Dochter wordt 2 en loopt NIET!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jufffie, 18 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

#1 Jufffie, 18 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 aug 2009
    Mijn lieverdje wordt binnenkort 2 en ze loopt nog steeds niet!
    Tja, ik maak mij geen zorgen. Het komt wel!
    Ik moet wel ff bij vermelden dat ze 3 maanden tevroeg is geboren.

Maaaaaaaaaaaaaaar...
    Ik heb last van de buitenwereld.

-Waarom loopt ze nou nog steeds niet?
    -Oefen je wel met haar?
    -Zie je, ik zei toch koop een loopstoel!
    -Wat een luilak!
    -Vervelend is dat he, ze maakt haar kleding vies!

Ik word er zo moe van. Soms merk ik dat ik ook wel boos om word. Dan moet ik mn meisje ook gaan verdedigen. Heel erg irri!

2. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Jammer hé, als je niet onder de standaard gemiddelden valt dan vinden mensen het nodig om daar continu wat over op te merken.
    Als je het echt zat bent zou ik toch een hint gaan geven aan die mensen. Als iemand wat zegt zou ik iets zeggen van 'ik maak mij er geen zorgen om, elk kind gaat uiteindelijk lopend naar school. Maar door dit soort opmerkingen zou ik mij er nog bijna zorgen om gaan maken, en daar heb ik eerlijk gezegd niet zo'n zin in'. En ze dan vriendelijk, maar strak blijven aankijken en een stilte laten vallen.
    Dan valt het kwartje wel. Is het niet meteen, dan is het wel als ze weer thuis zijn.
    Het is jammer maar helaas, maar als je er niets van zegt blijven ze doorgaan.

3. tumtummetje

tumtummetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    1.844
    1.585
    113
    Dit komt mij erg bekend voor. Ons dochtertje liep pas met 20 maanden, maar toen ging het ook gelijk goed. Van de 1 op de andere dag liep ze hele stukken. Wij kregen ook steeds de vraag waarom ze nog niet liep.
    Zeer vervelend, gewoon niks van aantrekken!!! Het komt vanzelf wel!!

Liefs Tumtummetje

4. firegirl

firegirl Niet meer actief

Wat is de gemiddelde leeftijd dat kindjes gaan lopen dan? (ben nog een groentje wat dat betreft :)).

5. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    gemiddeld is tussen de 14 en 15 maanden. Maar ik zie regelmatig kindjes die rond hun eerste verjaardag al lopen, en ik was pas 19 maanden toen het eindelijk gebeurde. Maar ik loop tegenwoordig prima hoor, niets van te merken dat ik wat later was!

Als je vooruitgang ziet, zou ik me geen zorgen maken.

6. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Hoi Juffie,

Ik herken het heel goed. Mijn zoontje is ook prematuur geboren en erg lang ziek geweest. Hij is nu 16 maanden en loopt wel achter in ontwikkeling. Hij zal ook echt voorlopig nog niet gaan lopen. Wij maken ons er niet druk om, hij heeft alle recht om het rustig aan op zijn eigen tempo te doen. Maar de reacties van anderen zijn echt storend en vervelend. Ik heb elke keer de neiging om hem te verdedigen of uit te leggen dat hij heel ziek is geweest. Maar dat gaat mensen vaak ook niet echt aan.
    Lastig hoor. Hoe doet jouw dochter het verder qua ontwikkeling? Ik merk aan mijn zoontje wel eens dat het hem frustreert dat hij nog niet loopt. Mentaal wil hij meer dan hij motorisch kan.
    Is jouw dochter nog veel ziek? Wij lopen nog een beetje ziekenhuis in en uit en dat kost hem veel energie die hij dan niet aan zijn ontwikkeling kan besteden.
    Weet je, ik ga er altijd maar vanuit dat als de kinderartsen zich er niet druk om maken, ik dat dan ook niet hoef te doen.
    Hou je taai en laat de omgeving maar in zijn/haar sopje gaarkoken.

Liefs, Josie

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik was 3 toen ik pas begon met lopen, en het is allemaal goedgekomen ;)

vreselijk die opmerkingen! vooral wat een luilak! nou ja zeg! dat zeg je toch niet van een kindje van 2?

8. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Ze kunnen hun hele leven nog lopen, dus waarom MOET alles zo snel gaan van heel veel mensen. Je wordt af en toe zo moe van alle 'goedbedoelde' opmerkingen!

9. olga

olga VIP lid

26 mei 2006
    10.528
    0
    0
    woerden
    Juffie, ik het weinig meer toe te voegen aan de vorige reakties....
    Maar het blijft een feit dat het voor jezelf natuurlijk heel vervelend is om die opmerkingen te moeten incasseren.
    Zelf weet je beter, dus probeer je erover heen te zetten. Maar dat is veel moeilijk gedaan dan gezegt...dat realiseer ik me goed.

Probeer gewoon een directe opmerking terug maken of geef eerlijk aan dat je niet op de goedbedoelde adviezen zit te wachten...

Kussie voor jou! Je bent een kei!

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, ik vind nog wel een verschil tussen: Waarom loopt ze nou nog niet? en: Wat een luilak. Dat eerste zou ik niet direct als negatief oppakken: het is toch een feit dat de meeste kindjes lopen als ze 2 zijn en als jouw kindje dat dan niet doet, roept dat uiteraard vragen op... Ik vind het persoonlijk in dat soort situaties juist storend als mensen helemaal niks vragen/doen alsof er niets aan de hand is: dan gaan ze je ontzien ofzo, en voel ik me altijd niet voor vol aangezien.
    De tweede categorie waarbij echt een oordeel uitgesproken wordt, zou ik lekker je ene oor in en het andere uit laten gaan... de artsen zullen je wel vertellen wat je kind wel en niet zou moeten kunnen en hoe je het gepast kunt stimuleren, neem ik aan?

11. knor

knor Fanatiek lid

4 mrt 2007
    2.392
    0
    0
    Groningen
    Onze kinderarts zei dat ze gemiddeld met 18 maanden lopen. Ons zoontje is 2 maand te vroeg geboren en loopt eingelijk sinds een paar dagen goed. Hij liep daarvoor (vanaf 19 maanden ongeveer) ook al wel kleine stukjes alleen maar het kruipen ging hem toch sneller af.

Heel irritant dat anderen zich er dan mee gaan bemoeien! Sommige opmerkingen confronteren je dan ook weeer met de vroeggeboorte. Tegen mij zeiden ze ook weleens : goh wat een lui kind. Ze dachten dan een grap te maken maar toch komt ie hard aan.

12. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Heel vervelend! Mijn zoontje is 11 maanden en die tijgert pas sinds 1 augustus, 2 weken dus! Dan staan mensen ook raar te kijken alsof hij niet goed is of zo. Ik vind dat ook heel vervelend, die van mij is met 36 weken geboren, niet extreem te vroeg, maar ik hou het wel in mijn achterhoofd en in het begin maakte ik me druk als mensen wat zeiden, nu zeg ik zelf: het komt heus wel, hij doet alles op zijn eigen manier en zijn eigen tempo, het is geen wedstrijdje wie het eerst dit of dat doet!! Kom nou zeg, al het commentaar van mensen, wordt er soms niet goed van!!!

Meid, als jij je maar geen zorgen maakt, dat is het belangrijkste! En dat lopen komt straks echt wel!

13. firegirl

firegirl Niet meer actief

Het zegt toch ook niks hoor. Mijn nichtje begon idd ook pas met kruipen toen ze 11 maand was ofzo en ze loopt nu al wel bijna los (14 maand). Dus het kan ook opeens wel snel gaan.

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dochter van mijn vriendin in in juli 2 geworden .loopt ook nog steeds niet, ze is er mee naar de fysio geweest dat hielp niet, toen naar de osteopaat ,er bleek wat knel te zitten in dr nekje nu word ze door verwezen naar de revalidatie arts en die gaan verder kijken wat er aan te doen is en dat ze wel gaat lopen.

zij maakte zich ook nergens druk om en had ook zo van komt wel en ik zei het haar ook geregeld van ach joh komt allemaal van zelf goed.
    nu blijkt dat er dus wel meer aan de hand is.

hoeft natuurlijk niet met jou kindje zo te zijn natuurlijk

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik kan begrijpen dat mensen zich afvragen waarom ze nog niet loopt, maar opmerkingen als dat ze lui is, zijn natuurlijk van de zotte.

16. Writer

Writer Niet meer actief

tja hier is zoontje ook 20 maanden , die liep heel snel maar praten echte woorden wil hij ook niet zo snel , en somige die vragen of hij ooit nog eens gaat praten , of zeggen , dat het tijd word dat hij gaat praten , druk opleggen dus ,dat werkt helemaal niet volgens mij , want we oefenen ons suf hij herhaald dingen en zegt ook paar dingen zoals (deze) nijntje) maar brabbelt vooral in zijn eigen taaltje , lekker negeren de opmerking hoe moelijk het ook is ,ze blijven echt niet tot hun 5 de niet acher hoor ,teminste als geen echte problemen zijn knuffel xx

17. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn broertje was ook 2 jaar toen hij pas ging lopen, ik zelf was 20 maand (ook niet vroeg geloof ik) mijn zoon is vroeg die was net 13 maand. maar het kan nog komen hoor. En meestal lopen ze dan direct goed, mijn zoon valt nog vaak en staat wankel op zijn beentjes.

18. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Ik kan me ook opzich wel voorstellen dat mensen zich afvragen waarom je kleine niet loopt maar vind de opmerkingen ronduit grof...

Maar heb je er al ooit naar laten kijken?? Kleine van een bekende van me liep ook met 2 jaar nog niet en die bleek een verkorte spier te hebben in zijn been waardoor hij niet kon lopen... Wss. is het niks, maar misschien toch wel de moeite om er naar te laten kijken?

Misschien ook een stomme vraag, maar wanneer hebben prematuurtjes eigenlijk hun achterstand ingehaald? Want dan zou dat ook de oorzaak kunnen zijn toch...?

Deel Deze Pagina