Dreumes en verborgen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lola1982, 7 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Mijn dochter van nu ruim 15 maanden is bekend met verborgen reflux. Toen zij een week of 8 was, was de verborgen reflux op zijn hoogtepunt. Nadat wij begonnen zijn met Nexium en de 'huis, tuin en keuken' aanpassingen is het stukken beter gegaan.
    Nadat ze begon met vast voedsel leek ze nergens last meer van te hebben.

Tot een aantal maanden terug. Ze spuugt onwijs makkelijk, altijd al gedaan. Als ze huilt, als ze lacht, als ze speelt als ze slaapt. Te pas en te onpas lijkt ze nu te spugen. De ene keer blijft het er net in en kokhalst ze een aantal keer, maar minstens 2 keer in de week spuugt ze alles er uit.
    Ik vond dit niet normaal en ben dus naar de huisarts geweest. Hij denkt dat haar maagklepje nog niet goed sluit en schreef dus wederom Nexium voor. Nu zit ik thuis en denk: Nexium dat is toch een maagzuurremmer? jawel, bijsluiter maar weer eens gelezen.
    Ik zie het nut niet van de Nexium in, ze heeft geen last van zuur. Ze gilt niet meer zo als ze deed toen ze een paar weekjes oud was. Ze lijkt geen pijn te hebben.

Ook is mijn dochter bekend met exceem. Op haar lijfje, maar vaak ook op haar gezicht.. Vandaag met het avondeten sprongen de exceem vlekken weer op haar gezicht.
    De huisarts ziet geen verband met reflux en exceem en die is er volgens mij ook niet... Ik denk nu, vanmiddag was ik zover nog niet, dat ze allergisch is voor het een of ander (voor iets van voedsel).

Ik ben nu dus wat onzeker over die Nexium, ik ben toch wat huiverig voor zomaar medicatie geven.
    Zelf denk ik nu dat ze allergisch is, die rode vlekken komen net als dat spugen te pas en te onpas, eigenijk tot vandaag bij het eten zag ik geen verband, maar nu het gebeurde en ik er bewust van ben ga ik hier opletten. Ik denk ook maar eens dat ik ga bijhouden wat ze eet en wanneer ze weer eens overgeeft. De laatste tijd was dit zeker 5 keer per week. Die 2 keer is over de afgelopen maanden genomen. En het is niet standaard na het avondeten, kan ook ervoor zijn, s'ochtends etc.

Zouden jullie wel beginnen met de nexium en kijken waar het schip strand of terug gaan naar de huisarts?

Zijn hier nog meer moeders van dreumesjes die last hebben van verborgen reflux en hoe uit zich dat? En welke medicatie krijgen ze hiervoor?

(volgens mij spring ik van de hak op de tak, excuses daarvoor!)

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Reflux en allergien gaan wel vaak samen
    Mijn zoontje had ook reflux en heeft koemelkallergie en licht ei en noten allergie, of beter had, want hij gaat vooruit gelukkig.

Als ze geen last heeft van het spugen, zou ik geen medicatie geven. Met last bedoel ik pijn natuurlijk

Medicatie tegen het spugen is er niet echt, teminste niet dat ik weet

Ik zou een eetdagboek bij houden en erbij schrijven hoe ze er op reageerd.
    Dan is het denk ik ook belangrijk dat je niet teveel varieert omdat kinderen soms later reageren erop.
    ecxeem kan een uitwerking zijn van een allergie, dat was hier ook onder andere het geval, mijn zoontje zat van top tot teen helemaal onder zo zielig.
    Hopelijk heb je er wat aan

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Dank je voor je reactie!
    Wat naar dat je zoontje naast reflux nog allergien heeft zeg, maar gelukkig dat het wat beter gaat nu!

Dat eet dagboekje is een goed idee, dan kan ik zien wanneer die exceem in haar gezicht opzet (want over haar lijfje heeft ze standaard, de ene keer erger dan de andere keer...) en wanneer ze weer spuugt.
    Goed dat je zegt over die variatie, want daar had ik niet bij stil gestaan...

Ik denk ook niet dat ik die Nexium ga geven, vooral omdat - wat jij ook al benoemd - geen last heeft van het spugen en gelukkig geen last meer heeft van maagzuur, want dat was echt zo zielig!

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Wat denk ik ook goed is om te weten, dat er soms ook verborgen producten inzitten
    Bijvoorbeeld koemelkeitwitten zit vaker in producten dan je denkt, dus goed het product opschrijven wat ze heeft gegeten, en des noods de verpakking bewaren

5. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Maar als je kleintje er geen last van heeft, snap ik het nut van nexium ook niet?

Hier 1 doe er veel pijn van heeft! Alleen van nexium krijgt ze vreselijke buikpijn, met als gevolg hele avonden en nachten om het uur huilens wakker....

Het kan idd het kleptje zijn, of misschien scheurtje in het middenrif?
    Zoontje van mijn zus heeft het tot zijn 4e jaar gehad!
    Hij spuugde ieder dag.... Ook als hij huild op bed, dan was het meteen raak.
    Of chocolademelk , patat, maar ook als hij t eentoushiast was.

Deel Deze Pagina