Verlatingsangst

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Meis28, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Mijn zoontje is nu bijna 1 en heeft sinds een tijdje weer enorm Verlatingsangst. Ik kan hem geen minuut bij iemand anders laten als ik bijv even naar de wc moet, douchen oid.. We zijn op vakantie en zijn oa bij mijn ouders/vriendin/schoonfamilie thuis. Die veranderingen zullen daarbij ook wel invloed hebben...? Het is wel erg lastig! Hoe kan ik hier het beste mee om gaan, als ik dus zonder hem even de kamer uit moet? Hij gaat dan zo erg huilen en houdt ook niet meer op tot ik terug ben en hem vastpak

2. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Tja, het is een fase en gaat vanzelf weer over.. De een heeft er meer last van dan de ander.. En de een ook langer dan de ander.

Je zal toch af en toe naar de wc moeten, dus ja.. dan moet hij even wachten..

3. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    M'n moeder moet morgen oppassen maar dit is een van de eerste keren weer sinds een tijdje geleden dat hij dan zonder mij is en ook in een nog wat vreemde omgeving voor hem. Hoe kunnen we dat het beste aanpakken? Vanmorgen ging ik douchen en bleef m'n moeder bij hem knuffelen en spelen maar dat was echt drama, overstuur en hij hield niet op met huilen.. We houden dus ons hart vast voor morgen.. :-/

4. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Tussen 1 en bijna 1,5 had ons jongste zoontje ook flinke verlatingsangst. Het gaat sinds een week of 6/7 stukken beter.
    Mijn ouders passen 1 dag per week op en het was telkens brullen bij het afscheid nemen (ook bij het KDV overigens), maar toch was dit na 10 minuutjes wel over.

Wij hebben wel altijd duidelijk afscheid genomen en niet teveel aandacht aan het huilen besteed. Wel een knuffel en aai over de bol, maar daarna weer over tot de orde van de dag. Als ik mijn moeder mag geloven was het daarna altijd snel weer goed.

5. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Klopt hoor, het is eigenlijk altijd snel weer voorbij.
    Eerder toen je onder de douche stond bleef hij waarschijnlijk zo lang huilen omdat hij wist dat je er nog was, maar als je echt de deur uit gaat zal hij zich na een flinke brulpartij richten op zijn oma.
    Je kunt met je moeder afspreken dat ze je SMS-t of zo als hij weer rustig is (niet bellen want dan hoort hij misschien je stem en begint het weer van voren af aan), dan kun je zelf ook ontspannen.
    Het is altijd akelig om je kind zo achter te laten :(

Deel Deze Pagina