Misschien weet iemand van jullie dit, Ik snap er in ieder geval niks van. Dochter (5) is al een aantal keer omringt geweest met kinderen die waterpokken hadden. 3 weken geleden hadden 14 kleuters de waterpokken op school.. zelfs daarna heeft ze ze niet gehad. Ze is enkel ziek geweest, ( hoge koorts, verkouden, overgeven ) maar geen bultjes. Ze heeft ze echt nog niet gehad, alleen de 5e of 6e ziekte heeft ze gehad. Hoe kan dit?
Goede weerstand ofzo en een beetje geluk? (al vond ik het op een gegeven moment wel fijn als ze het kregen ) Maar mijn jongste ging vanaf 4,5 maand naar het kdv, al die jaren elke keer als het heerste niet gehad. Ze kreeg het tijdens haar eerste week op school.
Hier zijn ze 7 en bijna 4 en hebben beiden nog geen waterpokken. Terwijl ze verder zo ongeveer alles oppikken en echt geen geweldige weerstand hebben. Dus, als jij het weet dan hoor ik het graag
Er zijn er dus meerdere. Heel vreemd. Goede weerstand weet ik niet. Sinds haar amandelen eruit zijn is ze wel veel minder ziek. ( mei ) Ik hoopte dat ze ze gehad zou hebben voordat de baby komt. Maar helaas, dat gaat hem denk ik niet worden.
Maf he! Toen mijn oudste 4 was had de hele klas ze, behalve hij! Uiteindelijk pas met 9 jaar gekregen en behalve wat jeuk nergens last van gehad.
Mijn dochter heeft de waterpokken in zeer milde mate gehad. Echt misschien 6 bultjes in totaal verspreid. Ze was ervoor wat ziekjes. Verder niet. Waarbij ik mij ook afvraag of ze de waterpokken nog steeds kan krijgen. Ze heeft het zo minimaal doorgemaakt. Ze is nu 5 jaar.
Nouja zeg, vanavond tijdens het omkleden zie ik ineens bultjes met blaasjes erop! Morgen even afwachten, maar het lijkt er wel op dat ze ze heeft!
haha toevallig hier op kdv - 2 rondes meegemaakt (en later bij de kleuters ook nog wel een paar met waterpokken gehad) , waarbij dus uiteindelijk zo'n beetje iedereen besmet raakte behalve dochter... Ik begon al bang te worden voor een puber met waterpokken - maar ze was ruim 7 toen ze ze kreeg uiteindelijk.
Bij waterpokken kan het zijn dat ze maar een paar pokjes heeft, terwijl een ander kind een krentenbol is.
Net nog even gekeken, er komen al vele nieuwe aan en duidelijk blaasjes te zien. Ik hang de vlag uit. Nu hopen dat ze er niet veel last van gaat hebben.