verlatingsangst? sprongetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen291982, 14 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma sliep goed door. Tot anderhalf week geleden en het word steeds erger. Ze kroop eerst omhoog. hebben haar hoog opgemaakt, matrozenbedje, maar dat wilde niet helpen, ze word meerdere keren wakker per nacht. Eerder lieten we haar even huilen en viel z zelf wel weer in slaap. Nu dus absoluut niet. Betekend dat we er weer uitmoeten en met een huilende Emma ziiten. Nu is het zo dat 2 nachten als we komen is het goed als we weggaan weer huilen. Vanavond ook dan leg ik haar in bed, gaat allemaal prima tot ik de deur uitstap. Huilen, huilen, huilen. Ik ben na 10 minuten even teruggegaan en dan is het even goed tot ik weer wegga. Is dit verlatingsangst? heeft ze last van een sprongetje? iemand die enig idee heeft wat we hiermee moeten? steeds weer naar haar toegaan? of haar laten huilen? we weten het echt niet meer, maar het word steeds erger. eerst sliep ze tot we zelf gingen slapen (ongeveer 22.30 op bed) dan begon ze rond 23.00 te huilen voor de eerste keer. Nu is het al als we haar op bed leggen.

2. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Krijgt ze misschien tandjes??

3. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ja wij hebben dit ook gehad rond die periode.
    Errug vervelend is het wel!
    Je moet er echt doorheen. snachts was het hier ook maar ik heb haar 1x laten mopperen (ben er wel 1 keer bij geweest) maar heb er niet al te veel aandacht aangegeven en vooral niet er uit gehaald. Daarna was het over.
    Nu komt ze ook nog wel een snachts als ze haar speen niet kan vinden maar zodra ze die weer heeft is het prima.

wij hadden het vooral overdag, alleen maar bij of in de buurt van papa of mama zijn. Werden er gek van, op verjaardagen zat ze zelfs alleen maar bij ons op schoot en was het krijsen als je haar op de grond zette of even naar de wc moest.
    ik ben hier toen maar in mee gegaan en heb haar maar bij me gehouden.
    is vanzelf in ene keer over gegaan, duurde hier wel even hoor, zeker tot ze 1 jaar was :-s

succes ermee en misschien heeft iemand anders nog een tip

4. Ellen291982

@marijke1982 ze heeft twee tandjes door, maar we hebben niet het idee dat ze daar veel last van heeft. we geven haar soms voor het slapengaan druppels van vsm als ze die dag wel last ervan heeft gehad (altijd een gok of dat het was maar na de druppels is het dan goed)

@mamavanjill ja we hebben haar ook laten huilen want voor ze doorsliep hebben we alles geprobeerd en op een gegeven momnet maar laten huilen en dat hielp ze slap na een paar nachten door. Alleen is ze nu na een uur zelfs niet rustig. eerst wat dreinen en later echt huilen en krijsen. maar ook als we dan zijn geweest is het maar voor even goed en word ze later weer wakker. we weten nu niet wat het beste is elke keer heengaan of echt laten huilen. we ziin erg moe want zo komen wij zeker niet aan onze slaap.

Nu is mijn man net geweest en loopt ze nu weer te krijsen. erheen gaan helpt dus ook niet

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ow god ja dat hebben wij hier nu ook sinds 3 dagen! we zijn uitgeput!
    hij sliep voorheen vanaf 20.00 zonder gehuil of gemoppper door tot de volgende ochtend 08.30!
    nu gilt hij als we hem in bed leggen terwijl hij erg moe is. sussen is goed totdat je hem weer in bed legt. als hij eindelijk slaapt begint het gehuil en gebrul vanaf 22.00 weer. om het half uur 3 kwartier wordt hij wakker en begint te huilen. pak je hem dan is het goed leg je hem neer dan is het ruzie. en dat tot de volgende ochtend.

ik kan wel huilen zo moe dat ik ben. naast die nachtelijke onzin moet ik ook nog eens om 05.30 mn nest uit om te gaan werken en dan kom ik doodmoe thuis om dit alles weer opnieuw te beleven. ik ben ook echt niet te genieten nu. op het werk niet en thius niet zodra ik dat gehuil hoor gaan mn haren al overeind staan. mn partner heeft er minder "last" van en is super geduldig gelukkig. maar ik kan hier echt niet meer tegen ik sta echt op het puntje om in tranen uit te barsten.

6. Ellen291982

herkenbaar. in het begin ging het wel, maar nu kan je ook niet goed slapen omdat je weet dat ze weer wakker word en gewoonweg niet weet wat te doen en hoelang dit doorgaat. Je word er zeker erg moe van. Ik hoef er gelukkig niet 5.30 eruit!

7. KleineD

KleineD Lid

3 sep 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een ellende he? Ik ben net door een periode van VIJF weken krijsen,wakker,krijsen,waker,krijsen heen. Ik denk de 6 maanden sprong icm een verkoudheid. Ik heb werkelijk ALLES geprobeerd.Stoppen met fruithapjes voor haar darmpjes,in slaap wiegen,hoofdeinde verhoogd voor neusje en evt maagzuur,een lapje om op te sabbelen,you name it.Op een gegeven moment heb ik haar maar gewoon naar beneden gehaald omdat dat de enige manier was om haar rustig te krijgen en te houden. Ook heeft ze een tweetal weken tegen mij aan in bed geslapen (ik om 19.00 naar bed maar kon de slaap wel gebruiken) Ik heb dus op een gegeven moment besloten om de stress en het slaaptekort voor mezelf te minimaliseren. Mijn dochter is 6 maanden en heeft nog NOOIT doorgeslapen dus je kunt je voorstellen hoe ik er soms bij loop ;)Daarbij ben ik ook nog eens om de 7 dagen 10 dagen helemaal alleen met haar...Door haar goed te observeren die 2 weken in bed kwam ik erachter dat ze opeens weer haar handen in haar gezicht slaat in haar slaap, en heb ik de inwikkeldoeken (MEGA hydrofielen)die ik als kraamcadeau had gekregen, in gebruik genomen. En na de borst extra aandacht voor boeren.Et voila: mevrouw slaapt weer als een roos.
    Ach, het is zoeken,zoeken,zoeken. Maar ik geloof echt dat je zelf zo min mogelijk stress moet hebben. Dus als dat betekent dat ze dan even een paar dagen in het grote bed slapen, en jij krijgt daardoor wat slaap, dan wint iedereen. Uiteindelijk slapen ze wel weer in hun eigen bedje. Sterkte!!

8. KleineD

KleineD Lid

3 sep 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    ps laten huilen is voor mij in elk geval geen optie. Hoe meer overstuur ze raakt, hoe langer ik bezig ben en dus vermoeider ik word... Puur eigenbelang dus ;)

9. Ellen291982

#9 Ellen291982, 14 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 feb 2010
    jeetje wat vermoeiend. Ja huilen hielp hier eerst dus juist als enige. hadden ook alles al geprobeerd. Ik hoop toch niet dat het zo lang duurt bij Emma. Ik las hier pas op het forum van meerdere meiden dat rond de 8 maanden ook de 8 maanden sprong er komt en dat die de ergste was van de sprongetjes. Kan ook zijn dat Emma daar ook deels last van heeft.

het is ook zo dat ik bang ben dat als we nu naar haar teo zouden gaan dat we dan weer van voren af aan kunnen gaan beginnen met doorslapen. dat ging zo goed de laatste tijd.

10. KleineD

KleineD Lid

3 sep 2009
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals ik al zei: denk echt dat je aan jezelf moet denken hoor. Dat gegil gaat door merg en been, helemaal als je al gesloopt bent. Als Emma eenmaal weer lekkerder in haar velletje zit valt ze vast weer uit zichzelf in slaap en slaapt ze lekker door!
    Ik hoop dat die 8 maanden grap minder heftig wordt.. Hou mijn hart vast!

11. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal. Ze slaapt door sinds ze 8 weken is en ineens was het huilen huilen huilen. Nu doe ik niet moeilijk meer en neem haar een half uurtje mee naar beneden en krijgt ze lekker nog een fles als ze dat wil. Dan is ze even uit dat huilcirkeltje. Ik heb gemerkt dat troosten en weer weggaan niet hielp, we waren uren bezig. En meenemen naar beneden en een flesje helpt wel, dus dan is voor mij een en een is twee, zeker als het met een half uurtje gepiept is. Het is vaak een fase waar ze even doorheen moeten.

12. Ellen291982

dank je wel. gaat zeker door merg en been. pfffoe is echt niet fijn om te horen.ik ga er maar vanuit dat dit de 8 maanden sprong is, want Emma is bijna 8 maand. Maar heel mooi is dat ze vannacht doorgeslapen heeft!!! jippie!!! we houden onze hart vast of ze het vannacht weer gaat doen. Vanmorgen was ze ook een stuk vrolijker en nu tussen de middag was ze echt moe en ging gelijk lekker slapen.

13. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Herken baar!
    Mijn dochtertje is precies 8 maanden en sliep altijd als een roosje: zowel overdag als in de nacht. Sliep ook al vroeg door, lekker vrolijk overdag en actief: kortom, niets aan de hand. Buiten een pittig karaktertje maar dat is een ander ondeewerp ;)
    Vanuit het niets afgelopen week paar keer in de nacht wakker: meestal genoeg om fiepje te geven maar laatste nachten dus niet. Huilen, krijsen, snikken, overstuur. Van alles gedaan: verschoond, fiepje, even op haar kamertje vastgehouden en op stoel gespeeld: is dan rustig en lief. Daarna in bed: begint weer van voor af aan. Laten huilen helpt hier ook niet, lijkt alleen maar erger te worden. Dus nu al 2 nachten achter elkaar flesje gegeven: eerst om 5 uur en vannacht om 6 uur: net zo lang gerekt tot we weer richting een beter uur komen :)
    Na het flesje ging ze heerlijk slapen....... We zien dit niet als extra flesje: kreeg vanmorgen bij wakker worden om 9 uur gewoon haar fruit en zit weer op haar ritme.

tandjes: we voelen een hard puntje maar zien nog niets
    verlatingsangst: zodra we de deur uitgaan en ze is huilerig: krijsen
    honger?
    8 maanden sprong

Ik lees aandachtig met jullie mee en wens iedereen veel succes met deze fase.
    Ik las dat de 8 maanden sprong de heftigste zou zijn, lijkt hier wel te kloppen als het dat zou zijn....

Gr.

14. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ha meiden,

Ik ben "blij" dat ik dit leest!! Ik dacht dat mijn zoon echt goed ziek was.. Maar zelfde kenmerken als jullie kindjes.. Vannacht gelukkig weer na 4 nachten goed geslapen! Ben ook wat van VSM wezen halen... Ik weet niet of dat dat het is, waardoor hij heeft doorgeslapen.
    Ik denk dus ook een heftige sprong in combinatie met griep!
    Hij kan nl ook in 1 week. Stevig zitten, bijna kruipen. Zit op zijn knietjes in de box.. En staan!
    Kan een kindje hier ziek van zijn??

Liefs

Deel Deze Pagina