Kwaliteit babykledimg van tegenwoordig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweetchocolate, 31 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

Hey dames,

Even van mij af reageren.

Waar is de kwaliteit van baby- en kinderkleding van 2 jaar geleden gebleven? Kleine opsomming dat kapot gaat na nog niet eens gedragen of 1 keer gedragen te hebben:
    - 1 shirtje Wibra (15 minuten gedragen en gaat kapot)
    - 1 pyama Hema (1 keer wassen en gaat kapot)
    - 1 jurkje v&d (1 dagje dragen en gaat kapot)
    - 3 jasjes (Wibra, Terstal en V&D) gaan in de wasmachine kapot
    - Zeeman pyama's lubberen al heel snel uit allemaal dat ik ze niet eens meer koop. Rompers Zeeman zitten de gaten voor de benen op ongelijke hoogte en grote
    - Vele maillots zitten tot aan de nek terwijl het de goede maat is.

Pffff ik word er moe van om iedere keer terug naar de winkel te moeten. Ik heb wel wat beters te doen.

Herkennen jullie het of ben ik de enigste? Pfff kan beter via Marktplaats kopen voor de jongste (met de oudste doe ik dat niet meer. Iedere keer als ik nieuw of zo goed als nieuw koop volgens de advertentie ziet het er nog niet uit vol vale plekken, kapot of vlekken)

2. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Ik herken het (gelukkig) niet.
    Hier zijn kapotte kledingstukken op 1 hand te tellen.
    Let trouwens ook wel op wat ik koop, weinig acryl ivm pluizen.
    Als iets pluist gooi ik het direct weg, heb daar een hekel aan.

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    De ongelijke rompers herken ik wel, maaar dat heb ik niet alleen met die van de zeeman, ook een aantal van de hema die na het wassen scheef trekken
    heb ook regelmatig shirtjes waar ik meteen de eerste keer de knoopjes van kapot trek
    Verder heb ik eigenlijk nergens last van gehad

Wat gaat er eigenlijk kapot als ik vragen mag??

4. Behappy

Behappy Niet meer actief

Hier rompers veel van zeeman ...
    Veder eigenlijk niet omdat t na 1x wassen al vaal word.
    Hier veel vsn noppies en mexx dat blijft mooi zodat we dat voor n eventuele volgende ook kunnen gebruiken.
    Kost wel wat meer maar is wel betere kwaliteit.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb dat voor zover ik me kan herinneren nog nooit gehad..
    En ook ik kom bij de zeeman en de wibra..

6. adi

adi Niet meer actief

Ik vond de kwaliteit van zeeman nooit goed, vind het echt duurkoop, juist omdat het snel uitlubbert. Tenzij je een breed en kort kind hebt, want zo worden die kleren na het wassen.
    maar dat was 2-3 jaar geleden echt niet anders.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb een lange dame, maar heb heel veel zeeman juist. Zit echt heel goed, pas als ze naar de volgende maat neigt gaat ze op catootje van jan jans en de kinderen lijken zeg maar.

Ik heb echt geen ervaring met kleding die stuk gaat. Juist heel erg tevreden met zeeman (hahahaha ik wilde bijna zebra typen, kruising zeeman en wibra) wibra zit hier niet in de buurt dus daar hebben we niets van. Ter stal ook tevreden mee en eigenlijk al het andere ook. Misschien gewoon pech gehad met je aankopen?

8. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    En daarom zit merkkleren gewoon beter.
    En in uitverkoop/sales is het eigenlijk niet duurder :)

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nou, dat is het zeker wel, ik neem aan dat je ook in de sale niet een shirtje vind voor 1,50? Met een dametje die in een jaar tijd van maat 56 naar maat 86/92 is geschoten vind ik merk kleding echt heel erg zonde van mijn geld.

Enige wat ik nog wel eens doe trouwens is het op marktplaats kopen. Want eerlijk is eerlijk, het blijft inderdaad wel langer mooi, dus tweedehands is het vaak ook nog goed. Maar mooier zitten vind ik het niet. Z8, Lief!, Dirkje. Het zit allemaal een stuk minder mooi bij mijn dochter dan bijvoorbeeld h&m. Het zijn alleen soms wel heel schattige kleertjes waardoor ik toch voor de bijl ga :)

10. KiRaSeSe

KiRaSeSe Fanatiek lid

10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Als ik iets koop in sale en verkoop het na dragen voor leuk bedrag.
    Dan ben ik zeker wel weinig kwijt en vind het super leuk om te doen. :D

Ik vind Zeeman/Wibra etc etc gewoon minder mooi zitten.
    Lubbert snel uit en gaan snel stuk.

Merkkleren zoals Z8, Lief!, Mc Gregor, Another World etc etc is gewoon betere kwaliteit en zit gewoon mooier bij mijn zoon.

Zo ieder wat wils :D

H&M vind ik er een beetje tussenin zitten :)

11. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Hier ook geen fan van de ter stal, wibra en zeeman, maar ook als ze wat ouder worden vind ik hema spul ook bar slecht(snel vaal etc).
    Dan geef ik liever een paar euro meer uit voor fatsoenlijke kleding dan dat ik een zeeman/wibra shirtje na 2 keer dragen in de kliko kan gooien omdat er geen model meer inzit, en het is ook niet echt mijn smaak wat ze daar verkopen.

Prenatal rompers vind ik over het algemaan een van de betere.

12. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik koop alleen maar merk maar vind het ook slecht. ben helemaal verliefd op z8 maar naar 1 keer wassen pluist het al helemaal en lijkt het alsof het vaak gedragen is. ook shirtje van z8 voor mijn zoontje zat naar 1 dag een gaatje in. nou lekker da heb ik 30 euro voor betaald. ik koop dus merkkleding omdat ik het leuk vind maar ik vind de kwaliteit helemaal niet zo goed.

13. adi

adi Niet meer actief

ik koop kleertjes van mexx en vinrose voor 5 euro per stuk bij de outlet (incl jassen!), en die zien er na een jaar dragen door 2 dochters er nog steeds splinter nieuw uit. Dan verkoop ik ze weer voor 5 euro per stuk via mp.
    dus ja, ik ben dan zeker goedkoop uit.
    ( dat is voor mij puur de reden om niet bij zeeman te kopen, omdat ik voor die prijs een hele andere soort kleding kan kopen)

14. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik heb er ook geen last van! Hier veel longsleeve shirts van de Wibra die toch elke dag in de was gaan en mooi blijven hoor. Velours pyjama van Zeeman prima kwaliteit. Nee ik herken het niet.... vind alleen Noppies er snel verwassen uit zien en dat is toch een stuk duurder.

15. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik koop ook veel noppies, name-it, z8, H&M en sommige dingen zeeman maar moet zeggen dat ik van sommige dingen ook vindt dat het niet mooi blijft. donkere kleuren van noppies worden toch minder kwa kleur. zeeman heb ik bij mijn oudste in het begin gekocht en vond het toch niet mooi staan omdat ik een smal mannetje had en nu weer. pyjama's zaten vaak de naden los en dat is zo gemaakt, vind de prijs er ook wel naar als je het vergelijkt met andere kleren. romper koop ik niet meer van zeeman vallen klein en zijn ongelijk bij de benen.
    liever hema die zitten altijd mooi en blijven goed.

16. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nooit geen last van gehad. Ja met lief! Daar is de kwaliteit de afgelopen 4 jaar echt zoooo enorm achteruit gegaan vat ik het nooit meer koop

17. beccie

beccie Niet meer actief

hier heel veeel kleding van de wibra, zeeman en ook hema.
    maar nog nooit iets kapot gehad,
    ook voor mijn zoontje van 3, het is allemaal veel eerder te klein dan kapot.

1 babytruitje deze week waar het drukknoopje eraf ging, verder eigenlijk nooit iets kapot.

18. beccie

beccie Niet meer actief

oh ja, in het begin bij mijn zoontje veel spijkerbroeken van de hema gehad, maar die knopen gaan er heel erg snel af, en zodra hij begon te kruipen zat er erg snel een gat in de knie, en dat bij bijna alle hema broeken.

19. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Er vloog net een drukknoop van een Name-it shirt riep mijn vriend was in de wc pot gevlogen.... ik vind de kwaliteit van H&M trouwens soms nog minder dan Zeeman en Wibra... Vaak hele dunne flutstof.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.199
    16.537
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het niet heel erg.Ik vind kleding van Zeeman sowieso vormeloos.Ik koop er weleens iets maar dat is dan vrnl spul wat ze naar de crèche aandoet.Hema vind ik ook snel krimpen maar dat koop ik standaard een maatje groter.Merk koop ik zelden.Meestal v&d,H&m en soms Name it.Wibra kom ik nooit.

Deel Deze Pagina