Box

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meijke, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Vanaf wanneer vonden jullie kindjes het leuk in de box? Onze dochter vindt het nog niks, maar dat hoeft ook niet, ze is pas 2 maanden :). Wel begint ze het wippertje okee te vinden, er hangen beestjes boven die ze interessant vindt. We hebben hem op de laagste stand (ligstand), na een minuut of 10 is het wel weer leuk geweest.

Op het CB vroegen ze aan mij of ze al in de box ligt. Dus ik zei dat ze dat nog niet wilde. Kreeg ik terug: "babies hebben niets te willen, daar ga jij over". Haha dat is nou echt een opvoedkundige opmerking waar ik jeuk van krijg.... Moet ik haar dan tegen haar zin in de box leggen waarna ze vervolgens gaat krijsen...? Dacht het niet :D.

2. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hoihoi,
    Rilana vond het wel al snel leuk in de box, lag er eigenlijk al heel snel in, in de wipper pas later.
    Moet wel zeggen dat ze het leuker vond toen ik een mobile ophing waar ze naar kon kijken.
    Liefs

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn kinderen hebben het ook altijd leuk gevonden met een boxmobile (dochter) en een actifityding met dingetjes aan de bogen(zoon).
    Maar waar heb je haar dan als je iets moet doen? ik legde ze er altijd in als ik iets moest doen of wilde doen.

4. Sensea

Sensea Niet meer actief

hier ook vanaf het begin in de box. jong geleerd is oud gedaan. je moet nu eenmaal weleens wat pakken, even plassen,flesje maken, noem maar iets op. als je na 2/3 maanden nog gaat beginnen dan kennen ze het niet en vinden ze het vreemd en eng misschien. ik zou toch proberen een beetje op te bouwen denk ik.gewoon een paar minuutjes om te beginnen. ze moet ook oefenen met het hoofdje enzo. dus af en toe op de buik leggen in de box als oefening bijv. en even wegleggen met een mobiel erboven als je wat moet doen krijgt ze niks van.

5. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

15 mrt 2009
    3.148
    23
    38
    Wij hebben pas een maand geleden de box gekocht. Wij hebben ons huis te koop staan dus wij wilden dit obstakel zo lang mogelijk uit huis houden. Nu toch maar aangeschaft nu ze begint met rollen.
    Misschien vindt ze het nu nog niet leuk maar dat komt vanzelf als ze zichzelf steeds beter kan vermaken.
    Ik zou haar er in ieder geval binnen kort wel aan laten wennen.

6. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    ook hier vanaf het begin in de box! Vond hij heerlijk om naar zijn mobiel te kijken en de liedjes te luisteren...

7. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Onze dochter ligt ook al met enige regelmaat in de box. Soms wordt ze nl wakker maar heeft ze geen honger. Ik leg haar dan in de box. Ze kijkt dan naar de mobile of andere speeltjes en soms doet ze een hazeslaapje.

8. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Hier vanaf het begin ook in de box omdat we een kat rond hebben lopen en niet wisten hoe die zou reageren. Maar goed iedereen heeft hier een andere mening over. Doe waar jij je lekker bij voelt en sla de adviezen van het CB in de wind als ze niet bij jou/jullie passen. Niemand zal het je kwalijk nemen.

9. fafje

fafje Niet meer actief

heb hem vanaf het begin in de box gelegd...gewoon om te wennen...eerste 2 weken viel ie er wel es in slaap..

door zijn verborgen reflux was plat liggen geen optie...dus heb al gauw hem op het voeidngskussen gelegd...von ie heerlijk..ook daarop zn buik...

en eigenlijk pas vanaf 7 mnd ( is nu 10) speelt ie er echt in!
    Daarvoor speelde ie alleen maar op de grond op zn kleed oid...
    Maar elke dag wel ene boxmomentje gedaan...idd omdat ik af en toe iets moet doen

hij had eerste 3 mnd ook een scheve afplatting, vandaar dat ik het wipstoeltje eigenlijk heel wienig heb gebruikt, tot het weg was

10. Mayon

Mayon Niet meer actief

Echt leuk heeft ze het nooit gevonden.
    Die van mn zus kon wel een half uur naar zon mobile kijken of ergens mee rammelen, mijn dochter écht niet, hooguit 10 minuten. Ik deed het wel steeds, maar met 15 maand ofzo hadden we elke dag ruzie samen en heb ik besloten er mee te stoppen.

11. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Mijn dochter vind het ook nooit leuk in de box hoor!
    Ze is nu bijna 3 maand en vanaf een week of 3 hebben we het vaak geprobeerd, maar ze vind het slechts een paar minuutjes leuk.
    Nog steeds probeer ik het elke dag maar na een minuut of 5 heeft ze het wel gehad!

12. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Tja, misschien ligt het aan mij hoor (en ik wil beslist niet op tenen trappen), maar ik denk niet dat een baby van 2 maanden onderscheidt kan maken tussen iets 'leuk' of 'niet leuk' vinden. Het is meer je eigen gevoel. Een box is zeer handig als je alleen bent en toch even wat moet doen, deurbel gaat of eventjes iets wegleggen etc. Een baby moet er ook aan wennen. Als je het nooit het gedaan is de kans groot dat je kindje huilt in het begin, is tenslotte wat anders gewend. Mijn zoontje sliep er in het begin overdag ook in en eigenlijk is het nooit een probleem geweest.

Je moet doen waar jij je goed bij voelt, wat het cb ook zegt (hoe goed bedoeld ook).

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier ook vanaf 2 weken regelmatig gedaan en zo vanaf 3 maanden begon ze het echt leuk te vinden en er ook wat langer in te liggen. Daarvoor was het vaak 10 minuutjes en als ze het zat werd, haalde ik haar eruit.
    Als ze wat ouder wordt, kun je ook even met haar spelen terwijl ze in de box ligt en haar vervolgens zelf laten spelen.
    Met 3 maanden werd een knisperspeeltje ook leuk, dus daar speelde dan mee in de box.

Hier zit ze nog steeds in de box. Sommige dagen niet maar ook wel dagen van 1-2 uurtjes, afhankelijk van wat ik even moet doen.

14. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat de box in huis vanaf dat ze geboren is, maar we hebben hem maar zeer sporadisch gebruikt. Weet eigenlijk niet wat dat ding nog in de kamer doet (ze is nu 9 maanden).
    We legde haar vaak gewoon op een kleed op de grond, kon ze lekker alle kanten op rollen. En nu nog vindt ze het helemaal niks, maar dat komt ook omdat ze overal heen wilt kruipen, staan, optrekken enz.
    Dus denk dat ik hem max 5 minuten per dag gebruik, als ik bv even de kamer uit moet naar de wc ofzo :D
    Verder altijd los in de kamer. Nu is het wel het voordeel dat ze zich goed kan bezighouden met haar speelgoed en ik niet constant politieagentje hoef te spelen gelukkig.
    wipper heeft ze hier trouwens ook nooit gewild. dat vastzitten vond ze maar niks..

15. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier de box veel gebruikt en nu weer, voor ons meis was het ook een soort time out plek, hij staat op een plake waar ze ons steeds kunnen zien
    ze vond het heerlijk! tot ons manneke kwam heeft zij heerlijk in de box gezeten, ons manneke gaat ook al vanaf geboorte
    steeds in de box en kan zich nu wel een uurtje amuseren, ze liggen zelfs met zn 2 nu elke keer erin
    met speelbogen, muziek mobiel knuffeltjes en rammelaars
    denk dat t ook deels is hoe je er zelf tegenaan kijkt maar echt huilen omdat ze in de box lagen/liggen nee nooit gehad

16. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier staat ie al vanaf 't begin in de woonkamer en Dennis heeft er altijd wel naar z'n zin ingelegen volgens mij.
    In het begin werd ie wel eens wat onrustig/jengelig als we hem platlegden en hij ons niet meer zag dus dan zetten we bijv. als wij zaten te eten de maxi-cosi erin zodat ie ons toch zag zitten. (Box staat redelijk centraal) Hij viel er ook regelmatig in slaap, ook al heb ik er hem nooit echt ingelegd om in slaap te vallen want dan bracht ik 'm wel naar z'n bedje, maar dat ging vanzelf.
    Omdat we een hond en 2 katten hebben is het toch erg fijn om een plekje te hebben waar ik 'm zonder dat de diertjes 'm storen toch even kan laten liggen / spelen als ik iets aan het doen ben.
    Nu hebben we sinds een tijdje een babygym erin staan en meneer heeft 't helemaal ontdekt, pakt, grijpt, rammelt en rolt van zij naar zij en hij vindt 't geweldig. Als hij er nu in ligt, horen we alleen maar lachjes, gilletjes en kraaitjes dus dat is erg leuk!
    Natuurlijk is een half uurtje vaak wel genoeg, net als in z'n wipstoeltje, langer gaat 'm vervelen.

Hier 't bewijs ;);

17. Meijke

Meijke Niet meer actief

Thanks voor de reacties :)! Maar ze kan zich ook steeds langer zelf vermaken. Ik heb het wippertje in de box staan en daar lag ze nu net ook al ff 20 minuten in te kraaien naar de beestjes die er boven hangen! Want inderdaad, we kunnen niet de hele dag met onze prachtige kinderen op de arm lopen ;). Ik denk dat los in die grote box misschien nog niet veilig genoeg voelt ofzo, maar zo met het wipstoeltje in de box gaat het dus wel goed!

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Wat een heerlijke foto!

19. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was de wipstoel toen ook een succes. Lekker erbij zitten.
    En bij de oppas stond ze ook veel in de box met de wipstoel, kon ze alles in de gaten houden.

20. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier vanaf het begin in de box.
    Dan wist ik zeker dat hij veilig lag/ligt als ik een keer wat moet pakken, zn eten klaar moet maken, plasje plegen ect.
    We hebben ook nog een Labrador van 45kg rond huppelen dus is wel zo fijn om Jayden dan veilig in de box te hebben.
    Hij vondt/vind het super in de box.
    In het begin viel hij ook wel eens in slaap in de box tijdens het spelen, nu begint hij te jammeren en breng ik hem lekker naar zn bedje toe.
    Vanaf het begin liggen er een paar zachte knuffels in, 1 met een belletje, rammelaartje en met een spiegeltje erop enzo.
    Die vindt hij super, ook heb ik nog een soort slang dwars in de box hangen *boxhoek*, daar keek hij altijd zeer geinteresseerd naar.
    Wipstoeltje vondt hij veel later pas leuk.

Deel Deze Pagina