Mijn kleine boef van 9 maanden heeft erge last van verlatingsangst. Voorheen brachten we hem naar bed, knuffel en aai over de bol en hij sliep of in ieder geval was stil. Sinds een paar weken is het huilen, krijsen en snerpen om zich vervolgens in slaap te huilen. Ik blijf er altijd even bij zitten. en vertel dat we beneden zijn, dat we hem niet alleen achter laten, dat we er altijd voor hem zijn. En als ik hem dan terug leg, begint het gekrijs. Snachts wordt hij ook weer wakker. Soms geven we hem een flesje omdat hij daarna weer gelijk in slaap valt. Maar soms wordt hij daarna ook weer wakker. Erbij blijven zitten werkt niet, laten huilen werkt niet, speentje werkt niet, bij ons in bed werkt niet. Afgelopen nacht maar het campingbedje opgezet op onze kamer en dat werkte wel een beetje. Vanmorgen heb ik hem in het bed van zijn grote broer gelegd op zolder. En dat ging na een kwartier huilen ook wel/ Overdag heeft hij er veel minder last van. Maar ik ben helemaal op omdat ik na zo'n intensieve sessie snachts iet meer in slaap kan komen en mijn vriend is ook helemaal op. Iemand tips, tricks, hart onder de riem verhalen?
Heeft bij ons een dikke maand geduurd. Blijven geruststellen, dat heeft hij nu nodig. Onze dochter sliep ook af en toe gewoon weer bij ons, zo sliepen wij tenminste ook nog. Gaat echt weer over.
Hier is die fase nu weer een beetje aan het verminderen. Ze wilde tijdelijk niet in haar bed dus hebben we gezocht naar een plek waar ze wel wilde slapen. Ze sliep goed op mijn jas op de grond in de woonkamer dus toen hebben we dat maar even gedaan . Tot we zelf naar bed gingen, dan namen we haar slapend mee. Overdag was het ook een drama met slapen, ze bleef roepen en ging pas slapen als één van ons naast haar ging liggen en haar vast hield. En als ze wakker was konden we niet naar de wc of ze ging huilen en roepen en naar ons op zoek. Maar nu lijkt het over te zijn. Ze valt weer zelfstandig in slaap in bed en overdag kunnen we ook weer gewoon even buiten zicht zijn. Het is maar een fase, en fases gaan altijd weer voorbij