nagels knippen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke00, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke00

Janneke00 Fanatiek lid

16 mrt 2012
    1.870
    2
    38
    Brabant
    Elke keer als ik de nageltjes van mijn zoontje knip (of vijl) is het krijsen. Het is net of ik hem heel wat aandoe... Ik probeer hem dan af te leiden, maar dat helpt niet. Hij blijft huilen en zijn handje wegtrekken...

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie nog tips om het knippen van mijn zoontjes nagels gemakkelijker te maken?

2. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Ik knip de nageltjes van mijn dochtertje altijd na het aankleden op het aankleedkussen. Als ze daarop ligt kijkt ze namelijk altijd naar een speeltje wat tegen de muur staat of naar het memobord met haar strikjes en speltjes (een hoop kleur en glitter ;)). Ze is dan dus afgeleid en ik kan dan haar handje pakken en dr nageltjes knippen. Moet wel snel zijn want ze heeft het snel in de gaten!

Is jou zoontje misschien erg geïnteresseerd in een bepaald speeltje/voorwerp? Dan kun je hem daar misschien naar laten kijken en dan snel knippen :)

3. Inge88

Inge88 Fanatiek lid

22 mrt 2011
    2.264
    0
    0
    Oh en ik deed het in het begin trouwens ook wel eens als ze sliep, heel voorzichtig!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier ook als ze sliepen/slapen

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Liedje zingen terwijl je zijn nageltjes knipt, tv aanzetten met zijn favoriete filmpje....Dat werkte hier het beste. Inmiddels kan het gelukkig meestal zonder drama.

6. loutjelou

loutjelou Fanatiek lid

16 mrt 2009
    1.614
    0
    36
    Vrouw
    Hier doe ik het als ze bij me op schoot zit. En dan zeg ik "1..., 2.... KNIP!" En dan vindt ze het prima.

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik heb me al eens afgevraagd waarom er hier nog niet eerder (voor zover ik weet ;)) een topic over is geweest want hier is het ook altijd een 'dingetje'.
    Rond de leeftijd van 9 maanden ging het bij Dennis nog wel, hij vond het niet geweldig maar het was goed te doen na het aankleden op 't aankleedkussen.
    Tegenwoordig is het een stuk lastiger.. ;) Het lukt me inderdaad met zingen etc. maar hij wordt natuurlijk ook steeds sterker en wil altijd iets in z'n handen hebben om te spelen dus hij trekt om de haverklap z'n hand (of voet) weg en kan gewoon niet stilzitten/liggen. Heel handig. Ik maak er altijd maar een grappig moment van door te zingen en gekke bekken te trekken, maar je moet er wel geduld voor opbrengen!
    Ik doe trouwens vaak maar 1 hand / voet per keer, de volgende keer op het aankleedkussen doe ik de andere. Anders duurt het meneer veel te lang!

8. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Hier was het eerst ook drama..
    Maar ik zeg gewoon elke keer wat we doen.
    Ik laat hem het knippertje zien en zeg dan 'mama gaat je nageltjes mooi maken'
    en dan knip knip
    Ene keer vindtie het leuk andere keer is het drama.. maar ja dan zijn wel alle nageltjes gedaan haha zelfs van zn voetjes *meneer kan niet tegen kietelen onder zn voetjes, dus die nageltjes zijn nog een uitdaging haha*

9. AnnSiem

AnnSiem Lid

6 feb 2012
    22
    0
    0
    G-Hole
    In z'n slaap of een speeltje in de ene hand geven en dan de andere kant knippen..

10. Poppe

Poppe Bekend lid

3 dec 2009
    504
    0
    0
    Rotterdam
    Ik doe het als ze honger heeft en net druk is met haar eerste boterham, ze zit dan ook mooi vast in de kinderstoel, of als ze gefascineerd een dvd'tje kijkt. En ik stop als het te veel gedoe/drama wordt. Soms kan ik dus alles doen, maar soms ook maar 1 handje, en dan doe ik de rest op een volgend moment.

11. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik zet Jesse altijd bij mij op schoot, babytv aan en dan hopen dat hij het toelaat :D.. Is de ene keer goed te doen en de andere keer is het drama.. Heb het nu de laatste keer na het badje gedaan, was hij een beetje loom en moe.. Werkte best aardig! Ik knip overigens met een klein schaartje en niet met de knipper; vond dat een onding..

12. zustertje

zustertje Niet meer actief

Onze dochter kan niet stilzitten/liggen maar als mijn man haar nageltjes van haar handen en voeten knipt ligt ze doodstil zo apart en dat is al van haar geboorte af aan.
    Ik heb geen tips maar ik kan het zelf ook echt niet :)

13. Onje

Onje Niet meer actief

Gewoon doen als hij slaapt.

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hier was het ook altijd lastig, want ze trok steeds haar handjes weg. Maar van de 1 op de andere keer zat ze gewoon netjes stil en heb ik haar de hemel in geprezen daarom. Nooit meer probleem gehad. Ik zeg nog wel altijd: wat heb jij knap stil gezeten, zeg! Vanaf dat ze kon zitten, zette ik haar in de kinderstoel, tuigje vast, en stond ik achter haar om het te doen.

15. Mamatss

Mamatss Actief lid

23 jan 2012
    421
    0
    0
    Ik gebruik nog steeds het vijltje en vijl zo'n 3 nagels per keer. Mijn meisje trekt steeds haar handjes weg. Wat hier ook goed werkt: bij papa in de Babybjorn (vindt ze keileuk) en mama vijlen.

16. mamavanmara

mamavanmara Bekend lid

24 mrt 2011
    717
    0
    0
    Hier geef ik Mara een manicure en pedicure als ze slaapt. :)

17. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

ik deed het ook als onze boef sliep of als hij aan de fles zat... dan gaf me vriend hem de fles en ik deed ze nagels...

nu doen we het gewoon 1 keer in de week knippen waar bij die heel ruztig erna zit te kijken hoe en wat ik doe en daarna doe ik me eigen nagels zodat hij ziet dat het normaal is en iedereen het doet...

18. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    Bij mijn dochter doe ik het na de fles als ze lekker verzadigd is. Ik leg haar dan op mijn buik met haar rug en knip dan alle nageltjes. In het vrije handje geef ik meestal het spuuglapje aangezien ze net klaar is met eten.

19. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    Onze dochter is heeeeeeeel druk dus dacht dacht dat zou worden met knippen maar ik laat haar het knippertje zien en zeg we gaan ff lekker nageltjes knippen... Wel meestal na haar flesje.
    Dan knip ik twee keer per nageltje..
    Ik zeg dan" 1... Knip 2....knip op naar het volgende nageltje"
    Dat gaat eigenlijk bijzonder goed.

20. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik knip nog altijd niet bij mijn dochter van 1.
    Ik vijl ze af met een papier vijl, vaak doe ik dit als haar favoriete progamma op tv is of als ze moe is en op schoot zit, ze vind het prima.

Deel Deze Pagina