Ik heb even advies nodig van ervaringsdeskundigen. Sinds een week snap ik mijn dochtertje niet echt meer. Hoe het eerst was: Mijn dochter werd 's morgens rond 7 uur wakker kreeg de fles speelde een half uur tot een uur of ging in bad. Daarna sliep ze tot de volgende voeding en dan ging het weer precies hetzelfde. Maar sinds een week is het heel rommelig. Ze speelt ongeveer even lang als eerst dan leg ik haar in bed. Ze slaapt dan drie kwartier tot een uur en is dan klaar wakker. Speentje hielp normaal wel dan viel ze direct weer in slaap. Nu spuugt ze hem weer uit en lacht naar me Nu heb ik haar maar gewoon uit bedje gehaald. Ze ligt nu onder de babygym en speelt een beetje. Meestal gaat ze over een poosje een beetje mopperen, niet hard huilen maar gewoon jengelen. Ze is de hele week ook al een beetje uit haar doen. Maar ik kom er maar niet achter wat er is.
Hai, Je dochtertje zit in de 4 maanden sprong waarbij ze weer meer leert en dus minder wil slapen...ze wil gewoon spelen!! en misschien ook wel meer drinken? Babygym lijkt me een prima optie en ik zou gewoon in haar gedrag mee gaan...bespaart je een hoop gedoe. De 4 maanden sprong kan wel even een paar weken duren en daarna pikt ze vast wel weer een nieuw ritme op. Hier is het momenteel hetzelfde...alleen die van ons is nog niet helemaal 4 maanden . Slaapt opeens korter in de ochtend en wil na de 07 uur fles van 180/6 om 10 uur al weer drinken ....dus net als je denkt dat je een scheme hebt.... gaat het weer anders. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik ga er maar gewoon een beetje in mee. Veel succes! Charlie
Dank je wel Charlie. Precies wat je zegt. Alles is opeens anders. Zo lastig! Fijn om te weten dat het nog wel even kan duren. Dan ben ik daar op voorbereid. Nu heeft ze een half uur 'gegymd' en is ze het zat. Dan gaat ze jengelen. Straks nog maar even nr bed voor de volgende voeding. Ze komt opeens ook 's nachts wel drie keer. Dan slaapt ze gelukkig wel door als we het speentje geven. Rond een uur of 7 geven we haar eerste voeding dan.
Hier is het juist andersom! De kleine man slaapt veel meer dan normaal.. Wel wat hangeriger en snel 'verveeld'.. Wij gaan er maar in mee, hij geeft zelf aan wanneer hij extra slaap nodig heeft of niet.. (Dit is voor ons trouwens wel wennen hoor! Eerst was hij overdag de hele tijd wakker.... En nu, slapen.. Slapen.. Slapen... )
Hoi, hier precies zo met dat jengelen. Heb Ben vanochtend ook maar uit bed gehaald na 45 min. geslapen te hebben, dan jengelt hij een beetje, ligt een beetje in de box en toen merkte ik toch dat hij hongerig was, begint dan zo naar je te kijken en zo snel te ademen zo van: kom op met die fles...hij zal het wel nodig hebben... Hoe veel drink jullie meisje? Ben drinkt 180/6 maar slaapt nog niet helemaal door...(speentje wil hij dan helaas niet)....ook niet handig als ze maar max 30 schepjes per dag mogen....zit te denken aan rijstebloem maar het is nog een beetje vroeg....kan geen Forte voeding geven vanwege reflux namelijk. Als je googled op: 'oei ik groei' kan je over groeispurts lezen.. Charlie
liedjepiedje, hier zowat zelfde: dochter komt ineens paar x per nacht voor speen en na de fles van 7:00 slaapt ze ook amper meer, dus leg haar nu in de box en dan als ze moe is, weer op bed. Het duurt hier al zo'n 6 weken! Die ochtend vind ik niet erg, maar al die keren voor die speen is erg vermoeiend!
Voor jullie ook niet fijn maar ben erg blij met de herkenning! Neeltje, veel slapen is ook wel saai... Haha... Het is ook nooit goed! Charlie. Omdat ze te dik was volgens het cb waren we sinds zondag terug gegaan naar 150+5 en dan de laatste gewoon 180+6 maar dan met rijstebloem. Maar sinds gisteren zijn we toch weer terug gegaan want ze had echt nog trek als de fles leeg was.
Misschien een sprong of wat minder slaap nodig. Hadden wij hier rond 5 maanden. Ineens was mijn schema/ritme weg...! Nu hou ik hem gewoon iets langer op tot ik hem in bed leg (meestal).
Te dik? Of boven de gemiddelde lijn? Laat je niet gek maken he, laat ze maar lullen. Als je kindje maar gezond babyvet heeft en plezierig is zonder honger, dan lijkt me dat veel belangrijker!
Suzannes. Zo 6 weken is lang en vermoeiend inderdaad. Hoe aak komt ze bij voor de speen? Vannacht was het hier drie keer. We gaan om de beurt dus dat is wel fijn. Ik ben wel blij dat ze dan meteen inslaapt. Ik heb haar net nog even in bed gelegd en ze is stil dus volgens mij slaapt ze. Wat trouwens ook wel opvallend is ... Normaal sliep ze na de fles van 7 uur 's avonds tot de volgende fles van half elf. Nu wordt ze tussendoor ook wakker om dan niet verder te slapen.
Hallo lieverd, Nou zeg dat achterlijke CB! Ze is toch helemaal niet te dik pfff is ook nooit goed heh! Hoeveel weegt ze nu en hoe groot is. Maar over je probleem ik herken het zooooooooooooooooo!!! hij is met 19 weken begonnen met niet willen slapen, huilen( gillen!) en hoelang ik ook probeerde 10 minuutjes en terug het hielp niet. Ook snel verveeld 5 a 10 minuten babygym ( in de box) vond hij het welletjes. Net heeft hij even op de grond op een kleed een half uurtje gespeelt. Daarna was hij zo kapotmoe dat hij in slaap is gevallen tijdens de fles ( bij de laatste 10 cc) Ik kan je helaas geen tip geven Ik herken het gewoon heel erg. Ik hoop dat onze kindjes snel weer in hun ritme zijn. S kon ook ineens heel driftig worden en hij denkt dat hij de hele dag op je schoot kan springen. Probeert zich omhoog te drukken en huilt als ik hem dus laat zitten. Ach ja...
Jois. Te dik is niet wat ze letterlijk zeiden maar ik moest wel minder voeding geven want ze nam qua gewicht opeens een sprong en qua lengte bleef ze gewoon netjes stijgen. Ik heb er ook wel een beetje sch*** aan hoor. En inderdaad mijn schema is ook helemaal weg. Nou ja, we kijken wel wat ze wil. Het lijkt inderdaad of ze gewoon wat vaker op wil zijn want ze ligt dan zo heerlijk wakker te lachen, zo van; ik heb genoeg geslapen, haal me er maar uit!
Ooh ach nou en..! Hier heeft Simon ook wel eens een week of 2 weken een belachelijke groeispurt gemaakt. En nu is hij zelfs wel wat dikkig. Volgens mij wel redelijk op schema hoor, maar veel babyvet aan benen, billen, armen, bolle buik, mega wangen en onderkin..! Ik vind het mooi gezond, gezellig en lief! CB neem ik meestal niet zo serieus.
Ons wondertje. Ik kan me echt serieus jou mooie mannetje niet driftig voorstellen... Haha. Schijn bedriegt! Rot zeg dat hij zich dan ook slecht zelf vermaakt. Dat heeft zaartje niet echt. Ze is het meestal wel na een half uurtje zat en gaar dan jengelen. Ik ga haar dan maar weer gewoon op bed leggen. Maar het is dan echt lastig want dan slaapt ze uurtje, een uurtje wakker, een uurtje slaap.enz...
Jois. Hier net zo. Een heerlijk meisje met babyvetjes. Heel gewoon. Dat gaat er wel weer af als ze loopt zegt m'n zus. Haar zoontje was bij geboorte ook zo'n Hollands welvaren!
Hahaha kun je hem niet driftig voorstellen hahaha. Laatst was hij echt heeeeeeel hard aan het schreeuwen en boos aan het kijken hihihi. Het niet zelf kunnen ammuseren heeft hij niet van mij ik kon dat schijnbaar prima. Maar hij verveeld zich echt snel jammer genoeg. Qua slapen is hij wel vooruit aan het gaan! Van 22 uur tot 6 uur! Ineens sliep hij door gelukkig De laatste fles van 22 drinkt hij nog maar zo'n 100 maar overdag heeft hij wel snel honger hoewel hij fruit en groente krijgt.