Mijn dochter heeft - net als ik - een hele hoge wreef. Nu heb ik al vaker een paar slofjes gehaald en ook zachte loopschoentjes maar ondanks dat de maat klopt blijven ze gewoon niet aan haar voeten zitten vanwege haar wreef en vallen ze uit. Ik krijg de hiel er dus ook niet goed in. Wat voor soort schoentje zijn goed geschikt voor een hoge wreef? Ik vraag me echt af welke schoentjes ik straks zou moeten kopen als ze gaat lopen. (ze staat al aan de tafel) Iemand hier ervaring mee?
Je zou kunnen kijken naar merken als Falcotto (Naturino), Acebo's vallen ook mee, en sommige Shoesme modelletjes. De laarsjes van Clic zijn op de wreef ook fijn voor kindjes met een wat hogere wreef. Zecchino D'oro heeft naar mijn ervaring ook wat meer schoentjes voor de vollere voetjes, maar dit is wel echt een duur merk (nog net een tikje duurder dan Clic). En natuurlijk schoentjes met een veter, is altijd wat handiger met een hogere wreef. Er zijn vast nog wel wat meer merken waar je naar kunt kijken, maar dit is waar ik mee bekend ben =) Succes!
Ik heb nu schoenen van Bunnies, die mijn meisje goed past met haar hoge wreef. Alleen zijn het wel gympen met veters, en dat past naar mijn weten al gauw, dus ik weet niet of dat merk wat ruimer is De gympen en laarsjes van shoesme past ze ook, met uitzondering van de ballerina-schoentjes. Ik heb bij mijn dochter, totdat ze echt losse stapjes ging zetten, geen schoenen aangedaan. Met 11 maanden liep ze echt zelfstandig en toen gelijk goede stevige schoentjes aangedaan.
Mijn dochter heeft ook een hoge wreef en als eerste schoentjes had ze schoentjes met veters van shoesme. Daarna ook weer shoesme een schoentje met veters en nu heeft ze twee paar laarsjes van Clic! Ik ga gewoon naar een goede kinderschoenenzaak en daar helpen ze dan goed en krijg goed advies.
Als het nog niet om "echt" te lopen is, hoor ik over a@pie hele goede verhalen voor kindjes met een hoge wreef.
De podo/fysiotherapeut hier adviseert dr. Visser schoenen van Scapino. Hier bij de Scapino meten ze de voeten ook veel beter op dan bij de "speciaal"zaak in dezelfde plaats. Die hebben de voeten van mijn zoon en van mijn dochter ook diverse malen verkeerd gemeten.
Mijn dochter heeft ook een hoge wreef. Ik krijg haar nooit in laarzen. Ook van die half open zomerschoentjes met een bandje dat je vast zet met een gespje of klitteband was een ramp om te vinden. Uiteindelijk toch geslaagd met ecco. Haar eerste schoentjes waren veterschoenen van bunny's. Daarna veterschoenen van shoesme. Ze heeft eigenlijk altijd veterschoenen, nu ook van ecco, omdat ik haar daar het best in krijg. Aangezien dat schoentje goed zat en het hetzelfde voetbed was als dat zomerschoentje, heb ik hem in de uitverkoop maar meteen twee maten vooruit gekocht! Voorlopig hoef ik me dus nog even niet zorgen te maken over schoenen! Als slofjes heb ik inderdaad heel lang aapies gehad. Bevielen prima. Ook de leren slofjes van bambino (kruidvat) zaten goed en die vond ik kwalitatief en kwa pasvorm eerlijk gezegd nog iets prettiger dan aapies. Helaas maken ze die niet meer in haar maat, dus nu moesten we iets anders. Stad en land afgezocht voor iets dat ze niet makkelijk uit zou trekken en uiteindelijk zijn het maar soksloffen geworden. Die trekt ze ook uit, maar die zijn tenminste niet zo duur. Zelfs spaanse sloffen in twee maten groter kwam ze niet echt in.
Iig fijn dat je bij de Scapino wél goed geholpen wordt wat betreft het meten, maar dit verschilt gewoon per speciaalzaak. Nu is het net alsof ze in alle speciaalzaken verkeerd meten. Ik weet zeker dat ik 95% van de kids die ik meet goed meet, vergt ook gewoon een bepaalde zelfverzekerdheid. Als je al twijfelt aan jezelf meet je ook niet goed, en wellicht is dat t geval bij de speciaalzaak waar je geweest bent. Ik zou het iig nog even melden, mocht je er nog komen, kritiek krijg je om te verbeteren, toch? (haha sorry, ik moest er even op in gaan). Wat betreft Janna (post hierboven), als je open bandschoentjes wilt voor de zomer, zou ik echt kijken (passen) naar Naturino, en anders wellicht Clic (ligt even aan het modelletje).
Ik krijg de stompjes van mijn ventje ook in geen enkele schoen Schoenwinkel adviseerde pas schoenen te kopen als hij minstens 3 maanden los kan lopen. Dat advies heb ik dus maar gevolgd, want ik kan ook echt geen passende schoenen vinden. Ik heb trouwens wel het gevoel dat nu hij wat meer staat en loopt het voetje iets platter lijkt te worden, lijkt meer vorm in te komen of zo. Hij heeft nu van die dikke wollen falke slofjes aan met profiel eronder, bevalt goed.
alle kindjes hebben een hoge wreef naar mate ze ouder worden wordt het minder Die van mij past echt niet in schoenen van dr. visser, staan hier gezellig in de kast. Waar hij het goed op doet zijn addidas en nike gymnpen van de bristol
Hier ook maar weer zwarte adidas gekocht voor mn jongste. Schoenen met veters wil ik niet en ik wil geen 70 euro en meer uitgeven. Dr visser lukte hier ook niet.
Sommige schoentjes van Shoesme inderdaad. Heb ook positieve ervaringen met Braqeez. En Koel4Kids ook wel. Ik ga altijd gewoon passen bij een winkel met veel schoenen en dus veel keus (Omoda in ons geval) en dan is er vaak wel één paar wat goed zit. In winkels met minder keus is het veel lastiger. Hoewel het bij Van Haren ook vaak lukte, alleen die schoenen sleten enorm snel...dus nu koop ik liever wat duurdere, waar ze dan langer mee kan doen.