Mijn zoontje wil niet op zijn rug slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sjors82, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjors82

Sjors82 Niet meer actief

Volgende week gaat mijn zoontje voor het eerst naar het kinderdagverblijf, en ik heb begrepen dat ze de kindjes daar verplicht op hun rug moeten leggen. Maar nu wil mijn zoontje nooit op zijn rug slapen! Op zijn zij is er eigenlijk vanaf de geboorte in gebleven, en als ik hem op zijn rug leg om het weer te proberen is het huilen, en zodra ik hem op zijn zij leg is hij gelijk stil. Misschien heeft hij het van zijn moeder, ik kan ook niet op mijn rug slapen! Hebben jullie hier ervaring mee, en hoe lossen jullie dit op? Ik zal het sowieso wel op het kdv overleggen, maar ik wilde het ook even aan jullie vragen. Thanks!

2. 078mama

078mama Niet meer actief

Bij ons kdv kan je een formulier invullen als er andere slaapwensen zijn. Misschien hebben ze dat bij jou ook wel. In de praktijk zie je vaak dat ze toch wel dit soort dingen doen hoor. Ze willen echt geen huilend kind in bed hebben als het heel makkelijk te verhelpen is. Gewoon overleggen dan komt het helemaal goed!

3. DWA

DWA Lid

7 jun 2009
    85
    0
    0
    ik denk niet dat jouw zoontje een uitzondering is en dat er vele andere kindjes zijn die niet op hun rug slapen. mijn zoontje rolde met die leeftijd het hele bedje door (rug, zij, buik, hoofd naar voeteneind etc.) kon er niks aan doen dus heb maar een slaapzak aangeschaft en het zo gelaten!

4. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Ik zou het daar allereerst bespreken, voordat jij nu allerlei dingen gaat bedenken. er zijn vast andere kindjes die ook echt niet op de rug willen slapen! Als jullie als ouders dat oké vinden, moet je denk ik een formulier ondertekenen, zodat mocht er wat gebeuren het kdv niet aansprakelijk is voor het op de zij laten slapen. Willen ze het per se op de rug....dan zou ik denken veel succes voor hun, ze merken dan snel genoeg dat dat niet gaat! En wie weet slaapt je zoontje daar wel op eens op de rug hoor!

Groetjes, Sas

Deel Deze Pagina