ik vindt het zo hardverscheurend dat mijn meisje de hele ochtend huilt bij de oppas hebben jullie kindjes dat ook (gehad)? wat doen jullie eraan? ze doet het eigenlijk elke week terwijl ze vanaf het begin daar 1 dag in de week heen gaat. ze is nu 10 maanden en het wordt alleen maar erger. ik denk de hele dag aan haar op het werk. zou ze misschien bij een kinderdagverblijf meer afleiding hebben als bij een oppas waar geen andere kindjes zijn?? Bij opa en oma gaat het wel goed btw.
Ons KDV adviseerde om minimaal 2 hele dagen naar de oppas te gaan. Met 1 dag kunnen ze niet genoeg wennen aan die situatie. Mijn zoontje ging eerst 1,5 dag en dat wennen ging moeilijk. Zodra die halve dag erbij kwam (stonden we nog voor op de wachtlijst) ging het direct een stuk beter. Dus misschien kun je dat nog proberen? Of 2 dagdelen, ipv 1 dag..
ja dat is ook wel een idee, maar ik weet niet of het mogenlijk is bij het kdv, daar gaan we donderdag voor het eerst kijken. eerst dan ook mannetje overhalen die vindt kdv niets, misschien 1,5 dag per week, dank je voor je reactie
10 maanden is sowieso een moeilijk leeftijd. Als ze naar het KDV gaat, kun je ook nog wel even zoet zijn met wennen. Hier heeft het (met 15 maand) een week of 4-5 geduurd voordat hij niet meer huilde bij het afscheid, en een beetje in zijn ritme kwam. En na 2-3 maanden hadden we het idee dat hij daar echt heel goed op zijn plekje was..
ja ik weet dat ik geduld moet hebben maar waar ze nu is is het eigenlijk nog nooit goed geweest. van heel klein babytje af aan. geen idee waar het aan ligt. en huilen als ik wegga vindt ik wel normaal maar een hele ochtend blijven janken... en daarna is ze zo moe dat ze uren slaapt. Vindt het ook vervelend voor de oppas ik zou er helemaal gek van worden!!