wie weet wat dit voor bultjes zijn?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by SeaShell, Mar 5, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hoi meiden

mijn zoontje werd vanmorgen wakker, en toen ik hem uit zijn slaapzak haalde was 1 voetzooltje aangedaan met bultjes. zijn ander voetje is niks aan te zien. eerst dacht ik aan muggebultjes, maar hij heeft in een slaapzak gelegen?

vanmorgen waren ze vuurrood en nu zijn ze gewoon huidkleurig zeg maar

2. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    hand mond en voetziekte ?? google dat even..
    mn zoontje heeft het ook gehad.. gaat vanzelf weg.. duurt ongeveer 10 dagen.. wel uitkijken dat hij er niet veel meer krijgt op zn lijfje.. je kan er eventueel sudocreme op smeren..

doen de plekjes hem ook zeer ??

3. SeaShell

dankjewel voor je reactie!! het lijkt er idd verdacht veel op. hij heeft er volgens mij geen last van, rent ook gewoon vrolijk rond en krabt er niet aan, maar nou is het toch al niet een kindje dat snel ergens last van heeft haha. ik hou het in ieder geval in de gaten dat het zich niet erg uitbreid

heb net even in zijn mondje gekeken en daar is gelukkig (nog) niks te zien

4. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    waterwratjes???

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Als het die hand voet en mondziekte is moet je wel uitkijken want dat is echt super besmettelijk en kan hij dit ook aan jou geven.......

6. SeaShell

waterwratjes zijn het denk ik niet

het lijkt iig niet op wat hij nu heeft als ik dit plaatje van waterwratjes zie

Waterwrat - Wikipedia

en het gekke is dat het echt maar aan 1 voetje is en verder nergens anders

7. SeaShell

@ Cynnie; ja, ik las het net dat het flink besmettelijk is :( heb hem dus wel een paar keer aan zijn voetje gezeten natuurlijk.. wel meteen mijn handen goed gewassen.

sinds dat hij op het mkd zit is het telkens raak met aparte dingen bij hem haha. daar zitten sowieso veel kindjes die meer vatbaar zijn voor virussen aangezien het merendeel van de kindjes daar zelf een slechte gezondheid heeft en een slechte afweer en het dus ook weer makkelijk doorgeven

ik laat hem morgen dan ook maar lekker thuis omdat het zo besmettelijk is mocht hij dat hebben

8. Triskele

Triskele Niet meer actief

misschien gewoon zweetbultjes dan kan ook, had mijn zoontje pas ook (wel na een paar dagen koorts over de 40 graden) ze zijn niet open ofzo?

Zit je zoontje op de Mikkel?

Trouwens misschien is het gewoon een irritatie van tegen slaapzakje aanliggen ofzo (samen met zweten??) de nachten zijn nu best weer warm natuurlijk (vergeleken met een paar weken geleden)

9. SeaShell

@ triselke

de bultjes zijn niet open. geen idee wat het is, maar gelukkig heeft hij er geen last van :) hou het wel in de gaten of het er niet meer worden

nee, niet op de mikkel. hij zit op KDC Binderen, vlakbij zwembad de wissen,maar gaat als het goed is volgend jaar naar de mikkel, want daar mogen ze maar max 1 jaar blijven ( dus van de 3 tot 4) en zitten kindjes met een minder grote achterstand, maar hij doet het de laatste tijd zo goed dat hij volgend jaar als het goed is de overstap mag maken :)

10. Triskele

Triskele Niet meer actief

Als ie verder ook niet ziek is zou ik me ook niet zo'n zorgen maken inderdaad.. gewoon even in de gaten houden maar klinkt gewoon als een beetje uitslag maar als je het niet vertrouwd en hij krijgt er last van dan laat je gewoon even checken..

11. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

Apr 20, 2008
    2,093
    0
    0
    zit er vocht in? Dan zijn het vochtbultjes heb ikzelf ook als het warmer word. Niet aan zitten als ze open gaan komen er nog meer

12. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    #12 Lynx, Mar 5, 2012
    Last edited: Mar 5, 2012
    Ik zou ook zeggen hand, mond en voet ziekte. Onze dochter was er niet ziek van tot ze allemaal aften in haar mond kreeg en niet meer kon eten en drinken. Dat ging van 2 af ten op de ene dag naar een hele mond/tong vol twee dagen later.

13. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    Ik zou toch ook hand mond en voetziekte zeggen hoor. Dochterlief heeft het ook gehad en hier begon het ook zo na een dag of 2 ook op haar vingertjes en uiteindelijk i.d. ook in haar mond. Heel ziek is ze er niet van geweest. Wel een paar dagen wat slechter gegeten en gedronken omdat die bultjes in haar mond zeer gingen doen. de huisarts waarschuwde dat ze ook nog wel koorts zou krijgen, maar dat heeft ze niet gehad.

14. SeaShell

Lees nu de reacties pas :)

Het zijn geen vochtbultjes en lijkt ook niet van het zweten te komen, gekke is dat het maar 1 voetje is
    Wel heb ik straks al 1 plekje op z'n handje gespot :( denk dus idd ook de hand/voet/mond ziekte. Ben benieuwd hoe het morgen is als hij wakker is, en of wij het ook krijgen aangezien dat bijna niet te voorkomen is omdat hij met zijn handje natuurlijk ook alles aanraakt

Heel erg bedankt voor de reacties meiden! :)

15. SeaShell

#15 SeaShell, Mar 5, 2012
    Last edited by a moderator: Mar 5, 2012
    De plaatjes lijken er sprekend op trouwens als ik Google

Las ook dat je het vooral via de lucht krijgt door bijv hoesten
    En laat nu net iedereen verkouden zijn haha
    Ook schijnt het virus nog maanden besmettelijk te zijn via de ontlasting
    Morgen maar niet naar "school" voordat dadelijk de halve school besmet is

16. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Volgens mij mag hij gewoon naar school. Onze dochter mocht ook naar het kdv. Het is namelijk al veel eerder besmettelijk en hij kan via de ontlasting nog wel een half jaar de ziekte overdragen.

Wij hebben het zelf niet merkbaar gehad, terwijl onze dochter toen zo ziek was dat ze bij ons in bed sliep.

17. SeaShell

inmiddels naar de huisarts geweest!

eerst een verpleegkundige in opleiding, die dacht dat het herpes was,maar wist dit niet zeker.
    toen een dokter in opleiding erbij gevraagd en die dacht dat het urtecaria was en tabletten voorgeschreven voor de allergische reactie. ikzelf heb urtecaria en zei ook dat het dat niet kon zijn omdat dat er heel anders uitziet en jeukt

toen liepen we weg, en moesten we het recept laten tekenen door de ''echte'' huisarts. ( heel ingewikkeld allemaal)en die vroeg wat het nu was met zijn voetje, en toen las hij het recept en toen zei hij ''urtecaria onder een voet?? dat is vreemd, laat mij eens kijken''

het aan hem laten zien, en die zegt dat het een schimmelinfectie is, opgelopen door water

( en ik roep eigelijk al vanaf het begin dat dit moet komen van het zwemmen op het kdv)

pff 3 ''dokters'' gezien, en 3 verschillende dingen..
    nu een schimmelcreme en hopen dat het snel over gaat.. en ff voorlopig maar niet meer zwemmen op het kdv

18. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ben je lekker mee :-s en vermoeiend.

Zuchterdezucht

19. SeaShell

Inderdaad. 3 verschillende mensen en 3 "diagnoses" en 2 uur verder haha

Hopelijk is het snel weg, anders volgende week weer terug. Ben benieuwd wat het dan is volgens de dokter :p

20. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,480
    113
    OH dat gehannes met de verschillende artsen in opleiding heb ik vorig jaar ook gehad.
    Nu geen ik van te voren al door dat ik met 1 van de kinderen kom en ik geen arts in opleiding wil hebben.

Share This Page