In 1 keer...slaapzakje Aan en instoppen...geen problemen gehad. Heel erg tegenop gezien maar ging super! Hier bij 4 maanden gestopt.
Hier ook in 1x, omdat we erachter kwamen dat hij liever op z'n buik sliep. Dus een slaapzakje gekocht en hem op z'n buik gelegd, hij sliep gelijk een stuk beter!
Eerst cold turkey geprobeerd maar dat ging niet. Toen met afbouw doek van pacco (eerst een arm) ging goed. Hij was toen 4 maanden. Draait nog niet hoor maar leek mij handiger met opvang et c(al bakeren ze hem daar eventueel ook in)
Ik heb hem nu bijna 4 weken gebruikt. Ineens lag ze steeds zo boos in bed. Brommen en kreunen en adem inhouden. Ik kwam tot de conclusie dat ze aan het worstelen was. Haar armpjes wilde ze eruit. Uit gedaan en nu gaat het goed. Ze is weer tevreden. Maar goed. Ze heeft m dus maar kort gedragen.
Vanaf maand 2 tot maand 6 de Piccolo gebruikt. Gestopt en in een dikke slaapzak met mouwtjes gelegd. Even wennen, maar sliep daarna goed!
Hier heeft het hele proces een maand of twee geduurd. Cold turkey werkte niet. Afbouwen was niet echt een succes dus. Eerst pacco, daarna pacco afbouwdoek, een armpje los. Twee armpjes los was lastig, over naar een slaapzak, waarvan één mouw vastgezet aan lijfje met luierspeld. Uiteindelijk de luierspeld steeds hoger, steeds meer vrijheid. En uiteindelijk met bijna 7 maanden helemaal los. En nu.... Is het een buikslaper. Als ik dat eerder had geweten.... Tja.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ben begonnen met 1 armpje vrijlaten omdat hij op dat handje sabbelt als hij naar bed gaat. Na èèn slaapcyclus maait hij zichzelf weer wakker. Maar goed, het is een begin!
wij hadden bij de oudste een speciale afbouwdoek van pacco... maar eigenlijk bleek die helemaal niet nodig... toen hij er klaar voor was, ging het meteen goed met een gewone winterslaapzak.
Na 5 maanden begonnen met overdag 1 armpje uit de Puckababy. Mevrouw sliep wel maar korter, ik had er een hard hoofd in Uiteindelijk haar gewoon cold turkey in een dikke slaapzak (van BabyDump) gelegd, en het ging super Ik doe haar wel antikrabwantjes aan zodat ze de speen niet uit haar mond kan trekken...