Vandaag even de oudste ingeschreven bij een basisschool. Hij stond al ingeschreven maar door verhuizing nieuwe school moetem zoeken. Na 2 scholen waar ik geen goed gevoel bij had nu een paar weken terug een leuke school gevonden. Had al gesprek gehad en al besproken met zijn papa dat dit de school werd. Maar wat ik zo tof vond was dat me kleine al in de klas mocht spelen zodat ik rustig alles in orde kon maken en meneer vond het geweldig hoor. Nu in januari mag hij gaan wennen ben benieuwd want vandaag wou hij al niet weg. Wou even deze leuke ervaring delen
Wat leuk is dat hè, onze kinderen zijn bijna even ouden Chloe gaat dus ook in februari naar de basisschool, wat gaat het toch snel he
Ja leuk he. De mijne ook weer bijna. Na deel ze is van 21 februari. En die week er op begint meteen de voorjaarsvakantie. Ben benieuwd wanneer ze dan echt naar school gaat en wanneer ze gaat wennen denk ook ergens begin februari?
Wat leuk! Ik ben ook bezig met een school( waar hij nu naar de psz gaat wil ik em niet naar school hebben). Vorige week ook bij een hele leuke school geweest waarbij ie gelijk mee in de klas mocht zitten enzo,geweldig! Maar nog 2 scholen te gaan dus ben erg benieuwd!
Eva is van 30 december en dus in de kerstvakantie jarig. Ik heb haar niet laten wennen, gewoon het nieuwe jaar meteen gewoon mee laten draaien. Ging prima. Wennen tussen Sinterklaas en kerst leek niet niet zo handig, zeker met de vakantie er nog tussen. Lisa geeft al aan niet te willen oefenen, dus ik denk dat ik haar ook maar meteen mee laat draaien.
Ja gaat hard he. Hier na de zomervakantie in laten schrijven en zaterdag een bevestiging gehad dat ze contact opnemen voor proef dagen nog voor ze na school gaat om te laten wennen en dan 27 januari gelijk naar school. De school waar ze heen gaat was ook super noa mocht ook gelijk met de kindjes mee spelen en wij kregen een rondleiding. Ze vond het zelf ook helemaal leuk en vraagt nu steeds wanneer ze naar school mag. Nog maar ff niet het gaat al zo snel. Weer een nieuwe fase waar je in terecht komt.
Jah het gaat zeker snel maar hijnis er ook klaar voor hoor. Ik zie dat je ook uit overijssel bent ikzelf zit im enschede. Maar ben benieuwd hoe hij het gaat doen maar heb er zeker wel vertrouwen in hoor. Maar wat is het moeilijk om een goede basisschool te vinden vind ikmzelf dan hoor. Het is maar een grote keuze terwijl ze zo jong zijn.
Spannend he! Ik heb de oudste ook een paar weken geleden ingeschreven. Zij is net in de meivakantie jarig dus mag voor de vakantie wennen en na de vakantie beginnen, waarschijnlijk. Het lijkt nog zo ver weg maar volgens mij vliegt de tijd echt hoor.
Ja, spannend! ons meisje wordt in februari 4 en dus ook naar de basisschool. Wij hebben een hele zoektocht gehad, woon officieel in de stad, maar aan de rand van het aangrenzende dorp. Daar hebben ze 6(!) scholen. Eerst bij een school geweest waar buurjongetjes heen gaan, maar ik voelde mij daar niet goed bij. Zo'n onderbuik gevoel. Daarna naar een school die zo'n mooie locatie heeft, midden in het weiland, maar waar veel kinderen met problemen en achterstand komen. Mijn man vond dit geen fijn idee. Daarna naar een school, welke van hetzelfde is als de tweede en daar kwam ik binnen en boem... Dat voelde meteen goed! Even laten bezinken, weekje later formulieren gebracht, maar we hoorden niets. Man heeft toen gebeld en ze gaven aan dat ze ingeschreven staat, maar dat ze daar niet over berichtten. Merk wel dat ze eraan toe is, ik dacht ik ook, maar naarmate het dichterbij komt....slik! Maar dat is weer even een fase!
Ik was me al aan het orienteren toen hij anderhalf was en toen ik erachternkwam welke school ik wou ging ik verhuizen en toen meteen gekeken voor school eerste was meteen goed en toen verhuisde ik weer en toen eerst op 2 scholen gaam kijken op 2 min lopen geen goed gevoel erbij en toen werd me een school aangeraden door andere dames en daar ging iknheen en meteen een klik. Enigste nadeel is dat het ong 20-30 min lopen is maar met regen ofzow dan lekker op de fiets 5 minuten. Waar hebbem jullie op gelet met de keuze
Hier ook een school op nog geen 5 minuten lopen. Hier zijn we geweest om te kijken maar had er totaal geen veilig en prettig gevoel bij. Ik lette vooral op de leerlingen en de leerkrachten en daarnaast hoe veilig het was. En of ik daar met veel vertrouwen mijn meisje zou achter laten en daar was een duidelijke nee op en gelukkig niet alleen door mij maar ook door mijn vriend. Dus op naar de tweede school 5 minuten fietsen hier vandaan en daar was gelijk een klik. Leuke leerkrachten werden door iedereen spontaan begroet en niet alleen wij maar ze gingen eigenlijk gelijk naar Noa toe en dat gaf toch al een goed gevoel. Ze werd ook al gelijk door de kinderen geaccepteerd en dat was bij de andere school ook al anders. Daar kregen we een rondleiding en waren er kinderen in groep 4 haar al aan het pesten. De directeur had een goed verhaal en we vonden het ook een hele veilig school. Drie aparte ingangen dus dan worden de kleuters ook niet overlopen We voelen ons er prettig bij als ze hier naar toe zal gaan. We hadden nog wel een derde en vierde keus maar omdat we hier beide een goed gevoel bij hadden zijn we niet verder gegaan. We hadden thuis een paar punten gemaakt waar ze aan moesten voldoen. Een goed pest protocol hebben, dat de leerkrachten met een glimlach les geven, dat er niet klassikaal word gekeken maar ook naar het individu, dat er persoonlijk aandacht is en hoe de ouders bij de dingen betrokken worden, enz.
Ik merkte dat ik in het begin maar wat aan het doen was, niet duidelijk aan het opletten. Ik vond het nogal overweldigend. Toen heb ik gedacht wat wil ik voor mijn dochter? Wat is belangrijk voor haar? Ik kwam op duidelijke structuur, veiligheid en dat zij zichzelf kan zijn. Bij de eerste school kwam dit helemaal niet aan de orde, dat wat ik zag was complete chaos, door de hele school heen. Dat werd 'm dus niet. De laatste school biedt dit wel, de structuur was door de hele school duidelijk zichtbaar en de locatiemanager zei met eigen woorden dat er maar één ding belangrijk is, en dat is dat een kind zich veilig voelt. Want als een kind zich niet veilig voelt, kunnen ze ook niet gaan leren. Dat gaf echt de doorslag. Ik werk zelf ook in het onderwijs, speciaal onderwijs, als onderwijsassistente en ik vind het zo belangrijk dat een kind zich veilig voelt. Dat een kind zichzelf kan zijn. De school waar ze naartoe gaat is de 'verste' school. We hebben de school midden in het weiland op nog geen 5 min lopen, deze school waar ze nu naartoe gaat is 5 min fietsen. Lopen zou kunnen, maar is denk toch een minuut of 15,20. Het enige waar ik wel moeite mee heb, wat als het sneeuwt? Ik heb de afspraak met mijn man dat hij dan echt moet helpen vanwege de auto,hij beloofde dit, maar ik denk dat het in de praktijk anders zal gaan, mijn man kennende . Maar... ze gaat in februari en dan gaan we richting de lente. (en dan maar hopen dat het niet zoals afgelopen jaar gaat... sneeuw als het lente is...)
O ja, wat ik ook heel belangrijk vond... De leerkrachten kwamen stuk voor stuk een hand geven tijdens de rondleiding, iets wat op een andere school niet gebeurde. Allemaal even vriendelijk en met een glimlach, wat zorgt voor een goed gevoel! Wij hebben trouwens een rondleiding gehad zonder ons meisje, puur omdat we wilden kijken hoe ze op ons zouden reageren en op deze manier goed de informatie konden opnemen. Trouwens, bij de eerste school hadden we haar wel mee. Ze wilde met de zandtafel spelen, wat van mij mocht, we bleven in de buurt. Mocht niet, ze moest mee. Zo mocht ze er dus niet even spelen,ze benaderden haar niet echt vriendelijk... gemiste kans voor die school