Hi all, Ik loop tegen het volgende aan. Slapen is altijd nogal een ding en lees dat ik daarin genoeg medestanders heb . Ons kleine man is nu 1 jaar en 1 week. Tot een week geleden was hij weer lekker vrolijk en sliep hij weer de hele nacht door. We hadden de 11,5 maand sprong, die vrij kort was overleefd, zeg maar. Maar nu...... Hij hangt overdag heel erg aan mij en papa is niet goed. Met naar bed brengen hou ik al bewust wat meer afstand en doet papa het meeste omdat hij zich anders bedenkt en liever bij mij wil zijn. Nu gaan de afgelopen avonden al wat moeizamer. Hij komt dan 2x huilend en dan geef ik knuffel en hij slaapt verder. ( het lijkt soort van check of ik er nog ben) de rest van de nacht ging dan prima. Maar nu hebben we vannacht toch een feest gehad! M'n baby was een monstertje. Hij lag 2 uur op bed en toen begon de ellende. Hij huilde, dus ik deed als altijd, gaf hem een knuffel en hij sliep weer verder, na half uur kwam hij alweer. Maar nu kon ik hem na de knuffel niet meer terug leggen. Huilen huilen en uiteindelijk op krijsen. Ik heb geprobeerd of hij bij mij in bed wilde, nee. Laten huilen, werkte niet, flesje werkte niet. Uiteindelijk heeft mijn man mij naar beneden gestuurd en zei; hij gaat het maar met mij doen. De kleine ging na heel veel protest toch wel slapen. Dit heeft zon 4,5 uur geduurd! Wat doen we verkeerd. Ik denk zelf dat het verlatingsangst is, maar ja, hoe handelen. Of is het misschien zo dat hij toe is aan slaapje, want blijkbaar had hij energie om 4,5 uur te keten. Want zodra hij niet in lig houding was, ging hij lopen lolbroeken. Pijn was het ook niet, had ook zetpil gekregen. Had rode billen, dus tanden. Dan blijft de 13 maanden sprong ook nog meespelen, maar dat zou wat vroeg zijn. Wat denken jullie?
poe allereerst pittige tijden voor jullie! zeker in de avond als je zelf moe word! ik denk meer aan een combi van alles, tanden, sprongetje, eenkennig... na hoelang ga je na hem toe? hier laten wij ons mannetje rustig 15-20 minuten huilen, slaapt ie dan nog niet gaan we er naar toe. dit omdat hij dit nodig heeft om in slaap te komen (ik slaap tenslotte ook niet meteen in) ik zou wel een beetje structuur erin houden, hoe lastig dat ook is, dus niet mee naar beneden maar op zijn donkere kamertje blijven en rustig en zachtjes tegen hem praten. hopelijk is het vannacht al beter en anders hopelijk snel voor jullie!
Hij slaapt altijd binnen de minuut nadat we hem in bed leggen. Bij alle slaapjes, als dat niet het geval is, dan nog niet moe. Het is geen kind die nog lekker aan het brabbelen is voor hij in slaapt valt. Laten huilen doen we eigenlijk nooit en is ook niet nodig. Gister toch wel aantal minuten volgehouden, maar hij ging ervan kokhalzen en dat wil ik echt niet. Naar beneden nemen we hem niet. Hooguit naar ons bed. Net met naar bed gaan ben ik helemaal niet mee geweest en mocht er straks iets zijn gaat papa het regelen. Wie weet helpt het.