wanneer de babyshampoo gebruiken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kiddie, 1 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiddie

kiddie Niet meer actief

De titel zegt het al. In de kraamtijd mocht het nl. niet, maar wanneer wel? 5 maanden nu. Bedankt!

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.230
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik gebruik Zarqa 3 in 1 wash vanaf dag 2 (ook voor het haar dus). Waarom zou het eerder niet mogen, het haar moet toch gewassen worden.

3. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Wij gebruiken de shampoo ook al een tijdje, vaak 1 of 2 keer in de week even een beetje shampoo om de weinige haren te wassen. Het wordt nog niet echt vies, dus niet echt nodig om elke keer shampoo te gebruiken.

4. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb het volgens mij ook al gedaan toen ze 1 week oud was. Gewoon 1 of twee keer per week echt mnet shampoo. De andere dagen spoel ik het gewoon met water uit

5. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hmm, nooit van gehoorlijk eigenlijk. Ik gebruik het ook niet. Gebruik wasgel voor huidje en haartjes.

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

wij zijn er nu pas mee begonnen, nu Ties zijn haren zo lang zijn dat ik ze echt iedere dag moet kammen.

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij deden het vanaf het begin af aan af en toe... niet te vaak sowieso in bad, vanwege een droge huid.
    Vanaf dat 6 of 7 maanden was, zat er regelmatig eten in haar haartjes ;) dus vanaf toen ging ze af en toe wat vaker in bad en werden de haartjes ook bijna iedere dag met een drupje shampoo (top to toe wash, natusan) gewassen.

8. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier ook vanaf de 1e week hoor.
    Alleen niet iedere keer. Min dochter had ook een beetje berg.
    Dan ging ik er in bad met een kaartje overheen. Dat werkte als een tierelier! En dochterlief had nergens last van :)

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

ik gebruik al vanaf dag 1 de wasgel ook voor haar haartjes, ze heeft er nogal veel namelijk :D dus bij het inzepen neem ik gewoon haar haartjes ook mee. Geen probleem

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Van de week voor de eerste keer gebruikt. Had nml berg padjes gebruikt. Verder gebruik ik het nog niet. Neem haar hoofd mee met balneum badolie.
    Zoveel haar heeft ze ook nog niet:D

11. Foxter

Foxter Niet meer actief

Vanaf dag 2, toen hebben ze haar haar gewassen gewoon met zwitsal, en ik deed het toen 1 keer in de 2 weken, verder gewoon met water een beetje spoelen. Ze had ook een behoorlijke bos :)

12. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wel gek dat het niet mocht, mijn kraamhulp zei dat het niet nodig was met weinig haar. Hier doen we het nog steeds niet, hij heeft namelijk nog steeds vrijwel geen haar. Net als zijn papa vroeger :D

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik deed het nadat ze een week oud was... en nu was ik hun haren elke dag met cremespoeling anders krijg ik de klitten er niet uit... mn dochters hebben allebei een hele bos haar en mijn jongste ook nog met krullen.... volgensmij kan het geen kwaad hoor tenzij ze een droge huid hebben of exeem ofzo, dan kan je beter een shampoo zonder parfum gebruiken... of een paar druppeltjes badolie erin en dan zonder shampoo de haartjes wassen..

14. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik deed het direct vanaf het negin (2 a3 dagen na de geboorte) 1a2x per week

15. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik deed het ook al redelijk snel, maar ja ze had ook een berg haar haha..
    Nu doe ik het ongeveer 1 a 2x per week, ze vind het nogal leuk om de smeerworst, smeerkaas en appelstroop oa in haar haar te smeren :D

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier gewoon dagelijks in bad en ook de haren wassen. Sinds dat ze 1,5 week oud is.
    Er is trouwens nogal verschil in kraamhulpen. Mijn eerste zeepte haar volledig in (echt schuimend) voor het badje en de 2e (veel betere) kraamhulp gebruikte enkel zeep voor het bilnaadje en de liesjes. Verder gewoon met water.
    Sinds zij weg is ben ik wel weer wat meer zeep en shampoo gaan gebruiken, omdat het zo lekker ruikt...hihi. En ons meisje heeft totaal geen droge of gevoelige huid gelukkig.

Deel Deze Pagina