Mijn zoontje heeft tot een maand geleden elke avond vanaf 19.00 tot de volgende ochtend 8.00 gewoon lekker geslapen. We zijn toen een midweekje naar mijn moeder geweest en daar begon het gedonder met niet willen slapen en hartstikke overstuur wakker worden. Dat deed ik af met: veel prikkels en van slag. Thuis ging het na een paar dagen ook weer gewoon goed. Af en toe deed hij dat wel weer: maar ach...het is maar af en toe. Vorige week werd het bijna elke avond. Hij gaat ofwel gewoon niet slapen om 19.00 terwijl hij wel moe is, of hij gaat slapen en wordt 3 kwartier later helemaal overstuur wakker. Echt verdrietig huilen, dikke tranen. Troosten terwijl hij nog in bed ligt, werkt niet. Dus dan maar oppakken en na wat nasnikken is hij weer stil. Tot ik aanstalten maak om hem weer neer te leggen: huilen. Als ik hem dan ook daadwerkelijk neerleg: KRIJSEN! Tot hoesten en stikken aan toe. Zo laat ik hem dus niet liggen en pak hem weer. Dan neem ik hem mee de woonkamer in, want ik weet al dat hij toch niet gaat slapen. Hij vindt niks goed dan behalve op mijn arm. Na een half uur weer proberen op bed leggen: KRIJSEN! Dan maar weer er uit. Uiteindelijk krijg ik hem pas rustig om 20.30/20.45 als ik hem een fles geef, maar kan me niet voorstellen dat het honger is. Om 18.30 krijgt hij namelijk nog een papfles. Ik heb ook al een kleinere speen geprobeerd zodat hij wat langer drinkt (misschien nog zuigbehoefte hoewel hij ook duimt), langer op houden en later naar bed. Werkt allemaal niet. Herkent iemand dit? Is het een fase? Duurt die lang? Zou best wel weer de avonden lekker voor mezelf willen hebben namelijk . Sorry voor het lange verhaal
Ik heb verder nooit wat gemerkt van sprongen, maar rond de 8 maanden zijn wij hier ook 2 weken zo aan het modderen geweest. Overdag ook snel jengelen en slapeloze nachten. Nog wel af en toe hoor, deze week weer 2x zelfs. Geen idee wat je er mee aan moet. Gister en vandaag ging mijn zoontje weer lief slapen. Hij wordt wel standaard na 45min wakker, en dan is het dus afwachten of hij doorslaapt of gaat huilen. Sterkte ermee, het is erg vermoeiend!
Ja hoor, hier ook! Rond 19u / 19u30 naar bed, vaak gaat ze slapen tot ongeveer 22u en dan krijgt ze laatste voeding (bv). Maar zoals vnvnd is al na een klein uurtje wakker. Ik geef haar dan maar alvast de laatste voeding en ga nog even lekker met haar op ons bed knuffelen. Daarna slaapt ze meestal de hele nacht door. Maar soms wil ze ook helemaal niet slapen rond 19u... Huilen, gieren krijsen! Dan haal ik haar uit bed en neem haar mee naar beneden en geef breng haar pas weer naar boven als ze laatste voeding krijgt (dan meestal rond 21u). Want ik weet wel, als ik haar niet stil krijg naar 3x proberen, ga ik neit meer moeiijk doen want daar raak ik dan weer gestressd van en daar schieten we helemaal niks mee op (vriend is er niet 's avonds, horeca-man). Succes met je lieve knul! De mijne ligt nu heerlijk te slapen!
Hihi...na drie keer proberen hou ik ook op. En ook hier een horeca man dus ga er niet te moeilijk om doen allemaal Aaron slaapt ook sinds 20.45. In bed gelegd met een fles en dan is het opeens goed. Tja....het zal dan wel bij de leeftijd horen ofzo.
hier ook! maar dan vooral s/nachts vanaf een uurtje of 2...ook erg overstuur en soms te kalmeren met fles, maar soms ook helemaal niet.. ook overdags piept en jengelt ze veel. ik denk toch wel een sprongetje, ze hebben allemaal wel een beetje dezelfde leeftijd!
Ja inderdaad. Hier ook veel gepiep overdag trouwens. Nou hopelijk is het snel weer voorbij en hebben ze allemaal snel nieuwe leuke vaardigheden. Dan is het het waard geweest toch?
Ik geef ook altijd nog een fles om een uur of 8 half 9 zo. Om 7 uur gaat ze naar bed en wordt standaard huilend wakker na een uurtje of zo. Dan staat de papfles al klaar, die gaat er half slapend in en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend. Ze krijgt haar warm eten om half 6, dus in ons geval heeft ze wel echt honger. Ik heb hier (nog) geen drama's, maar ik denk dat ik zelf er gewoon in mee zou gaan. Lekker tegen je aan laten zitten en uit laten huilen. En als ie een fles wil dan geef je die toch gewoon. Geen probleem van maken hoor. Succes verder.
Ik maak er ook geen probleem van. Hij krijgt hem ook altijd . En hij mag altijd lekker bij me zitten. Als hij zo huilt dan kan ik hem niet eens laten liggen. Vooral niet als er dan zo'n gesmoord mamma doorheen klinkt (niet bewust maar minstens zo effectief ). Vroeg me meer af of het herkenbaar is en zo ja wat het is.
is zn kamertje donker genoeg nu met de zomertijd? hier al vanaf het veranderen van de tijd hetzelfde probleem, hij wil gewoon pas slapen zodra het begint te schemeren (hier rond half9) en overdag slaapt ie in onze verduisterde slaapkamer want zn eigen kamertje is gewoon te licht (jaja we moeten rolgordijnen kopen, maar zijn er nog steeds niet aan toe gekomen) hij huilt ook echt ontroostbaar maar valt gelukkig wel 1,5 uur te laat in slaap. normaal ging ie om 7 uur slapen. hij is wel moe om 7 uur. hier halen we hem ook af en toe weer ff voor 20 minuten naar beneden maar ik denk toch echt dat het hier puur door de lichte kamer komt..
Daar heb ik ook aan zitten denken of het daar aan ligt, maar waarom dan sinds een week pas elke avond? (Dat vraag ik mezelf dan af he? ). En overdag is het ook licht op zijn kamer (alleen lamellen) en dan slaapt hij wel zonder morren en wordt op een normale manier wakker. Blijft moeilijk met die kleintjes.
Ik denk dat het echt met de leeftijd heeft te maken hoor! Het is hier heel herkenbaar en Aaron en Zoe zitten rond dezelfde leeftijd. Ze maken ontwikkelen zoveel op het moment en dat moet allemaal verwerkt worden voornamelijk als ze 's avonds tot rust komen. En ze worden misschien wat eenkennig (dus ook die verlatingsangst) waardoor ze wat moeilijker inslapen. En het is zo makkelijk om het zo te zeggen, maar ik weet inderdaad als het zover is je wenst dat je kleintje lekker ging slapen zodat jij heerlijk onderuit op de bank kan! Off-topic Hoeveel avonden ben jij alleen en tot hoe laat?
ik heb het met emma ook bij mijn moeder. thuis kan ik haar zo op bed leggen maar bij mijn moeder is het drama. wat ik dan doe is lekker op bed tv kijken en als ze heel moe is dan valt ze wel in slaap. thuis doe ik dit niet want anders kan ik het elke avond gaan doen en dat is niks maar die ene keer bij mijn moeder vind ik niet erg. ik heb ook wel eens dat ze 's avonds wakker wordt maar dat is vaak de tijd dat er een tandje moet doorkome. heb je daar al naar gekeken? ik smeer dan altijd lekker dentinox op haar tandvlees en ga ff een kwartiertje beneden zitten. ik zeg dan helemaal niks want het moet niet te gezellig worden. en dan kan ik haar meestal gelijk op bed liggen. en zo niet dan gaan we weer een kwartiertje zitten. en als ze na een uur nog niet gaat dan geef ik een flesje van 120 cc. nou ik hoop dat je er wat aan hebt. succes!
Er zitten redelijk wat bulten in zijn mondje. Al een hele tijd. Verder merk ik weinig tandjes klachten zeg maar. Bedankt voor het meedenken allemaal in ieder geval!!! Echt super!
Een paar weken geleden was dit bij Julie precies hetzelfde! Nu begint het weer wat minder te worden, dus het lijkt erop dat het maar een fase is (gelukkig ). Alleen maar krijsen (echt door het lint gaan) als ik haar neerlegde in haar bedje. Dan kan ik haar echt niet laten liggen... ze is dan zo overstuur, gaat ook door haar bedje kruipen en knalt met haar hoofd tegen de spijltjes. Zogauw ik haar oppakte, kroop ze als een aapje bijna in me, nog snikkend in mijn nek . Tegen me aan was ze zo rustig. Ik ga dan niet met haar naar beneden, wil haar niet weer teveel prikkels geven. We gaan dan samen naar onze slaapkamer en gaan lekker knuffelen in het donker op het grote bed. Als ze dan rustig was, legde ik haar terug. Soms moest dit wel meerdere keren herhaald worden en was ik zo de hele avond bezig... is inderdaad erg vermoeiend! Hou je er maar aan vast dat het waarschijnlijk echt een fase (sprongetje) is...
Vandaag ging hij gewoon lekker slapen en niet meer gehoord! Heerlijk even! Ik had het er vandaag met een vriendin van me over (haar oudste is 4 en haar jongste 1,5) en zij zegt dus dat ik hem gewoon moet laten huilen ook al stikt hij bijna van woede (???) omdat hij er anders aan went dat hij dan uit bed mag. Persoonlijk kan ik hem echt niet laten liggen zo. Wat vinden jullie?
ik zelf ben ook niet van het laten "schreeuwen/gillen", ze mag best even jengelen of (gewoon) huilen, maar als ze echt gilt, dan ga ik er altijd meteen naar toe, daar kan ik niet zo goed tegen de andere heb ik ook nooit laten gillen, ook niet als ze het uit woede deden en die slapen nu prima, gewoon doen wat je gevoel zegt, iedereen heeft een eigen mening daarover, maar je moet doen waar jij,je het beste bij voelt!