2- 1 slaapje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mary12, 4 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mary12

    mary12 Bekend lid

    27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Wij hebben de laatste weken, enorm rommelige dagen en nachten. Niet dat het ooit heel goed ging maar dit is echt geen doen. 2 x 30 minuten, ik denk dan ook dat we van 2 naar 1 slaapje moeten, maar hoe doe je dit?

    Ik wil ongeveer rond 12,30 dutje gaan doen want ik zie dat ze in de ochtend niet meer zo moe is maar 12,30 is nog best lang. Wat doe je als ze kort slapen, gewoon bedtijd aanhouden van 19,00 of eerder naar bed maar worden ze dan niet te vroeg wakker?

    Ik heb dit 3 weken geleden ook geprobeerd maar toen waren de slaapjes zo kort dat het niet lukt maar goed nu 2x 30 minuten is ook niet ook geweldig en ze is echt moe.

    Hoe gingen jullie naar 1 slaapje?
     
  2. Ikapika

    Ikapika VIP lid

    21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Hoe oud is je dochter?

    Ik lees ff mee. Mijn dochter is nu bijna een jaar en slaat steeds vaker haar ochtendslaapje over en gaat dan na de boterham meestal twee uurtjes slapen....
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Wij zitten nu ook op 1 slaapje sinds een paar weken.
    Dl "besloot" dat ze nog maar 1 keer wilde slapen. Als ik haar om 9.00 uur weer op bed legde voor haar ochtendslaapje sliep ze een uurtje en de rest van de dag niet meer.
    die het ochtendslaapje zijn we gaan rekken naar de middag. Nu slaapt ze van 12.00 tot 15.00 uur en van 19.00 tot 7.00 uur. Aan de lange slaap heb ik niet gerommeld..
     
  4. mary12

    mary12 Bekend lid

    27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is bijna 1.
     
  5. MHV

    MHV Actief lid

    10 feb 2013
    435
    30
    28
    Hoi,

    Mijn zoontje ging uit zichzelf tijdens de ochtendslaap ineens kletsen & keten en niet slapen. Na 3 kwartier liet hij zich horen en wilde eruit. Dit kwam een aantal keer voor en toen ben ik hem niet meer op bed gaan leggen.
    Nu slaapt hij vaak tussen 12 en half 1 en dan twee uurtjes.
    Maar de laatste dagen wil hij ineens wel weer in de ochtend ook slapen. Of in de ochtend wel en dan smiddags niet meer. Of alleen in de middag en dan maar een uurtje.
    Dus ik kijk gewoon goed naar hem en is hij snel moe in de ochtend dan leg ik hem op bed en anders ga ik met hem de hort op en gaat hij alleen smiddags slapen.
    Maar meestal kan hij de ochtenden nu wakker blijven.
     
  6. shaantje

    shaantje Fanatiek lid

    8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier lijkt dl het zelf te regelen. Ging normaal ook altijd rond 9u terug naar bed voor een uurtje. Maar de laatste dagen ligt ze gewoon te babbelen en lachen in bed. Als ik dan naar boven ga, zit ze gewoon recht in bed en zit ze in het donker te spelen ;). Haal haar dan maar gewoon uit bed, zie onmiddellijk dat ze niet zoekt te gaan slapen. Rond de middag gaat ze nu naar bed en dit voor een uurtje of 2-3 en voorlopig lijkt het goed te gaan :).
     
  7. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Mja, het is een overgang even werken wij op dit moment. Vandaag precies een week laat ik zl alleen in de middag zn slaapje doen. Dan is ie doodmoe ja, maar hij slaapt dan 2,5 uur :$
    Dit omdat het een terugkerende strijd was om hem 's ochtends naar bed te krijgen. Hij was wel moe, maar niet moe genoeg. Op een gegeven moment begon het 's middags ook. Om 16:00 nog niet in slaap te krijgen. En rond 18:00 viel hij om.
    Als het wel lukte hem in slaap te krijgen, sliep hij maar een half uur of 3 kwartier. Gewoon eens geprobeerd om hem dus even bezig te houden van 11:00 tot 12:00 en dan na een broodje. Beetje tegen mijn 'principes' in eigenlijk. (ik ben nogal van het kijken naar wat zl aangeeft) maar het werkt voor ons allen beter.
     
  8. Kaala

    Kaala Fanatiek lid

    10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik lees mee, anderhalf en nog altijd 2 slaapjes.
     
  9. MommyB

    MommyB Bekend lid

    21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    Jullie kindjes slaan zelf het ochtend slaapje over? Hier al weken gedoe met 1 of 2 slaapjes. Smorgens slaapt hij prima (1,5 uur ) maar dan wil hij s middags niet meer op bed. Tijdje lang kunnen rekken tot 11 uur en dan maar 1 slaapje. Maar vorige week was hij zo hangerig en vervelend dat hij weer 2 slaapjes deed en dat vond hij ook prima. Maar sinds gisteren wil hij s middags niet meer. Hij slaapt dan smorgens van half 10 tot 11en als ik hem om 2 uur weer neerleg gaat hij eerst 5 minuten spelen en dan huilen omdat hij er uit wil. Hij red het dan wel tot 19.00 uur. Maar is vanaf 17.00 uur niet meer de makkelijkste.

    Wat een gedoe die overgang.
     
  10. MHV

    MHV Actief lid

    10 feb 2013
    435
    30
    28
    En als je hem in de ochtend meeneemt naar de winkels of speeltuin of iets anders......dat werkt hier goed even afleiding.
    Daarna half 12 broodje eten en melk drinken en dan rond 12 uur/ half 1 naar bed.
    Het heeft ook tijd nodig maar snap je gevoel hoor!
     
  11. MommyB

    MommyB Bekend lid

    21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis
    dat heb ik inderdaad een weekje gedaan. Echter was hij vorige week helemaal stuk na 2,5 uur en deed ik hem toch maar weer 2 x op bed. Hij kan nu sinds 2 weken lopen en verbruikt dan ook een stuk meer energie.

    Hij is nu sinds 2 dagen weer aan het tegensputteren. Dus ga morgen inderdaad weer 1 slaapje proberen. Die eerste week sliep hij dan maar een uurtje. Wat doen jullie s avonds dan? Extra vroeg op bed?
     
  12. Tamar86

    Tamar86 Lid

    30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier met 9 maanden al 1 slaapje. En dan alleen in de ochtend, zo'n 1,5 uur. Nu begint hij het te rekken naar 11 uur, en dan vaak 2 uur (11,5 maand) dan eten we dus pas om 13uur boterham. Ik kijk echt naar zijn behoefte en pas daar het eetschema op aan. Als ik al om 11uur zijn boterham geef, krijgt hij nogal veel in korte tijd, dus dan maar zo. Schuift vanzelf op. Goed naar je kindje kijken, geen drama van het 'moeten' slapen maken
     
  13. Jusi

    Jusi VIP lid

    4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hier zit ie ook al een tijdje op 1 slaapje, in de middag.
    Alleen op vrijdagen als ie naar mijn ouders gaat 2, omdat ie dan om 6.30 al wakker wordt gemaakt.
    Maar ik kan niet alleen kijken naar wat ie aangeeft, want hier zit de oudste op school dus moet ook rekening houden met schooltijden.
     
  14. Liza28

    Liza28 Fanatiek lid

    24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Hier hetzelfde verhaal als bij jou eigenlijk.. Ik ben dochterlief eerst al rond half 12 haar boterham gaan geven en haar in bed gaan leggen.. Dat heb ik twee weken gedaan ofzo.. Toen dat goed ging, ging ik steeds wat verder rekken met haar boterham.. Inmiddels eet ze die soms pas om 13.00 uur en ligt ze pas om 13.30 uur in bed.. Ze slaapt varierend van 1,5-3 uur. Al is die 3 uur echt zelden.. Maar 1,5 uur is al een verademing als je slaapjes van 30 of 40 minuutjes gewend bent ;)

    Succes!
     
  15. bibi123

    bibi123 Actief lid

    2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wilde meneer 2 maanden terug 's middags thuis niet meer slapen. Bij de opa's en oma's wel, daar gaat is de ene week 2 keer en de andere week 1 keer. Dus als ik vrij was legde ik m rond 12.30 uur op bed en sliep hij meestal tot 14.30/15.00. Als ik moest werken (heb dan altijd ene late dienst en breng hem daarvoor naar de opa's en oma's) liet ik hem 's ochtends van 10.00-11.30 slapen en sliep hij 's middags nog een uurtje daar.

    Nu wil hij ook daar echt niet meer slapen 's middags en ben ik erachter dat het hem niet uitmaakt wanneer hij slaapt, als hij maar 1 keer ong. 2 uur kan slapen op een dag. Dus als ik niet hoef te werken leg ik hem om 13.00 uur op bed en slaapt hij meestal tot 15.00 uur. Ik moet wel even zijn vermoeidheid doorbreken rond 11.00 door naar dorp te gaan of even samen naar zolder te gaan de was doen of evt een filmpje aan te zetten.
    Gaat hij naar opa en oma of wil ik smiddags op visite (ik moet meestal min een half uur rijden voordat we bij fam of vrienden zijn) dan leg ik hem om 10.30 op bed en slaapt hij meestal tot 12.30. Hij houdt het dan ook vol de middag als we maar wel ergens heen gaan.

    Lastig he die overgang, ik vond het een heel gedoe om erachter te komen wat mijn zoontje aankon, wat werkte en hoe ik het deed met als ik moet werken. Als ik trouwens eind vd ochtend ergens heen rijd of weer terug naar huis rijd en het ritje duurt langer dan een kwartier valt hij in slaap en wil hij verder de hele dag niet meer slapen. Dat doen we dus nooit meer :)
     
  16. mary12

    mary12 Bekend lid

    27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    mommyb

    Dat heb ik dus ook vroeg in de ochtend slapen en s middag niet meer willen. Ik doe haar dan wel om 6 uur op bed, ik bedoel als ze dan al 6 uur waker is met 45 of uurtje slapen dan is ze kapot.

    Je zei dat jouw kind eerst ok een uurtje sliep op een slaap hoe snel veranderde dat? Hoe oud is je kindje?
     
  17. mary12

    mary12 Bekend lid

    27 apr 2012
    652
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sommige kindjes laten geen signalen zien, daa kan je niet op uit gaan. Ik kan na 1 jaar weinig aan haar zien en als ik het wel zie dan betekend het ook niet dat ze slaapt, dus niet vooriedereen zo makkelijk.
     
  18. MHV

    MHV Actief lid

    10 feb 2013
    435
    30
    28
    Als mijn zoontje maar 1 keer slaapt dan gaat hij vaak half 7 of soms kwart over 6 al naar bed.
     
  19. MamaVanAnne

    MamaVanAnne Fanatiek lid

    21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier geeft ze het vaak zelf vrij goed aan als we thuis zijn. Vaak wil ze dan nog twee keer een dutje doen. Op de opvang en bij oma gaat ze na de lunch en slaapt ze meestal maar anderhalf uur omdat er dan kindjes van school gehaald worden. Als ze moe is rond 17 uur zetten ze haar vaak nog even in de buggy met haar knuffel.
     
  20. MommyB

    MommyB Bekend lid

    21 okt 2013
    535
    0
    16
    voormalig adm. medewerkster nu onvrijwillig fullti
    in een huis

    Nou nog niet. Gisteren weer 1 slaapje geprobeerd dat was van 11.00 tot 12.30 uur. Daarna om 19.00 uur weer op bed gegaan en vervolgens drama van 23.00 tot 00.45.
    Vanmorgen om 06.30 weer wakker.

    Snap er niets meer van. Helaas geeft hij niet duidelijk aan wanneer hij moe is. Nog nooit gedaan. Dus het is maar een gissen. Vandaag maar weer 2 slaapjes daar hij nu de hele morgen zeurt en niets wil. (Helaas ook weer sprongetje)

    Hij is bijna 14 maanden Mary.
     

Deel Deze Pagina