Mijn dochtertje is gister een paar keer gestoken op haar handje. Ik zag dikke bulten op haar handje en dacht eerst dat ze misschien een giftige plant had aangeraakt, echt van die grote platte bulten. Helemaal opgezet. Maar ik had er ook eentje te pakken, en heb toch echt niet in de planten gehangen zoals zij. Het jeukt als een gek, elke keer weer komen ze op. Bij handjes wassen, aankleden etc. Wat kun je erop smeren tegen de jeuk? Het zit op haar handje, dus ik smeer er liever iets simpels op, ivm in haar mondje stoppen. Ik dacht zelf aan azijn?
kWoon in de tropen en middeltjes hier zijn vaak erg agressief, tegen mega-wespen steken en zo. Vandaar dat ik liever een huistuinenkeuken middeltje zou gebruiken, vooral ook omdat ze zo dr handje in dr mond steekt en dan dat spul binnenkrijgt. Azaron hebben we niet.
Ik zou er ook niet iets opsmeren wat op Azaron lijkt, daar zitten toch stoffen in die ze beter niet binnen kan krijgen. Heeft ze er echt heel erg last van??? Zo niet, dan zou je er beter niets op kunnen smeren. Als ze er wel heel erg last van heeft misschien idd azijn, maar als ze er aan gekrabd heeft gaat ze dat niet leuk vinden Verder zou ik niet een huis-tuin en keuken middeltje weten. Weet niet of ze daar Nestosyl kennen??? Maar dan zou ik er wel een pleisterje overheen plakken. Moeilijk is dat...
Ik gebruik helemaal geen middeltjes meer, gewoon omdat niks helpt. Tegenwoordig heb ik een apparaatje dat heet Bite Away. Ideaal ding. Gaat overal mee naar toe in de zomer. Als je gestoken bent houd je de punt van het apparaatje op de plek, die wordt 3 (kind) of 6 (volw.) seconden heet, en die hitte breekt direct het gif af. Geen bult, geen jeuk. Is eenmalig een uitgave, maar zeker de moeite waard. Al die middeltjes bij elkaar kosten op een gegeven moment ook wat en in dit apparaat hoeven uiteindelijk alleen nieuwe batterijen. Drogisterij.net: Bite Away P.s. ik heb hem destijds in de aanbieding bij Blokker gekocht. Als je even googled dan vind je vast de goedkoopste.
bite away mag niet bij hele jonge kindjes. azijn erop is prima! wat je ook kan doen; via een homeopaat (misschien ook wel bij de drogist verkrijgbaar) apis halen. dit is een natuurlijk middel en kan je onverdund op de plek smeren en verdund met een lepeltje toedienen. dat werkt hier prima! sterkte