie wordt weergegeven aan de hand van grappige teksten en leuke illustraties. Zo wordt duidelijk verteld en gevisualiseerd dat een zaadje niet in een cadeautje zit dat papa aan mama geeft, en ook niet in een bord spaghetti. En ook hoe het dan wel gaat! Geschikt voor kinderen vanaf vier jaar. Babyzaadjes - Serge Bloch, T. le Nain & Thierry Lenain NBD/Biblion (co-productie met Clavis) ISBN 9059540239 , prijs 9,95. Een duidelijk boek en gelijk alles is uitgelegd op een manier die duidelijk is en zonder " grof " te zijn