hey dames, mijn kleine van 10 maanden komt 2 x 's nachts voor zijn flesjes. Het lukt me niet, om dit af te leren. Consultatiebureau zei ook al, dat die overdag genoeg krijgt, dus nachtvoeding hoeft niet meer. Alleen hij zet het echt op huilen, en als dat niet lukt echt steeds harder huilen/krijsen. Heeft iemand misschien tips wat ik kan doen?
Ik herken het, dus lees mee... Geef je hem melk of water...? Ik gaf nl ook altijd melk, en ben nu net overgestapt naar water. Ze komt nu nog maar 1x, en hoef haar niet helemaal uit bed te halen. Geef haar zelf het flesje en ik ga weer naar bed... Succes!
Hier ook heel lang gehad,nou ja 1 flesje dan(terwijl die in 1e instantie met 4wkn al doorsliep).Sinds 3mnd is ie er zo goed als vanaf,heel af en toe komt ie nog.Hier is het dus vanzelf over gegaan,water of iets anders accepteerde hij trouwens niet,nu nog als hij heel af en toe eens wil(meestal als ie overdag slecht gegeten heeft).Nog wel steed een avondfles hier voordat hij gaat slapen,moet er volgens cb ook alang vanaf maarja dan weet ik zeker dat ie s'nachts komt!
Zou idd alleen nog maar water geven, het is een gewoonte geworden die je moet zien te door breken. Als hij echt dorst heeft pakt hij de water ook wel anders is het dus gewoon ff lekker tussendoortje snachts. Denk dat het een kwestie is van even doorzetten en de cirkel doorbreken.
Ik geef water met 1 schep voeding. onze dochter wordt de laatste weken weer om vijf uur/half zes wakker..
Zo heb ik ook de nacht fles afgebouwd, steeds minder voeding en meer water en zo weinig mogelijk aandacht geven. Bij ons werkte het goed op die manier
Als er hier 's nachts wakker geworden word, en ze niet met een knuffel en wat wiegen in slaap komt, dan maak ik als ze een uurtje of 2 wakker is ook een flesje van 150cc water ( ongeveer ) met 1 of 2 schepjes melk. Dan slaapt ze weer lekker verder. Tsja, sommige kindjes hebben nou eenmaal weleens trek 's nachts denk ik dan!
dames, dank voor de tip. In principe heb ik geen moeilijk ventje hoor...Ik maak dat flesje, en ik geef het hem in zijn bedje, ik duik dan ook weer mijn bed in. En hij drinkt het half slapend op en gooit zijn flesje dan weg, zodra die op is.. Maar je hebt toch een gebroken nacht, en dan wordt je toch ook echt moe van. en hij heeft het niet nodig. maar ik ga denk ik, afbouwen zoals de dames het zeggen. ik geef nu 200 cc met 5 schepjes.
Bij mij werkt het als ik haar de laaste voeding goed lang wakker en actief houd met spelen waardoor ze extra moe is.